Nieuwe faq voor boinc

Moderator: Jan van de Velde

Reageer
Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Nieuwe faq voor boinc

Elders las ik dit:
RaYK schreef:Ruben, DPW als jullie ooit hulp nodig hebben moet je maar het maar vragen é :D
Idem hier, voor BOINC mag je me gerust storen :D
Tof !!

Nu heb ik niet zoveel tijd om te kijken wat er moet gebeuren en wie het ziet zitten om een bepaald stuk te schrijven op een niveau dat door een beginnend gebruiker begrepen kan worden.

Binnen een paar dagen komt daar zeker verandering in !!

Vraagje voor DPW: gaan we werken in een apparte topic in het D.C. forum of verhuizen we hiervoor naar het minicursus forum ?

We gaan wel goed moeten afspreken wie wat gaat doen wanneer we met verschillende personen werken zodat we geen stukken dubbel gaan maken e.d.
Het lijkt me een goed idee om ook voor BOINC een FAQ te maken zoals die ook voor Folding bestaat. Het huidige FAQ-topic geeft wel een eerste indruk, maar laat toch nog veel relevante zaken onbesproken.

Jan van de Velde coordineert onze minicursussen, samen met Veertje. Ik zal even overleg hebben over de details.

Mochten er naast RaYK, Ruben01 en Mendelivium nog meer mensen zijn die een bijdrage willen leveren, laat het vooral weten!
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 846

Re: Nieuwe faq voor boinc

Normaal gezien zijn Ruben01 en DPW al bezig met een FAQ pagina voor Boinc, het lijkt me het best hierop dan ook verder te bouwen :D
Steun de wetenschap en het forum en versterk ons boinc team! - voor meer info kijk op de hoofdpagina onder 'distributed computing'



"The beginning of knowledge is the discovery of something we do not understand" - Frank Herbert (1920-1986)

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Nieuwe faq voor boinc

Die staat in een onzichtbaar forum, echter staat die er al een maand ofzo. Als je mee wil werken komt hij sneller af.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Nieuwe faq voor boinc

Die staat in een onzichtbaar forum, echter staat die er al een maand ofzo. Als je mee wil werken komt hij sneller af.
Staat momentaal inderdaad onzichtbaar voor de meeste forumgebruikers.

Gaan we hier verderwerken aan de FAQ of ga je RaYK en Medelevium toegang geven tot het MC. forum ?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Nieuwe faq voor boinc

De FAQ opzetten in het publieke deel was destijds met Folding eigenlijk een groot succes. Commentaar en ideeën van alle kanten. Daarvoor is wel een coördinator nodig met aanpassingsrechten.

Ik heb toen de basis van die FAQ neergeplakt in een topicstart, en verwerkte steeds aangedragen ideeën in die topicstartpost. Toen eigenlijk het leeuwendeel er wel was is die post pas naar het MC-forum gehaald, door Ger omgewerkt naar een FAQ in de huidige vorm, dwz een topicstart met links naar posts eronder, en een post per vraag.

Eigenlijk gaat naar zo'n strategie mijn voorkeur uit. Ik denk niet dat voor zoiets het MC-forum de geschikste plek is, feedback niet breed genoeg.

De coördinator kan dan de aangedragen ideeën in de zich steeds maar uitbreidende tekst inwerken, wat in een aantal gevallen (voor netjes uitgewerkte aangedragen ideeën) ook op simpel copy-paste werk kan neerkomen.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Nieuwe faq voor boinc

Jan van de Velde schreef:Eigenlijk gaat naar zo'n strategie mijn voorkeur uit. Ik denk niet dat voor zoiets het MC-forum de geschikste plek is, feedback niet breed genoeg.

De coördinator kan dan de aangedragen ideeën in de zich steeds maar uitbreidende tekst inwerken, wat in een aantal gevallen (voor netjes uitgewerkte aangedragen ideeën) ook op simpel copy-paste werk kan neerkomen.
Als dat bij jullie het beste werkte dan zal dat hier ook wel zijn denk ik. Als DPW denkt dat het hem lukt voor telkens te schuiven enzo met teksten tussen verschillende topics dan kunnen we hier misschien al starten met welke punten we willen behandelen en wie denkt dat hij daar genoeg kennis voor heeft om daar een mooie en duidelijke tekst over te schrijven die kan daar dan aan beginnen.

Ik zou zeggen tegen de vrijwilligers die willen meedoen "blader al eens rustig door de FAQ van Folding, het beginstuk dat reeds in het MC-forum staat is ongeveer in die stijl met tekst en een verduidelijkende afbeelding".

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Nieuwe faq voor boinc

Ik ben het eens met Jan, denk ik. dus ik zal de post hier plakken, en ik hoop dat er veel reacties komen.

Reageer