De oorsprong van het heelal

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gesloten
Berichten: 1

De oorsprong van het heelal

Ik las net dit stukje over het ontstaan van het heelal.

Het komt uit de koran wat 1400 jaar geleden geschreven was.

Nu vroeg ik me af of jullie met jullie kennis over sterrenkunde en ruimtevaart dit kunnen toetsen?

Bron:http://www.leesdekoran.nl/wonderen4.html

In de Heilige Koran spreekt Allah over de oorsprong van het heelal:

Daarna heeft Hij zich gericht tot de hemel die rook was

waarop Hij zei tot hem en tot de aarde: Kom willig of onwillig!

Zij zeiden: Wij komen willig. {De Edele Koran 41:11}


De moderne toegepaste en theoretische kosmologie geeft duidelijk aan dat op een bepaald moment het gehele heelal niets anders dan een 'rook' wolk was.

Dit is één van de onbetwistbare principes van de standaard moderne kosmologie.

Wetenschappers kunnen nu nieuwe sterren formaties waarnemen in de overblijfselen van deze 'rook', zoals we kunnen zien in figuur 1 & 2.

Figuur 1&2

Afbeelding

Afbeelding

Bismillahir rahmanir rahiem

De heldere sterren die we 's nachts zien, waren net als het hele heelal in deze "rook" gevormd.

Omdat de aarde en de hemelen er boven (de zon, maan, sterren, planeten, melkweg stelsels etc.) uit dezelfde 'rook' is gevormd, concluderen we dat de aarde en de hemelen één verenigde massa was.

Toen werden ze uit deze homogene 'rook' gevormd en van elkaar gescheiden.

In de Heilige Koran spreekt Allah over de oorsprong van het heelal:

Zien zij die ongelovig zijn dan niet

dat de hemelen en de aarde een ineengedrongen massa waren

waarop Wij beide scheidden

en van het water elk levend organisme maakten?

Zullen zij dan niet tot geloof komen? {De Edele Koran 21:30}


Professor Alfred Kroner is één van de bekendste geologen van de wereld.

Hij is professor aan de afdeling Aardwetenschappen van de Universiteit van Mainz (Duitsland).

Hij zei: "Als we bedenken waar Mohammed vandaan kwam...

Ik denk dat het bijna onmogelijk is dat hij over dingen had kunnen weten, zoals de gemeenschappelijke oorsprong van het heelal, omdat de wetenschappers pas de laatste jaren met zeer gecompliceerde en geavanceerde technologische methodes hebben ontdekt, dat dit het geval is".

Hij zei ook: "Iemand die niets weet over nucleaire natuurkunde, kon veertienhonderd jaar geleden, volgens mij, niet in de gelegenheid zijn om zelf achter wetenschappelijke zaken te komen die we nu pas ontdekt hebben; bijvoorbeeld dat de aarde en de hemelen dezelfde oorsprong hebben"

Hoe had de Profeet Mohammed (vzmh) dit veertien honderd jaar geleden kunnen weten, terwijl wetenschappers dit pas onlangs hebben ontdekt d.m.v. geavanceerde onderzoeksuitrusting, die in die tijd niet bestonden?

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: De oorsprong van het heelal

Hoe hij dat kon weten, geen idee. Maar kijk eens

-hier,

-hier en

-hier

24 pagina's vol over de relatie tussen wetenschap en koran. Nog een topic heeft denk ik weinig zin, dus helaas moet ik deze op slot zetten.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gesloten