Springen naar inhoud

[natuurkunde] inductie vs. mag. veldsterkte

• Log in om te kunnen reageren

RaYK

RaYK

• >250 berichten
  • 844 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 januari 2008 - 17:52

Hey,

kan er mij iemand uitleggen wat het verschil is tussen de magnetische inductie B, en de magnetische veldsterkte H ??

ik geraak er niet aan uit.. :s

thx,
Rayk

Veranderd door RaYK, 30 januari 2008 - 17:53

Steun de wetenschap en het forum en versterk ons boinc team! - voor meer info kijk op de hoofdpagina onder 'distributed computing'

"The beginning of knowledge is the discovery of something we do not understand" - Frank Herbert (1920-1986)

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24052 berichten
  • VIP

Geplaatst op 30 januari 2008 - 18:20

Als Engels geen probleem is, heb je misschien hier iets aan.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

RaYK

RaYK

• >250 berichten
  • 844 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 januari 2008 - 20:25

ah owkay thx, engelse versie, tuurlijk dat ik daar niet naar gekeken heb :D
Steun de wetenschap en het forum en versterk ons boinc team! - voor meer info kijk op de hoofdpagina onder 'distributed computing'

"The beginning of knowledge is the discovery of something we do not understand" - Frank Herbert (1920-1986)

Redbok

Redbok

• >100 berichten
  • 155 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 31 januari 2008 - 12:13

Het verband tussen B en H wordt gegeven door:

B = mu * H

Het is belangrijk hierbij op te merken dat er tussen B en H geen lineair verband is. mu is met name niet constant.

http://peswiki.com/i...3/Ppfigure6.gif

In bovenstaande afbeelding zie je het niet lineaire verband. Wanneer je voor een ongemagnetiseerd materiaal de H doet toenemen volg je de curve die vertrekt vanuit de oorsprong. Naarmate je H meer laat stijgen zal het magnetisch veld minder toenemen, dit komt door de magnetische verzadiging van het materiaal. Wanneer je H opnieuw laat dalen volg je de linkse curve en zie je dat bij een H 0 het magnetisch veld niet nul is. Het materiaal is nu gemagnetiseerd.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures