Wsf account manager

Moderator: Jan van de Velde

Reageer
Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Wsf account manager

Ik ben eens wat gaan stoeien met http://bam.boincstats.com Ik was erg onder de indruk van mogelijkheden om pc's op afstand in te stellen: je kan daarmee via een website al de door jou aangemelde pc's aansturen. Zo kan je aangeven welke projecten er door de pc's gedraaid moeten worden, en wat de standaard instellingen van die pc's moeten zijn.

Nu ben ik zelf wel handig met pc's, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die het maar een gedoe vinden om na de installatie van BOINC ook nog op zoek te moeten naar projecten, daarbij een account aan te maken om zich aan te kunnen melden, en dan ook nog naar het team van Wetenschapsforum op zoek moeten. Vervolgens zouden ze ook door alle opties heen moeten ploeteren om alles soepel in te stellen.

Nu is het mogelijk om 2 bestanden in je BOINC directory te plaatsen en daarmee al je projecten en instellingen in 1x redelijk goed te hebben.

In het bijgevoegde zipbestand zitten deze 2 bestanden waarmee je dit regelt. Dit is pas mijn eerste poging om dit zo te regelen. Hierbij dan ook het verzoek aan ervaren mensen om te testen of dit werkt, en of zij denken dat de beschrijving (in de bijgesloten readme.txt) door leken gesnapt wordt.

[attachment=1235:Boinc_WS...er_files.zip]

AUB nog alleen te gebruiken door gevorderde BOINC-gebruikers die mee willen testen. Gebruik is op eigen risico!


Overigens blijft het mogelijk om je bij projecten van je eigen keuze aan te melden, en om lokaal je eigen instellingen in te voeren.

Dit alles heeft wel een nadeel: je resultaten komen op naam van Wetenschapsforum-Musketiers. Toch lijkt mij dit een mooie manier om nieuwe mensen snel aan de slag te krijgen. Als alles dan eenmaal draait kan men op zijn/haar gemak zelf accounts aan gaan maken, projecten kiezen, de instellingen wijzigen etc.

Overigens heb ik voor het moment maar een drietal redelijk willekeurige projecten gekozen. Wanneer alles technisch werkt zullen we ons buigen over een meer verantwoorde inzet.
Bijlagen
Boinc_WSF_Manager_files.zip
(1.92 KiB) 112 keer gedownload
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 846

Re: Wsf account manager

Ik wil nu geen haar in de boter draaien maar ik denk wel dat veel mensen gaan afknappen op het idee dat ze geen punten voor zichzelf kunnen scoren.. al bij al is het wel leuk om iets voor de wetenschap te doen maar ik zie mensen nogal rap afstappen van dit idee.

Het klink nogal egoïstisch maar het is toch altijd leuk om jezelf in de rankings te zien stijgen.. en je zo individueel competitief op te gaan stellen. Je scoort wel nog altijd voor je team.. maar zie je dan wel nog altijd wat je eigen inbreng is tot het geheel??

grtn,

Rayk
Steun de wetenschap en het forum en versterk ons boinc team! - voor meer info kijk op de hoofdpagina onder 'distributed computing'



"The beginning of knowledge is the discovery of something we do not understand" - Frank Herbert (1920-1986)

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Wsf account manager

Ik wil nu geen haar in de boter draaien maar ik denk wel dat veel mensen gaan afknappen op het idee dat ze geen punten voor zichzelf kunnen scoren.. al bij al is het wel leuk om iets voor de wetenschap te doen maar ik zie mensen nogal rap afstappen van dit idee.
Vandaar ook deze passage:
Toch lijkt mij dit een mooie manier om nieuwe mensen snel aan de slag te krijgen. Als alles dan eenmaal draait kan men op zijn/haar gemak zelf accounts aan gaan maken, projecten kiezen, de instellingen wijzigen etc.
En daarbij spaart men dan wel punten voor zichzelf. Maar hoe lager de drempel om te gaan vouwen, hoe beter. Toch? Op welke naam men punten spaart maakt me weinig uit (desnoods ook voor een ander team). Ik wil zeker niet mensen gaan dwingen om dit te gaan gebruiken. Het is enkel een optie voor mensen die via een eenvoudige weg toch een bijdrage willen leveren.

ps: nog nooit gehoord van "haar in de boter draaien". Leuke uitdrukking!
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Wsf account manager

Ik wou eens kijken of het bestand duidelijk is voor iedereen zodat het makkelijk te installeren is.

Als ik het bovenstaande bestand ga downloaden zit daar 1 file in. Ik kan nergens een readme.txt terugvinden ofzo ?

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Wsf account manager

Ruben01 schreef:Ik wou eens kijken of het bestand duidelijk is voor iedereen zodat het makkelijk te installeren is.

Als ik het bovenstaande bestand ga downloaden zit daar 1 file in. Ik kan nergens een readme.txt terugvinden ofzo ?
Als ik 't download is het toch echt 1 zip met daarin 3 bestanden... :D
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 846

Re: Wsf account manager

mja ik heb hetzelfde als Ruben, bij mij zit er maar 1 bestand in dan nog zonder extensie en als ik het opendoe krijg'k gewoon onleesbare tekst
Steun de wetenschap en het forum en versterk ons boinc team! - voor meer info kijk op de hoofdpagina onder 'distributed computing'



"The beginning of knowledge is the discovery of something we do not understand" - Frank Herbert (1920-1986)

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Wsf account manager

Bizar zeg... doet me overigens denken aan een andere keer toen ik de invision taalbestanden zo had gepost. Ging ook iets mis. Ik zal 't eens met een andere browser (dan FF) proberen..
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Wsf account manager

Bizar zeg... doet me overigens denken aan een andere keer toen ik de invision taalbestanden zo had gepost. Ging ook iets mis. Ik zal 't eens met een andere browser (dan FF) proberen..
Heb je ondertussen reeds tijd gevonden voor de bestanden te uploaden via een andere browser ?

Reageer