Kinderen die anders zijn

Moderator: ArcherBarry

Reageer

Kinderen die anders zijn

Laatste tijd hoor ik vaak dat kinderen misvormd worden geboren. Zo ken ik een kennis die aan beide handen en voeten 4 vingers en tenen hebben en een beroemd fenomeen is toch de siamese tweeling.

Op het nieuws zag ik dat een meisje met zeemeermin syndroom is geboren. En er bestaan ook kinderen die geboren zijn met een vis huid (schrubben). er was ook een documantaire over een vrouw zonder armen en benen.

Als je dit allemaal hoort dan wil je toch spontaan geen kinderen meer?

Mijn vragen zijn:

Hoe vaak komt dit voor?

Zijn er nog meer van deze rare verschijnselen?

Groetjes Margie-Ann

Gebruikersavatar
Berichten: 824

Re: Kinderen die anders zijn

Tsja Margie-Ann, het proces waarbij vanuit een bevruchte eicel uiteindelijk een individu ontstaat is erg gecompliceerd en er zijn een hoop dingen die daarbij mis kunnen gaan. Er bestaan dan ook vele soorten misvormingen en andere grote of kleine afwijkingen. Je zou je bijna afvragen hoe het toch mogelijk is dat er nog zoveel gezonde kinderen worden geboren. Want verreweg de meerderheid van alle kinderen die worden geboren zijn gewoon gezond en hebben geen afwijkingen. Hoe groot de kans op een of andere misvorming/afwijking in het algemeen is kan ik je niet zeggen, maar dat die kans relatief vrij laag is staat vast en ik zou me er zeker niet door laten weerhouden om kinderen te nemen als ik jou was. Want je stapt neem ik aan toch ook wel eens in trein, bus of auto als je ergens naartoe wilt? Dan heb je ook te maken met een kleine kans op een ernstig ongeluk, maar dat risico neem je normaal gesproken voor lief omdat je anders wel een heel vervelend leven krijgt. De kunst is om er niet teveel bij stil te staan wat er allemaal mis kan gaan voor of na een geboorte. Anders leg je jezelf wel erg veel beperkingen op.
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

Berichten: 100

Re: Kinderen die anders zijn

Ziektes komen ook vaker voor als er al gevallen in de familie zitten he. en zelfs, dit zijn nu wel erge voorbeelden; er zijn ook erfelijke aandoeningen, die eigenlijk zelfs niet storend zijn. En als je niet op leeftijd bent heb je ook al minder kans dat je kind een bepaald syndroom heeft. Sommige afwijkingen komen ook voor door druggebruik, alcohol,... dus als je een beetje verstandig bent, vallen die kansen ook al weg he. dus tenzij er een ziekte in je familie zit zou ik niet meteen panikeren.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: Kinderen die anders zijn

Dat soort afwijkingen komen best vaak voor, maar veroorzaken in 90% van de gevallen een spontane vroege abortus (binnen twee maanden, dus je merkt misschien niet eens dat je zwanger was).

De kans dat een afwijkend kind geboren wordt is heel klein, inderdaad zeker als er niets in de familie zit.
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Reageer