Bijeenkomst 23 februari te eindhoven

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Bijeenkomst 23 februari te eindhoven

Wetenschapsforum bijeenkomst vijfde editie


Zaterdag 23 februari van 14.00 tot 21.30 te Eindhoven


Zoals je in de vooraankondiging al had kunnen lezen is 23 februari de vijfde editie van onze altijd gezellige bijeenkomsten! De gelegenheid om mede-forummers eens in levende lijve te zien, en te communiceren zonder dat er zo'n suf scherm tussen zit. Kom kennis maken met de gezichten achter de nicknames.


Naast het sociale gebeuren willen we als Wetenschapsforum natuurlijk een inhoudelijk gedeelte aanbieden. In dat kader bezoeken we het DAF museum en is er weer een heuse Wetenschapsquiz tussen de door de quizmasters samengestekde teams. Ook de inwendige mens wordt niet vergeten: Een diner is inbegrepen.


Zoals eerder aangekondigd keren we in het kader van ons vijfjarig bestaan terug naar de roots van Wetenschapsforum; Eindhoven. Hier is Wetenschapsforum bedacht, vormgegeven en hebben de eerste bijeenkomsten plaatsgevonden.


DAF? Quiz? Lekker eten?

Zoals altijd draaien de bijeenkomsten om gezelligheid. Daarom verzamelen we in het museumcafé van het DAF museum waar koffie en thee verzorgd wordt. Als iedereen gearriveerd is en gezellig kennis heeft kunnen maken, krijgen we in rondleiding door datzelfde museum. Van de oude werkplaats, de bijzondere auto's, het pientere pookje tot state-of-the art vrachtwagens: alles wat je bedenkt bij de naam "DAF" komt aan bod. De gids kan je overal nog vele verhalen over vertellen, dus gegarandeerd plezier!


Na de rondleiding hebben we nog even de tijd om zelf wat rond te kijken, na te praten etc. waarna we de wandeling aanvangen naar de The Trafalgar Pub. Daar hebben we een apart zaaltje waar we een aantal dingen over Wetenschapsforum bespreken: Hoe staat het met het bezoekersaantal, wat denk jij van Wetenschapsforum, hoe kunnen we Wetenschapsforum nog beter en gezelliger maken?

Vervolgens schuiven we aan tafel. Hier heb je de keuze uit enkele voorgerechten en hoofdgerechten, in principe voor elk wat wils (ook voor vegetariërs).


Hierna hebben we wegens onverdeeld succes de vierde editie van onze eigen Wetenschapsquiz. Wederom ligt de presentatie in de handen van Professor SQ en zijn assistent, doctor BR. Ze schotelen ons vragen voor uit alle gebieden van de wetenschap, waarbij de groepen zodanig worden ingedeeld dat in iedere groep iemand met het antwoord zou kunnen zitten. Soms moet hierbij ook overlegd worden tussen de verschillende kennisgebieden om tot het juiste antwoord te komen. Niet té moeilijk, maar zeker een uitdaging! :D


Wanneer, hoe laat, waar moet ik zijn?

De datum is geprikt op 23 februari 2008. We verzamelen om 14:00 in het DAF museum. Op website van het DAF museum vind je via het menu museuminfo --> bereikbaarheid een routeplanner. Voor de mensen die met het openbaar vervoer komen: om 13.30 vertrekken we in een groepje vanaf het station (meetingpoint aan de centrumzijde).


In het museum hebben we even de tijd om gezellig kennis te maken met nieuwe gezichten en bij te praten met de mensen die we al kennen van vorige bijeenkomsten. Vervolgens krijgen we de rondleiding, die naar verwachting rond vier uur is afgelopen. Vervolgens wandelen we naar de Trafalgar Pub, waar we rond vijf uur-half zes verwacht worden. Na het diner en de quiz verwachten we dat het zo ongeveer 21:30 uur zal zijn. Het is dan een minuut of 5 wandelen naar het station voor degenen die naar huis willen. Maar de échte gezellige mensen gaan natuurlijk gezellig naborrelen en de stad in. Dit is compleet vrij. Er worden met plezier slaapplaatsen aangeboden, zie daarvoor deze topic. In datzelfde topic kun je terecht om contact te zoeken met carpoolers of meetreiners.


Het kostenplaatje

De kosten van deze dag bedragen 25 euro, maar er is ook een studenten-/scholierentarief van 15 euro. Dat is inclusief een aantal drankjes, entree en rondleiding bij het museum en het diner.


Inschrijven

Om de opkomst in te kunnen schatten en het eten en de reserveringen goed te kunnen regelen moet je je inschrijven als je wil komen, en moet er vooruit worden betaald. Dat gaat als volgt:


Ga naar http://bijeenkomst.wetenschapsforum.nl/2008-1/ en vul het formulier in. Na het verzenden van het formulier ontvang je een email met je gegevens en een samenvatting van wat in deze aankondiging staat.


Maak het betreffende bedrag (25,- euro of 15,- voor studenten/scholieren) over naar girorekening 1078417 ten name van Wetenschapsforum te Eindhoven onder vermelding van "t.b.v. bijeenkomst, " en je forumnaam. Je kan ook betalen voor de bijeenkomst m.b.v. Paypal, zie hiervoor de button op het inschrijfformulier.


Als het geld binnen is gekomen op de rekening krijg je een bevestigings-email. Zorg dat je uiterlijk 15 februari het geld over hebt gemaakt. Zo heeft de bank tijd het te verwerken en hebben wij tijd alles te regelen.


Als je benieuwd bent wie er allemaal komen en hoeveel plaatsen er nog beschikbaar zijn, kijk dan naar de lijst van inschrijvingen


Is Eindhoven te ver weg voor je of wil je lang blijven hangen?

Voor mensen die bang zijn dat het te laat wordt om nog terug naar huis te komen of die zoveel mogelijk uit de meeting willen halen, hebben we hier een apart topic voor slaapplaatsen. Woon jij in (de buurt van) Eindhoven en heb je slaapplaatsen beschikbaar, laat dit dan ook hier weten! Dit topic is tevens voor mensen die met anderen mee willen rijden/treinen.

Het lijkt ons erg leuk om lang met veel mensen te blijven hangen, dus aarzel dus niet bij het vragen om een slaapplek, je bent erg welkom!


Dan nog even dit

De Wetenschapsforum bijeenkomst wordt mede mogelijk gemaakt door OGD:


Afbeelding


Hartelijk dank daarvoor!


Vragen en opmerkingen

Heb je nog vragen of opmerkingen? Daar is dit topic voor.


Verder rest me niets anders dan te zeggen: hopelijk tot 23 februari! :D
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Bijeenkomst 23 februari te eindhoven

Ik zal in ieder geval weer van de partij zijn! :D
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 754

Re: Bijeenkomst 23 februari te eindhoven

Helaas kan ik er weer niet bij zijn. De zaterdag is altijd een hele drukke dag, en ik denk niet dat ik toestemming krijg. Ik lees nog zeer regelmatig de posts, alleen post ik dan niks terug.
Pim Fortuyn: Nederland is dood

Nederland: Pim Fortuyn is dood

I ♥ Apache!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.364

Re: Bijeenkomst 23 februari te eindhoven

Ik ben er ook :D


Verborgen inhoud
... en ik hoop dat dat een motivatie is om ook te komen :D
“Quotation is a serviceable substitute for wit.” - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Bijeenkomst 23 februari te eindhoven

Ingeschreven. pi.gif
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Bijeenkomst 23 februari te eindhoven

Ik schrijf in zodra het geld op mijn lopende rekening staat pi.gif

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Bijeenkomst 23 februari te eindhoven

ingeschreven
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Bijeenkomst 23 februari te eindhoven

Zo, ingeschreven. :D
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Bijeenkomst 23 februari te eindhoven

Ik ook trouwens.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Bijeenkomst 23 februari te eindhoven

Helaas, ik ga er niet bij zijn deze keer :D
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Reageer