[boinc] problemen met juiste opties e.d

Moderator: Jan van de Velde

Reageer
Berichten: 824

[boinc] problemen met juiste opties e.d

Dag allemaal. Nu ik weer heel actief bezig ben met F@H wou ik graag boinc ook een kans geven. Maar ik wordt er niet veel wijzer van. Ik heb nu boinc geinstalleerd en ben bezig met einstein@home voor het wsf. Maar nu heb ik www.gridrepublic.org als manager zodat ik meer dingen tegelijk kan doen. Maar hoe kan ik die instellen om ook voor het wsf bezig te gaan en waar kan ik mijn stats vinden?
Everything that can go wrong, will eventually go wrong

Gebruikersavatar
Berichten: 846

Re: [boinc] problemen met juiste opties e.d

Hey Ruben Kwast,

welkom in ons team :D , ik moet toegeven ik heb nog nooit gehoord van gridrepublic maar ik weet zeker dat er andere meer ervaren boinc'rs je wel raad kunnen brengen..
Steun de wetenschap en het forum en versterk ons boinc team! - voor meer info kijk op de hoofdpagina onder 'distributed computing'



"The beginning of knowledge is the discovery of something we do not understand" - Frank Herbert (1920-1986)

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [boinc] problemen met juiste opties e.d

Ik heb er ook geen ervaring mee, je bent dus een 'pionier'.

:D

Gebruikersavatar
Berichten: 846

Re: [boinc] problemen met juiste opties e.d

ik ben er opeens niet zo zeker meer van dat een andere ervaren boinc'er je zou kunnen helpen :D :D
Steun de wetenschap en het forum en versterk ons boinc team! - voor meer info kijk op de hoofdpagina onder 'distributed computing'



"The beginning of knowledge is the discovery of something we do not understand" - Frank Herbert (1920-1986)

Berichten: 824

Re: [boinc] problemen met juiste opties e.d

Oh, nou ik las ergens op de site van boinc dat je meerdere projecten kon draaien als je een andere manager gebruikte. www.gridrepublic.org gaven ze als een goed alternatief. Ik heb deze manager nu echter weer afgesloten. Probleem was dat, als ik nog een project wil toevoegen, een foutmelding kreeg. Blijkt dat ik perongeluk steeds had aangevinkt dat ik al een account had bij het desbetreffende project, hetgeen natuurlijk niet zo was. Alles werkt nu goed en ik ben blij te melden dat boinc automatisch je dual core benut. Of zie je bij werk altijd 2 dingen draaien? :D
Everything that can go wrong, will eventually go wrong

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [boinc] problemen met juiste opties e.d

nope, dat is een dualcore

Berichten: 824

Re: [boinc] problemen met juiste opties e.d

Das dan een puntje uit de faq beantwoord :D

Ik zie trouwens zo 1-2-3 niet het nut in van gridrepublic. Mja, daar zal ik me nog wel es in verdiepen. Ik ga rustig verder met zowel F@H als Boinc.
Everything that can go wrong, will eventually go wrong

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [boinc] problemen met juiste opties e.d

Ik had al eerder gehoord van gridrepublic maar ik denk dat de BAM manager handiger is om mee te werken dan de gridrepublic. Misschien moet je die eens gebruiken ?

Werkt je met meerdere computer en meerdere projecten ?

Wanneer je 1 pc gebruikt voor BOINC waar je dan meedoet aan Einstein@Home dan zie ik niet direct het nut van een manager ?

BAM

Ps: welkom in het team !!

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: [boinc] problemen met juiste opties e.d

Ik heb ook even gekeken naar GridRepublic. Maar dat lijkt mij meer iets om je makkelijk voor een eerste project aan te melden; verder heeft het m.i. alleen maar nadelen.

Als je maar 1 computer hebt, heb je maar weinig aan een manager zoals BAM (waar ik inmiddels wat ervaring mee begin te krijgen). Een voordeel zou kunnen zijn dat je via BAM voor alle projecten makkelijk een account aan kunt maken, wat je anders handmatig moet doen. Maar als je toch maar aan 1 of 2 projecten mee wilt doen is het makkelijker om dat gewoon handmatig te doen.

Kortom: je kan denk ik het beste gewoon BOINC downloaden, installeren, en (handmatig) projecten invoeren.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 824

Re: [boinc] problemen met juiste opties e.d

Ok dan, heb het ook al weer uitgezet en verwijderd. Nog 1 probleempje, ik had 2 projecten op 100% staan, maar heb geen punten o.i.d. gekregen. Duurt dit langer dan een paar uur of is er misschien iets fout gegaan. En er draaien steeds maar 2 projecten tegelijk, de andere staan op pauze. Soms stoppen de 2 die bezig zijn en gaan er 2 andere bezig. Hoort dit? Of kan ik ook instellen hoeveel projecten ik tegelijk wil hebben laten draaien?

Bedankt :D
Everything that can go wrong, will eventually go wrong

Gebruikersavatar
Berichten: 343

Re: [boinc] problemen met juiste opties e.d

Ruben Kwast schreef:Ok dan, heb het ook al weer uitgezet en verwijderd. Nog 1 probleempje, ik had 2 projecten op 100% staan, maar heb geen punten o.i.d. gekregen. Duurt dit langer dan een paar uur of is er misschien iets fout gegaan. En er draaien steeds maar 2 projecten tegelijk, de andere staan op pauze. Soms stoppen de 2 die bezig zijn en gaan er 2 andere bezig. Hoort dit? Of kan ik ook instellen hoeveel projecten ik tegelijk wil hebben laten draaien?

Bedankt :D
Die punten is normaal (zie o.a. hier daar heeft Ruben dat al eens uitgelegd); die projecten die hij pauzeert kan je instellen, je kan hem ook laten doen of handmatig pauzeren zoals jezelf wil eigenlijk (dat komt allemaal in de faq waarmee we bezig zijn :D ).
Laat je PC rekenen als hij toch niets te doen heeft, en help de mensheid een handje: ga naar ons subforum Distributed Computing en doe mee met 1 van de BOINC-projecten!!!



"Anyone who is not shocked by quantum theory has not understood it." (N. Bohr)

Berichten: 824

Re: [boinc] problemen met juiste opties e.d

Thnx! Ik heb inmiddels al mijn 3e project af. Puntjes zullen binnenkort dus wel lekker binnen stromen. Gaat lekker zo!
Everything that can go wrong, will eventually go wrong

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: [boinc] problemen met juiste opties e.d

Inderdaad, alles wat je beschrijft is gewoon zoals het hoort!
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Reageer