Nieuwe videokaart

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 4.546

Nieuwe videokaart

Ik heb een nogal flink probleem met mijn nieuwe videokaart, de GeForce 8800 GT 512 MB. Als ik deze in mijn computer stop en volledig aansluit en opnieuw op wil starten, lukt dat 1 keer. Ik probeer dan drivers te installeren, om daarna mijn computer weer op te starten. Daarna krijg ik standaard een blauw scherm des doods, wat een Memory_Managment error geeft. Ik heb ergens opgepikt dat dat iets te maken heeft met de instellingen/drivers/weet-ik-veel van de oude videokaart (in dit geval een GeForce 7600GT 256MB).

Nu zou ik graag willen weten:

1: Of dat klopt.

2: Wat ik eraan kan doen, en hoe ik mijn videokaart kan laten werken.

Alvast bedankt, ik wil die uitgegeven 259 euro gráág nuttig inzetten (Call of Duty 4 ligt smachtend te wachten).
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 1.007

Re: Nieuwe videokaart

Geen idee of het klopt, maar daar kom je snel achter door de oude drivers eraf te knikkeren. Kijk even of die onder configuratiescherm > software te vinden zijn en anders zijn er wel programmaatjes te vinden die drivers kunnen deïnstalleren. Mocht dat niet lukken dan is een (misschien wel beter) alternatief: het terugplaatsen van de oude videokaart en via apparaatbeheer (configuratiescherm > systeem > hardware > apparaatbeheer) het stuurprogramma deïnstalleren.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Nieuwe videokaart

Het is sowieso wel aan te raden om eerst je oude drivers te verwijderen alvorens een nieuwe kaart te intstalleren.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Berichten: 4.546

Re: Nieuwe videokaart

Bedankt, dit heb ik gedaan. Helaas was het geen succes, na het installeren van de drivers die op het meegekregen cd-rommetje stonden kreeg ik hetzelfde blauwe scherm met alweer de memory managment error :D

Enig idee hoe ik het kan oplossen?
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 1.007

Re: Nieuwe videokaart

Ik heb zelf zoiets nooit gehad, maar ik zou gewoon op Google zoeken met als termen het letterlijke foutbericht of foutcode. Als het niet snel te vinden is, dan zou ik eens op de website van de fabrikant kijken bij de FAQ ofzo.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Nieuwe videokaart

Assassinator schreef:Bedankt, dit heb ik gedaan. Helaas was het geen succes, na het installeren van de drivers die op het meegekregen cd-rommetje stonden kreeg ik hetzelfde blauwe scherm met alweer de memory managment error :D

Enig idee hoe ik het kan oplossen?


Haal de laatste nieuwe drivers af van de nvidia website of ga over naar de omegadrivers indien de officiele nvidia drivers niet werken.

Berichten: 4.546

Re: Nieuwe videokaart

Dit heb ik gedaan, telkens als ik de nieuwe drivers heb geïnstalleerd en de computer opnieuw opstart krijg ik die blue screen die de memory management error weergeeft. Ik heb ook al mijn moederbord geupdate.

Onderaan het scherm staan de volgende error codes:

STOP: 0x0000001A (0x0004128b, 0x0069201, 0x00000000, 0xc0883000)

Ik ben echt ten einde raad :D
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Nieuwe videokaart

Al eens gegoogeld op de error die je te zien kreeg? Dat geeft ook vaak antwoorden :D

Berichten: 4.546

Re: Nieuwe videokaart

Uiteraard, zonder succes. Ik ben alles behalve thuis in die zaken, vaak snap ik niet eens wat ze zeggen. Kon ik het maar naar de lokale computerboer brengen, waar ik de kaart gekocht heb, maar daar heb ik helaas het geld niet voor :D
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 4.546

Re: Nieuwe videokaart

Zou het trouwens aan mijn moederbord kunnen liggen? Ik heb een MB ASUS A AM2 M2N-E ATX en heb ook al een update gedownload. Kan ik daarop die kaart wel draaien?
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Nieuwe videokaart

Dit soort vragen (ik bedoel niet alleen je laatste vraag, maar in het algemeen vragen over pc-problemen) zou ik op computertotaal stellen; daar zijn ze erg behulpzaam en meestal bekwaam.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Berichten: 4.546

Re: Nieuwe videokaart

Bedankt voor de tip, ik zal daar zeker eens posten. Maar als iemand hier ook een idee heeft: aarzel niet :D
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 78

Re: Nieuwe videokaart

Heb je de oplossing al gevonden? Het interesseert me wel... :D

Berichten: 4.546

Re: Nieuwe videokaart

Heb je de oplossing al gevonden? Het interesseert me wel... :D
Ik zag toenet je post (onderin topics krijg je altijd een lijstje "mogelijk gerelateerde" topics te zien), goeie topic-kick :P Maar goed ik zal antwoorden: ja hij draait prima. Het bleek de voeding te zijn, die een te laag amperage had. Had meteen een nieuwe voeding gehaald, en hij werkte prima.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Reageer