Springen naar inhoud

[Biologie] Vraag over rottingsproces appels

• Log in om te kunnen reageren

Biologische Anonymous

Biologische Anonymous

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 02 februari 2008 - 16:02

-

Veranderd door Biologische Anonymous, 02 februari 2008 - 16:14

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Biologische Anonymous

Biologische Anonymous

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 02 februari 2008 - 16:26

Sorry, dat ging mis. Dit had er moeten staan:

Hallo allemaal,

Ik ben een derdejaars scholiere van het Stedelijk Gymnasium te Nijmegen. Voor het vak biologie zouden een vriendin/klasgenote en ik graag willen onderzoeken of een rode of een groene appel sneller rot. Onze hypothese is als volgt:
Als men stukjes van een groene en een rode appel laat rotten, dan rotten de stukjes van de groene appel minder snel, na een week, onder dezelfde omstandigheden.
Wij denken dat dit zou kunnen komen doordat er in groene vruchten meer antioxidanten zitten, die het rottingsproces tegen zouden moeten gaan. Maar uiteindelijk gaat het er natuurlijk om dat we uitzoeken of dit klopt, en waarom wel, of niet.
Mijn vraag is dus of iemand misschien weet hoe wij dit het beste aan zouden kunnen pakken. Hiermee bedoel ik, of iemand nadere informatie heeft over het rottingsproces van appels en wat hierbij komt kijken. Want natuurlijk moeten we niet alleen uitpluizen welke sneller rot, maar ook waarom.
Alvast bedankt!

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 02 februari 2008 - 16:36

Volgens mij komt het eerder omdat een groene appel veel zuurder is dan een rode appel waardoor dus minder bacteriŽn kunnen 'overleven' in de appel waardoor de appel minder snel zal rotten.

Jona444

Jona444

• >1k berichten
  • 1409 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 februari 2008 - 11:35

Ik sluit mij volledig aan bij de stelling van Cycloon. Ik denk dat je dit met behulp van lakmoes moet kunnen vaststellen.
Its supercalifragilisticexpialidocious!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures