Hoe rtr en rs te installeren?

Moderators: jkien, Xilvo

Gebruikersavatar
Berichten: 156

Hoe rtr en rs te installeren?

Hoi menschen,

Bij mij lukt het installeren van RTR (rome total realism niet).

Nu zou ik ook nog RS (roma surrectum) willen hebben maar dan krijg ik problemen.

De 1e stap die ik nu moet nemen is het verwijderen van rome total war. Helaas lukt zelfs dit mij niet. Ik heb via de zoekfunctie de bestanden van RTW opgezocht en vervolgens verwijderd ook m.b.v. configuratiescherm. Wanneer ik de CD erin doe, krijg ik geen link om hem te installeren. Hoe kan ik RTW alsnog geheel verwijderen om hem daarna opnieuw te installeren

Graag zou ik zowel RTR als RS willen spelen. Heeft iemand hier misschien nog een idee hoe dat zou kunnen? RTW in 2 verschillende mappen zetten en dan in elk apart de modificaties installeren?

Ik hoop dat jullie nog ideen hebben, want ik kom er niet meer uit

Alvast bedankt :D

Gebruikersavatar
Berichten: 2.097

Re: Hoe rtr en rs te installeren?

Graag zou ik zowel RTR als RS willen spelen. Heeft iemand hier misschien nog een idee hoe dat zou kunnen? RTW in 2 verschillende mappen zetten en dan in elk apart de modificaties installeren?
De meeste mods van RTW hebben hun eigen mod-folder binnen RTW. Maw, ze overwriten geen van de oorspronkelijke bestanden, waardoor je gerust de twee mods tegelijk onder 1 RTW folder kunt installeren.

RTR doet dit geloof ik, van RS heb ik geen idee, op hun forums moet dat ergens wel te vinden zijn.

En als het toch niet het geval zou zijn, kan je inderdaad de originele RTW-folder kopiëren, en de mods apart installeren, heb ik vroeger ook gedaan.
Wanneer ik de CD erin doe, krijg ik geen link om hem te installeren
Bedoel je dat de CD 'denkt' dat RTW nog steeds geïnstalleerd is?

Dit heb ik ook een keer voorgehad en blijkbaar had het iets te maken met het register (of zoiets) waar RTW niet uit was verwijderd.

(BTW heb je EB (Europa Barbarorum al eens geprobeerd? :D )
"Why must you speak when you have nothing to say?" -Hornblower

Conserve energy: Commute with a Hamiltonian

Gebruikersavatar
Berichten: 2.097

Re: Hoe rtr en rs te installeren?

Dit heb ik ook een keer voorgehad en blijkbaar had het iets te maken met het register (of zoiets) waar RTW niet uit was verwijderd.
Gevonden:

This answer is for an Advanced user. Please do not attempt the below solution if you are not comfortable editing the Registry. Damaging the Registry could result in very adverse effects to your system. USE AT YOUR OWN RISK.

If you are having problems uninstalling the game you can manually remove it from your machine. First it will be necessary to remove the registry keys the game creates. Please be cautious when working with the registry as it is very sensitive. Deleting the wrong thing can result in complete operating system failure.

1) Click Start then Run.

2) At the prompt type: REGEDIT. The registry editor will open.

3) Click the "+" next to HKEY_LOCAL_MACHINE.

4) Click the "+" next to SOFTWARE.

5) Click the "+" next to The Creative Assembly

6) Right-Click to delete the The Creative Assembly entry.

7) Click the "+" next to HKEY_CURRENT_USER.

8) Click the "+" next to SOFTWARE.

9) Click the "+" next to The Creative Assembly

10) Right-Click to delete the The Creative Assembly entry.

11) Close the registry editor.

Once the registry keys are removed, we'll need to remove the game files from your hard drive. These instructions assume you've installed the game in the default directory.

1) Double-click My Computer.

2) Double-click the C:\ drive.

3) Double-click Program Files.

4) Double-click Total War

4) Right-click on the Rome: Total War folder and choose delete.

Remove the RomeTW.ini file from your hard drive.

12) Click the Start button > Find (or Search) > Files & Folders.

13) Search your C:\ drive for a file named RomeTW.ini.

14) The file should be located in C:\WINDOWS.

15) Delete this file.

16) Reboot your machine. At this point the game is completely removed from your system

(Bron: http://forums.totalwar.org/vb/showthread.php?t=43162)
"Why must you speak when you have nothing to say?" -Hornblower

Conserve energy: Commute with a Hamiltonian

Gebruikersavatar
Berichten: 156

Re: Hoe rtr en rs te installeren?

Maar het wordt hier maar gekker en gekker.

wanneer ik RTW in de cd disc doe is de link om te downloaden grijs, wanneer ik op play druk gebeurd er niets. :D

Hoe kan ik nu RTW opnieuw installeren?

Gratias Tibi Ago

je schreef: (BTW heb je EB (Europa Barbarorum al eens geprobeerd? )

nee, die heb ik nog niet geprobeerd, is die leuk:D?

Gebruikersavatar
Berichten: 156

Re: Hoe rtr en rs te installeren?

Bij het verwijderen van het laatste bestand in het configuratiescherm krijg ik dit tekstje:

"In setup.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten.

U was bezig met een bewerking. Deze gegevens zijn mogelijk verloren gegaan."

Nu de vraag: wat moet ik nu doen om het bestand van de computer af te gooien?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.097

Re: Hoe rtr en rs te installeren?

Latinitas schreef:je schreef: (BTW heb je EB (Europa Barbarorum al eens geprobeerd? )

nee, die heb ik nog niet geprobeerd, is die leuk:D?
De beste :D ,

het is waarschijnlijk de meest uitgebreide mod die er op dit moment is (een 650MB download, met een gigantisch script van ongeveer 20 Mb als ik me niet vergis)

Ik speelde oorspronkelijk RTR (ook een goede mod, daar niet van), maar ben toch na mijn eerste ervaring met EB meteen overgestapt.
Maar het waort hier maar gekker en gekker.

wanneer ik RTW in de cd disc doe is de link om te downloaden grijs, wanneer ik op play druk gebeurd er niets.

Hoe kan ik nu RTW opnieuw installeren?
Wat bedoel je met 'de link om te downloaden'?
"Why must you speak when you have nothing to say?" -Hornblower

Conserve energy: Commute with a Hamiltonian

Gebruikersavatar
Berichten: 156

Re: Hoe rtr en rs te installeren?

Wanneer je de RTW cd voor het eerst in de computer stopt, krijg je een venster met daarin de knop om hem te installeren. Die is hier grijs en daarom lukt het niet om hem te installeren. Als het nog wat onduidelijk is zal ik wel even een printscreen maken.

Dat van europa barbarorum klinkt goed. Hoe realistisch is het eigenlijk?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.097

Re: Hoe rtr en rs te installeren?

Dat van europa barbarorum klinkt goed. Hoe realistisch is het eigenlijk?
Ik denk zo realistisch mogelijk als de RTW-engine toelaat. (een leuk ding is dat je zelfs elk jaar een bericht krijgt met de historische gebeurtenissen die dat jaar plaatsgevonden hebben, en dat voor elk jaar van 274 v Chr tot 4 n Chr!)
Wanneer je de RTW cd voor het eerst in de computer stopt, krijg je een venster met daarin de knop om hem te installeren. Die is hier grijs en daarom lukt het niet om hem te installeren. Als het nog wat onduidelijk is zal ik wel even een printscreen maken.
Zelfs nadat de registry is opgeschoond?

"13) Search your C:\ drive for a file named RomeTW.ini."

Als ik me niet vergis is dit een verborgen bestand, dat zeker ook gedeletet moet worden.

Als het dat ook niet is, dan zou ik niet meteen meer weten wat er mis zou kunnen zijn.
"Why must you speak when you have nothing to say?" -Hornblower

Conserve energy: Commute with a Hamiltonian

Gebruikersavatar
Berichten: 156

Re: Hoe rtr en rs te installeren?

Bedankt voor de reactie. Maar hoe kan ik dat bestand vinden? Ik zie niets namelijk, maar misschien kijk ik gewoon niet goed.

BTW: ik heb ook van RS gehoord, hoe goed is die eigenlijk?

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Hoe rtr en rs te installeren?

Hoe heb je Rome total war geprobeerd te verwijderen?

Ik neem aan dat het hier om een legale versie van het spel gaat?
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 156

Re: Hoe rtr en rs te installeren?

Ik ben naar de map toegegaan en heb deze verwijderd samen met de kopieen. Hierna probeerde ik via het configuratiescherm de laatste restjes weg te halen. Nu is het wel zo dat er een bestand staat maar het lukt niet om hem via dat configuratiescherm weg te halen. Bovendien is het zeker de legale versie, het is geen kopie maar de originele cd uit de winkel.

Ik geef wel even een printscreen voor de duidelijkheid.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Berichten: 156

Re: Hoe rtr en rs te installeren?

Hoi mensen, het verwijderen ervan is mij al gelukt via de F schijf. In ieder geval bedankt voor jullie hulpvaardigheid. Top:)!

Zou het volgende schema lukken?

D:\ RTW (originele installatie) + patches + modificatie RTR

D:\ RTW (kopie van vorige map) + patches + modificatie RS

D:\ RTW (kopie van 1e map) + patches + modificatie europa barbarorum

Ik maak dus eerst 3 mappen. In de 1e ervan installeer ik RTW en daarvan maak ik een kopie naar de andere 2. Vervolgens zet ik per map de modificaties en patches.

Zou dit werken? A;vast bedankt:)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.097

Re: Hoe rtr en rs te installeren?

Zou dit werken? Alvast bedankt:)


Dit zou probleemloos moeten werken.
"Why must you speak when you have nothing to say?" -Hornblower

Conserve energy: Commute with a Hamiltonian

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: Hoe rtr en rs te installeren?

Latinitas schreef:Zou het volgende schema lukken?

D:\ RTW (originele installatie) + patches + modificatie RTR

D:\ RTW (kopie van vorige map) + patches + modificatie RS

D:\ RTW (kopie van 1e map) + patches + modificatie europa barbarorum

Ik maak dus eerst 3 mappen. In de 1e ervan installeer ik RTW en daarvan maak ik een kopie naar de andere 2. Vervolgens zet ik per map de modificaties en patches.

Zou dit werken? A;vast bedankt
Nee, dit gaat niet werken. Als je namelijk een spel installeert, worden er ook allerlei configuratie instellingen opgeslagen (in bestanden, windows register, e.d.). Als je het spel eenmaal geinstalleerd hebt, en je gaat de map waarin je het spel geinstalleerd hebt, kopieren naar een andere map, kopieer je in feite alleen de bestanden (in 99,9% van de gevallen). De configuratie instellingen worden dus niet meegekopieerd! Dus het zal niet werken.
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Berichten: 156

Re: Hoe rtr en rs te installeren?

Ojee, da`s jammer. Hoe zou ik dit dan kunnen verhelpen, waardoor ik ze wel alle 3 zou kunnen spelen?

Reageer