Hoe rtr en rs te installeren?

Moderators: jkien, Xilvo

Gebruikersavatar
Berichten: 156

Re: Hoe rtr en rs te installeren?

Afbeelding

Ik heb nu dus RTW in deze map geinstalleerd, voordat ik winzip heb geinstalleerd. Hierna heb ik de mods en patches gedownload (ze eindigen op .zip).

Klopt het zoals je op het screenshot kunt zien en hoe kun je ervoor zorgen dat zowel RTR RS en europa barbarorum gespeeld kunnen worden? Alvast bedankt

Gebruikersavatar
Berichten: 2.097

Re: Hoe rtr en rs te installeren?

Nee, dit gaat niet werken. Als je namelijk een spel installeert, worden er ook allerlei configuratie instellingen opgeslagen (in bestanden, windows register, e.d.). Als je het spel eenmaal geinstalleerd hebt, en je gaat de map waarin je het spel geinstalleerd hebt, kopieren naar een andere map, kopieer je in feite alleen de bestanden (in 99,9% van de gevallen). De configuratie instellingen worden dus niet meegekopieerd! Dus het zal niet werken.
Voor mij heeft het nochtans nooit problemen opgeleverd. Ik had een viertal varianten gekopieerd, en kon ze allemaal probleemloos spelen.
Klopt het zoals je op het screenshot kunt zien en hoe kun je ervoor zorgen dat zowel RTR RS en europa barbarorum gespeeld kunnen worden?
Je zou, zoals ik al zei, ze gewoon tesamen in één en dezelfde folder installeren. Dat zou normaal gezien geen problemen mogen geven; ze installeren elk hun eigen files onder hun eigen, aparte folder.

Voor de zekerheid zal ik dat nog eens nakijken.

EDIT: heb het nagekeken: Het is wel mogelijk, maar sommige dingen zouden toch niet goed werken, zoals bv EB vegetatie in plaats van RS vegetatie :D Er wordt dus aangeraden om toch aparte folders aan te maken.
klopt het zoals je op het screenshot kunt zien
Ik zie dat je ook BI geïnstalleerd hebt. Dit kan een aantal dingen veranderen voor de installatie van bepaalde mods, ze zijn niet allemaal oorspronkelijk ontworpen voor BI.

Zeker voor de patches die je moet installeren, omdat BI al gepatched tot versie 1.6 geloof ik.
"Why must you speak when you have nothing to say?" -Hornblower

Conserve energy: Commute with a Hamiltonian

Gebruikersavatar
Berichten: 156

Re: Hoe rtr en rs te installeren?

Ik heb ze beide in een aparte map geinstalleerd. Eerst in de 1e, en daarvan een kopie gemaakt in de 2e. Ze starten bijde wel op maar gaan niet door. M.a.w. ik krijg wel die intro, maar het menu iig niet. Ik snap er helemaal geen **** meer van. Wie weet wat ik moet doen? Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze beide bespeelbaar zijn. Nu haal ik rs er maar even af zodat ik nog wel RTR heb. Wanneer iemand een tip heeft hoe ik ze beide kan bespelen zal ik RS weer opnieuw installeren

Afbeelding

Afbeelding

Reageer