Springen naar inhoud

Een proper huis

• Log in om te kunnen reageren

Jekke

Jekke

• >250 berichten
  • 997 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 24 maart 2005 - 20:22

Kan ik zonder detergenten mijn huis proper houden?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Bean

Bean

• >250 berichten
  • 505 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 24 maart 2005 - 20:30

Kan ik zonder detergenten mijn huis proper houden?

Wat zijn detergenten? :shock:
I never wanted to change the world, but the world changed me...

BioLog

BioLog

• >100 berichten
  • 116 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 24 maart 2005 - 21:24

Detergenten zijn schoonmaakmiddelen. Hier vallen heel wat stoffen onder, van zeep tot bijvoorbeeld chloor.

Water is een alternatief; De methode is ver doorverdunnen van hetgeen dat vies is. Voila, zonder detergentia.
BioLog.nl Life Sciences and BioNews

• Gast

Geplaatst op 26 maart 2005 - 18:22

maar (heftige) vetvlekken zijn wel erg moeilijk weg te krijgen met water. De natuurwinkels van NL hebben wel biologische spullen die lekker ruiken en niet chemisch. Wat vind je daarvan, of is dat ook te detergent?

wat is er mis met een goeie fles schoonmaakmiddel?

Jekke

Jekke

• >250 berichten
  • 997 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 maart 2005 - 21:22

ik heb niet gezegd dat ik per se iets tegen detergent heb, maar ik denk er nu en dan wel over na dat het beter zou zijn om ze niet te gebruiken omdat bussen zoals mr proper ed mij toch niet al te gezond lijken, ze lijken me op lange termijn allergieen te veroorzaken enzo en ze lijken me slecht voor de huid en voor de natuurlijke hygiene en nieuwe onhygiene te veroorzaken waar we steeds sterkere produkten voor nodig hebben, wat er van mijn meningen waar zijn weet ik niet, het is maar mijn gevoel, en daarmee vroeg ik mij af hier enige professionals geen tips hadden

Bas

Bas

• >250 berichten
  • 824 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 maart 2005 - 22:57

Op zich heeft dat weinig met de zeep zelf te maken, men gebruikt immers al eeuwen groene zeep. Tegenwoordig gooien ze echter vaak ook ontsmettende stoffen door schoonmaakmiddelen en dit is mijns inziens in de meeste gevallen wat overbodig. Waar je dus op kunt letten is of er geen desinfecterende stoffen zijn toegevoegd. En als je een product echt niet vertrouwt dan kun je inderdaad altijd nog terugvallen op ouderwetse groene zeep of gewoon een biologisch verantwoord schoonmaakmiddel kopen bij een natuurwinkel.
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

JanMeut

JanMeut

• >1k berichten
  • 2116 berichten
  • VIP

Geplaatst op 29 maart 2005 - 13:04

Zeep is om een aantal redenen meestal minder geschikt dan synthetische detergenten:

1. Zeep is meestal aggressiever dan detergenten, waardoor hout en geverfde oppervlakten verkleuren. Voor bijvoorbeeld plavuizen maakt dit weinig uit.

2. Zeep is biologisch slechter afbreekbaar dan de huidige generaties detergenten. Overigens is het verschil niet heel groot, maar zeker als je geen riolering hebt is dat iets om rekening mee te houden.

3. Zeep is gevoelig voor kalk in het water. Met name in de Nederlandse en Vlaamse krijtstreken is dat erg lastig.

Mijn advies is om gewoon de meest eenvoudige synthetische detergenten te gebruiken. Een "allesreiniger" is prima geschikt voor het meeste werk.

Jekke

Jekke

• >250 berichten
  • 997 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 april 2005 - 20:31

bedankt voor het deskundig advies, maar kan je hier nog iets meer over zeggen?

Zeep is om een aantal redenen meestal minder geschikt dan synthetische detergenten:

1. Zeep is meestal aggressiever dan detergenten, waardoor hout en geverfde oppervlakten verkleuren. Voor bijvoorbeeld plavuizen maakt dit weinig uit.

2. Zeep is biologisch slechter afbreekbaar dan de huidige generaties detergenten. Overigens is het verschil niet heel groot, maar zeker als je geen riolering hebt is dat iets om rekening mee te houden.

3. Zeep is gevoelig voor kalk in het water. Met name in de Nederlandse en Vlaamse krijtstreken is dat erg lastig.

Mijn advies is om gewoon de meest eenvoudige synthetische detergenten te gebruiken. Een "allesreiniger" is prima geschikt voor het meeste werk.

2. als het biologisch slechter afbreekbaar is, wil dat ook zeggen dat het slechter is voor het milieu?

3. wat bedoel je met gevoelig voor kalk?

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures