Springen naar inhoud

Koelkast

• Log in om te kunnen reageren

• Gast

Geplaatst op 25 maart 2005 - 09:47

Laatste keer heb ik met iemand een discussie gehad, waar we niet uit kwamen.

De vraag is : als ik iets te drinken in wil schenken en de frisdrank uit de koelkast pak, wat kost dan meer energie ?
1. deur openen, fles pakken, deur sluiten, inschenken, deur openen, fles terug plaatsen, deur sluiten, of
2. deur openen, fles pakken , inschenken, fles terug plaatsen, deur sluiten

We gaan ervan uit dat de koelkast goed gevuld is.

Ik denk dat optie 2 minder energie kost.

geld dit ook voor een vriezer ?

wie heeft hier een antwoord op ?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Stephaan

Stephaan

• >250 berichten
  • 866 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 maart 2005 - 10:44

Ik denk ook dat optie 2 meer energie kost. Naarmate het uitschenken langer duurt zal 2 zeker meer verbruiken.De kast is langer open en de inhoud zal langer opwarmen
Bij een diepvriezer zal je de fles moeten laten ontdooien vooraleer je kan uitschenken! Dus 2 zal dan zeker meer kosten

sen...

sen...

• >250 berichten
  • 367 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 april 2005 - 18:44

In situatie 1 verbruik je zelf meer energie dan in situatie 2 8)
Living on Earth can be expensive, but it does include a free trip around the sun.

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 april 2005 - 00:04

Ik denk dat het tweede het minst energie en tijd kost als je je eigen verbruikte energie meerekent, wanneer de koelkast goed gevuld is zal deze niet veel warmte opgenomen hebben, kijk maar hoe lang een blok ijs in de zon kan liggen ...

Bean

Bean

• >250 berichten
  • 505 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 april 2005 - 08:39

Bij optie 2 blijft ook het lampje in de koelkast branden, dit gebruikt ook energie. (al zal het niet veel zijn)
I never wanted to change the world, but the world changed me...

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 april 2005 - 15:50

Bij optie 2 blijft ook het lampje in de koelkast branden, dit gebruikt ook energie. (al zal het niet veel zijn)

Uitdraaien die handel (hehe), een lampje verbruikt echt niet veel hoor op enkele seconden ...

Miels

Miels

• >5k berichten
  • 14506 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 06 april 2005 - 21:58

Mijn eerste ingeving is: hoe korter de deur open staat, hoe minder koude lucht eruit zal stromen.

Aan de andere kant: het openen creert een onderdruk vlak achter de deur bij het open maken, en zuigt daardoor lucht naar buiten. Wellicht dat 2x opentrekken dus meer lucht naar buiten zuigt dan dat er in de tussentijd uit zou stromen bij het gewoon open laten staan.

Uiteraard is er een break-even point, maar ik heb zo de formule voor koelkastluchtstromen niet bij de hand :shock:

Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures