Springen naar inhoud

Lengtegroei

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

Islam

Islam

• 0 - 25 berichten
  • 8 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 06 februari 2008 - 12:49

Ik heb een vraag ;) :

Ik ben 15 jaar en ik ben 1,55 meter lang .
maar ik weet niet of ik nog verder zal groeien :D .
Ze zeggen dat je pas van je 15e hard gaat groeien .

Heeft iemand antwoordt ????

Doei :D

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Hans Sterling

Hans Sterling

• >250 berichten
  • 284 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 februari 2008 - 13:15

Uit een groeistudie-onderzoek van het AMSTEL Instituut uit 1997 blijkt dat de gemiddelde lengte van 15-jarige jongens in Nederland 174,4 cm is.
Die van 21-jarigen is 184cm.

http://staff.science...i/opdracht2.pdf
Ir. E. Oosting,hoofdbreker:
"Ik zou bijvoorbeeld wel eens willen weten waar batterijen eigenlijk zťlf op lopen."

Klintersaas

Klintersaas

• >5k berichten
  • 8614 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 februari 2008 - 16:06

Opmerking 1: Dit heeft veel weg van een persoonlijk medisch probleem. Het bespreken daarvan is niet toegestaan op Wetenschapsforum (lees ook de bijsluiter van het geneeskundeforum).

Opmerking 2: Je kan best eerst eens de zoekfunctie gebruiken vooraleer je een topic opent. Gelijkaardige vragen zijn namelijk al verschillende keren eerder gesteld. Doorzoek het forum met lengtegroei en dit is wat je krijgt.

Verder is dit iets dat absoluut niet algemeen te zeggen valt (en zeker niet via een internetforum). Als je echt wilt weten wat je groeitoekomst is raad ik je aan om een arts op te zoeken.

PS: Ik zou niet te veel vertrouwen op de link van Hans Sterling. Ten eerste zijn die cijfers meer dan 10 jaar oud en ten tweede is het een gemiddelde.

Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Hans Sterling

Hans Sterling

• >250 berichten
  • 284 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 februari 2008 - 19:25

Opmerking 1: Dit heeft veel weg van een persoonlijk medisch probleem. Het bespreken daarvan is niet toegestaan op Wetenschapsforum (lees ook de bijsluiter van het geneeskundeforum).

Ik vind dat je hier wel erg sterk aan het ziften bent,Klintersaas.
Waarin zie jij een medisch probleem?
Bovendien wordt er door Islam ook geen medisch advies gevraagd.

Opmerking 2: Je kan best eerst eens de zoekfunctie gebruiken vooraleer je een topic opent. Gelijkaardige vragen zijn namelijk al verschillende keren eerder gesteld. Doorzoek het forum met lengtegroei en dit is wat je krijgt.

Mee eens.

Verder is dit iets dat absoluut niet algemeen te zeggen valt (en zeker niet via een internetforum). Als je echt wilt weten wat je groeitoekomst is raad ik je aan om een arts op te zoeken.

Kan een arts dat zeggen?

PS: Ik zou niet te veel vertrouwen op de link van Hans Sterling. Ten eerste zijn die cijfers meer dan 10 jaar oud en ten tweede is het een gemiddelde.

Het zijn weliswaar ruim tien jaar oude gemiddelde cijfers en de huidige cijfers zullen er mogelijk iets van afwijken,maar ze kunnen wel een indicatie geven wat je als vijftienjarige procentueel,ongeveer aan lengtegroei kunt verwachten.Volgens mij.
Ir. E. Oosting,hoofdbreker:
"Ik zou bijvoorbeeld wel eens willen weten waar batterijen eigenlijk zťlf op lopen."

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8252 berichten
  • VIP

Geplaatst op 07 februari 2008 - 14:40

Voor behoorlijk advies over je lengte kan je het beste contact opnemen met je huisarts, heeft ie voor geleerd :D. Leeftijd en lengte zeggen lang niet alles, hoe ver je in je pubertijd bent hangt er ook nauw mee samen, maar zelfs wanneer dit bekend is is het vaak lastig om je eindlengte te voorspellen.
"Meep meep meep." Beaker

Klintersaas

Klintersaas

• >5k berichten
  • 8614 berichten
  • VIP

Geplaatst op 07 februari 2008 - 15:47

Waarin zie jij een medisch probleem?

Groei, lengtegroei, afwijkingen van de gemiddelde lengtegroei, groeistoornissen,... behoren allemaal tot de medische wereld.

Bovendien wordt er door Islam ook geen medisch advies gevraagd.

Hij vraagt om advies over zijn lichaamslengte, dus dat beschouw ik als medisch advies.

Kan een arts dat zeggen?

Jazeker.

Het zijn weliswaar ruim tien jaar oude gemiddelde cijfers en de huidige cijfers zullen er mogelijk iets van afwijken,maar ze kunnen wel een indicatie geven wat je als vijftienjarige procentueel,ongeveer aan lengtegroei kunt verwachten.Volgens mij.

Zeker, maar ik denk niet dat Islam vroeg om gemiddelde cijfers, maar eerder om een verklaring waarom hij 'afwijkt' van deze gemiddelde cijfers.

Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Raspoetin

Raspoetin

• >1k berichten
  • 3514 berichten
  • VIP

Geplaatst op 07 februari 2008 - 16:13

Bovendien is het ene ras langer dan het andere. 1m55 is voor een Pygmee zelfs lang. Verder sluit ik me bij Klintersaas aan.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures