[Wiskunde] Latex

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 4

[Wiskunde] Latex

Hallo,

Ik heb een probleem met het programma latex. Ik kan gewoon teksten typen in dit programma. Als ik echter deze tekst naar een PDF-Bestand wil schrijven krijg ik een error. Ik denk dat ik ergens iets vergeten ben te installeren/aan elkaar te koppelen. Iemand bekend met dit probleem?

Alvast bedankt.

(p.s. Ik heb geen idee in welk forumdeel dit het best gepost kon worden. Als dit deel hiervoor niet de aangewezen plek is, sorry daarvoor)

Gebruikersavatar
Berichten: 155

Re: [Wiskunde] Latex

Je beschrijft je probleem wel erg vaag.

Een error...

Berichten: 4

Re: [Wiskunde] Latex

Ik beschreef mijn probleem inderdaad vrij vaag, dit komt omdat ik de error die in beeld kwam zelf vrij weinig waarde vond hebben.

Er kwam dit te staan: Error starting PDFTexify! See winedt's Tex Configuration Wizard for detailed diagnosis of your Tex system.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: [Wiskunde] Latex

Heb je WinEdt geconfigureerd om te werken met MiKTeX; heb je dit overigens geïnstalleerd?
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 4

Re: [Wiskunde] Latex

Ik heb MikTex geïnstalleerd, maar nog niet geconfigureerd, vandaar waarschijnlijk ook deze error. Ik weet echter niet hoe ik deze moet configureren.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: [Wiskunde] Latex

Als je MiKTeX vóór WinEdt had geïnstalleerd, dan gaat die configuratie normaal gezien automatisch bij/na de installatie van WinEdt. Zie ook hier.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Reageer