Eigen post verwijderen

Reageer
Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Eigen post verwijderen

Johan2 schreef:Als ik dit commentaar direkt wis, blijft het toch zichbaar voor de mods, is 't niet?

Goed, dat doen we dus maar.


edit: hé, vroeger kon je toch een eigen bericht geheel wissen?
Je kon inderdaad je bericht in zijn geheel wissen. Nu niet meer kennelijk? Ik zal het eens uitzoeken.


Hoe dan ook: toen dat wel kon kwam je bericht inderdaad in een "prullenbak". Daar werd overigens niet actief in gekeken door moderators, en al zouden ze dat doen, dan nog zou je niet "afgerekend" worden op de inhoud. Men had het bericht immers niet voor niets verwijderd.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Eigen post verwijderen

En inderdaad, wissen gaat niet. Het is overigens wel iets dat ik in kan stellen: bij iedere gebruikersgroep is er een optie "Can delete own topics?". Maar als die aan staat vrees ik echt voor de continuiteit van discussies: ik moet er niet aan denken dat men achteraf posts gaat verwijderen... (het instellen van een tijdslimiet gaat niet bij deze optie)
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Eigen post verwijderen

Het lijkt me niet goed dat gebruikers hun eigen berichten kunnen verwijderen. Voor het overgrote deel van de gebruikers kan die functie geen kwaad, maar sommigen zouden berichten verwijderen wanneer dat absoluut niet gepast is. De continuïteit van discussies is nu al soms in het gevaar omdat sommige gebruikers hun bericht inhoudelijk wijzigenn, nadat er al op is ingegaan.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Eigen post verwijderen

Het lijkt me niet goed dat gebruikers hun eigen berichten kunnen verwijderen. Voor het overgrote deel van de gebruikers kan die functie geen kwaad, maar sommigen zouden berichten verwijderen wanneer dat absoluut niet gepast is. De continuïteit van discussies is nu al soms in het gevaar omdat sommige gebruikers hun bericht inhoudelijk wijzigenn, nadat er al op is ingegaan.
Hier ben ik het volledig mee eens.

Een tijdje geleden poste ik in een topic en nadat ik een opmerking had gegeven veranderde de TS zijn beginpost.

Daardoor was er natuurlijk een hoop verwarring bij andere gebruikers.

Als de mogelijkheid er is voor berichten te verwijderen dan gaat dit nog erger worden denk ik.

Eerst even nadenken voordat je post kan al veel helpen :D .

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Eigen post verwijderen

En wanneer een bericht werkelijk best verwijderd wordt, kan de gebruiker dit altijd aan een moderator per pb vragen. Als dat bericht dan inderdaad beter verdwijnt, is het ook geen probleem voor de moderator om dat even te doen...
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 1.780

Re: Eigen post verwijderen

Het leek mij slechts een praktische manier om niet voor derden bestemde opmerkingen toch op de juiste plaats te krijgen. Maar als het in een ongelezen prullenbak kwam, was dat dus toch al niet het geval.
<i>Si vis pacem paralellum</i> (J. Goedbloed)

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Eigen post verwijderen

Helaas dus niet. Het beste lijkt me dan gewoon een moderator een PB te sturen. Wij bespreken dit soort zaken toch altijd achter de schermen met elkaar, dus de inhoud wordt dan zeker door de moderators in het juiste kader geplaatst.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Reageer