Waterstof opvangen?

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 12

Waterstof opvangen?

Hai,

Ik weet dat door elektrolyse van water , waterstof ontstaat. mijn vraag is of het mogelijk is om dit gas te laten branden in een gasbrander? dus direct uit de reactie naar de gasbrander en een vlam creëren? ik weet niet hoe gevaarlijk dit is, of het überhaupt wel genoeg waterstof vrij komt?

En wat zou het beste keuze zijn om als elektrolyt te gebruiken? wij dachten aan soda?

Alvast bedankt,

Acap

Edit: ik heb wat meer onderzoek gedaan, en zo erachter gekomen dat je door verbranding van waterstof , energie kan opwekken met thermokoppels(geen idee wat het zijn) of via een brandstof cel omzetten in energie. hoe reeel is het dat wij aan een brandstof cel kunnen komen/maken?

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Waterstof opvangen?

Gezien jullie kennis: niet doen zonder er iemand bij te hebben die wel weet waar hij/zij mee bezig is.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Berichten: 12

Re: Waterstof opvangen?

Ik kan het niet meer editten dus maar een reactie voor gebruiken.

Wij willen waterstof maken door heel simpel manier en geen ingewikkelde set ups. door in een plastic fles(lijkt het ons het best om het gas op te vangen vanwege de kleine opening, suggesties anders?) 2 staal/koper(wat het meest effectief) plaatjes in te plaatsen . is het dan nog steeds mogelijk om gebruik te maken van een brandstofcel?

blijkbaar is het ook mogelijk om een brandstof cel te kopen,
Gezien jullie kennis: niet doen zonder er iemand bij te hebben die wel weet waar hij/zij mee bezig is.
Maar natuurlijk, er loopt altijd een Toa bij om het allemaal in de gaten te houden.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Waterstof opvangen?

Dan zou ik met deze vragen naar je TOA toestappen. Die weet dan ook wat er allemaal beschikbaar is aan materialen om je proef uit te voeren.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 12

Re: Waterstof opvangen?

Ik weet alleen niet of ik zoveel informatie uit mijn TOA kan halen pi.gif ik zal het proberen morgen.

Gebruikersavatar
Berichten: 23

Re: Waterstof opvangen?

Ik zit met PRECIES dezelfde vraag STEL: Ik zet een reageer buisje neer met water, ik voeg er een half theelepeltje

natriumchloride. (zout) Ik Leg er + - draadjes in komt nu vanaf de - draad komt er ''belletjes'' vrij dat is toch waterstof???

Hoe zou ik dat kunnen opvangen????? :eusa_whistle: ](*,) ;) ](*,) ](*,) 8-)

Berichten: 27

Re: Waterstof opvangen?

Ik zelf heb het ooit heel kinderachtig met een balon gedaan

Berichten: 96

Re: Waterstof opvangen?

ik heb even een reactie over dat waterstof maken en opvangen

waterstof maken is heel simpel

2 staven waar je een spanningsbron op hebt staan in het water steken(kraanwater zal de stroom wel geleiden omdat er al zouten(calciumwaterstofcarbonaat en magnesiumzouten) in opgelost zit, maar als je er wat extra zout of azijn ingooit is niet vekeerd)

maar nu is de vraag hoe vang ik die waterstof nu alleen op zonder de zuurstof.

je moet dan bv. 2 flessen aan elkaar verbinden zodat en verbinding is tussen het water.

je maakt gaten onder in de flessen en doet daar de elektroden(ik doe zelf altijd grafiet uit potloden maar kan natuurlijk ook koper=metaal ofzo alleen die worden op denduur minder, edelmetaal en grafiet is het beste) in met wat kneedgum om het gat waterdicht af te sluiten. onderin de elektroden omdat je dan aan de bovenkant geen last hebt van draden.

nu doe je het water met opgelost elektrolyt in die gekoppelde flessen. nu zal er gescheiden waterstof en zuurstof onstaan. dit gebeurd zolang de verbinding helemaal onder water staan anders zal waterstof en zuurstof wel weer gaan mengen.

Op lage spanning hebt ge na een uurtje hoogstens een paar millimeter waterstof dat hoogstens plof zegt. Ik denk dat hier enigszins overdreven wordt gereageerd op de amateurhoeveelheden waterstof. Hindenburg 2 zal je echt niet veroorzaken (tenzij ge natuurlijk 5 dagen aan een stuk blijft produceren).

Het grote gevaar zit hem volgens mij in de electrocutie met watertoestanden en veel te veel energie. Pruts nooit met stroom uit het stopcontact zou ik zo zeggen. Daarbij, met stroom uit het stopcontact zal uw ontbinding trouwens niet correct verlopen, want je moet effectief een pluspool en minpool hebben om de scheiding te doen en dan hebt ge inderdaad geen zuivere waterstof.

zie link hieronder

http://nl.wikipedia.org/wiki/Toestel_van_Hofmann

is een iets andere opstelling maar het principe is hetzelfde

Reageer