Abu Dhabi start bouw eerste CO2-neutrale stad

Moderator: Astro

Reageer
Berichten: 81

Abu Dhabi start bouw eerste CO2-neutrale stad

Golfstaat Abu Dhabi is begonnen met de bouw van 's werelds eerste autovrije en CO2-neutrale stad. Masdar City kost ruim 15 miljard euro en moet plaats bieden aan 50.000 inwoners en 1.500 bedrijven.


Lees het volledige artikel...
Elsevier.nl

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Abu Dhabi start bouw eerste CO2-neutrale stad

De cijfers klinken zeer goed in de oren. Als de cijfers werkelijk kloppen zie ik geen reden om dit project ook in andere landen te gebruiken.

Gebruikersavatar
Berichten: 310

Re: Abu Dhabi start bouw eerste CO2-neutrale stad

De cijfers klinken zeer goed in de oren. Als de cijfers werkelijk kloppen zie ik geen reden om dit project niet in andere landen te gebruiken.
Dit bedoelde je toch, denk ik?
Niet weten is geen schande, niet willen weten wél, en persé beter willen weten ook!

(quotatie van Jan van de Velde)

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Abu Dhabi start bouw eerste CO2-neutrale stad

Ik zie niks mis met Cycloon's zin.

Echter moet je het voor elk land weer herberekenen, lichtinval, aantal zonuren per jaar, etc. etc. Verder is het sociale standpunt ook erg interessant, willen mensen wel in een glazen bol leven, in een gebied waar alles gepredetermineerd is (supernederland?) Het is als leven in een cleanroom, of in een ruimteschip als het waren.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Abu Dhabi start bouw eerste CO2-neutrale stad

Dit bedoelde je toch, denk ik?

Hmm inderdaad :D


Het is natuurlijk wel een feit dat je voor elk land andere technieken zal nodig hebben, maar als het neerkomt op waterbesparing dan kan het in de meeste landen wel op dezelfde manieren worden opgelost.

Reageer