Reactiesnelheid?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 55

Reactiesnelheid?

Hallo, mijn naam is Gunnar ik zit in 5tw en we hebben morgen een toets voor chemie over reactiesnelheid.

Mijn probleem is het feit van deze te berekenen, ik begrijp er eerlijk gezegd niet veel van, als ik al die symbolen voor me zie verdrink ik er bij wijze van spreken in...

Ik zie geen logica..

Alle hulp is welkom..

weet wel niet in welke categorie dit onderwerp thuis hoort dus mijn excuses hiervoor...

Berichten: 8.614

Re: Reactiesnelheid?

gunnardecorte schreef:Mijn probleem is het feit van deze te berekenen, ik begrijp er eerlijk gezegd niet veel van, als ik al die symbolen voor me zie verdrink ik er bij wijze van spreken in...

Ik zie geen logica..
Kan je eens aangeven waar je precies vastloopt en wat je al wel begrijpt?
weet wel niet in welke categorie dit onderwerp thuis hoort dus mijn excuses hiervoor...
Ik vrees dat je vraag niet zoveel met anorganische chemie te maken heeft. Reactiesnelheid valt binnen de fysische chemie. Aangezien het echter om een toets en dus een schoolgebonden vraag gaat had je die misschien beter in het forum 'Huiswerk en practica' gesteld.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 55

Re: Reactiesnelheid?

ik begrijp dat je de snelheid kan beinvloeden met verschillende factoren,

Allen de snelheidswet en hoe je die moet toepassen om de snelheid te bereken heb ik problemen mee.

Kleine d en dt enz....

en btw ik ben nieuw op dit forum zo als je kan zien; bedankt voor de tip.

v=d/c dt=d[D]/d dt=-d[A]/a dt=-d[B]/b dt ----> dit is chinees voor mij... pi.gif

Berichten: 8.614

Re: Reactiesnelheid?

gunnardecorte schreef:Allen de snelheidswet en hoe je die moet toepassen om de snelheid te bereken heb ik problemen mee.

Kleine d en dt enz....
Misschien heb je iets aan de
en btw ik ben nieuw op dit forum zo als je kan zien; bedankt voor de tip.
Als je nieuw bent op dit forum kan je best eerst eens de regels lezen. Je hebt namelijk al - waarschijnlijk onwetend - enkele kleine overtredingen begaan, maar een moderator zal daarover vermoedelijk snel contact met je opnemen.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 55

Re: Reactiesnelheid?

nogmaals bedankt, heb de regels eens goed gelezen en ik begrijp al een pak meer ^^

alsook van de theorie! pi.gif

Reageer