Springen naar inhoud

Wat is het verschil tussen vitaminen en mineralen?

• Log in om te kunnen reageren

Red BoriZ

Red BoriZ

• >100 berichten
  • 215 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 maart 2005 - 18:12

Zie titel, ik vroeg het me gewoon af. :shock:
"Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away."

- Philip K. Dick

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

• Gast

Geplaatst op 26 maart 2005 - 18:27

een vitamine is een co-enzym en helpt andere enzymen bij het versnellen van hun functie.

een mineraal is een ion bijvoorbeeld Ca+ en heeft tal van functies bijvoorbeeld als stollingsfactor (stolling vh bloed). en natuurlijk bij opbouw vd botten.

uitgebreider kan ik er niet op ingaan.

weet iemand andere voorbeelden van functies van mineralen vitaminen?

sdekivit

sdekivit

• >250 berichten
  • 704 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 maart 2005 - 20:17

calciumionen spelen ook een hele belangrijke rol in impulsgeleiding als tweede boodschapper bij neurotransmitters enzo.

vitamine C speelt bijvoorbeeld een belangrijke rol bij de productie van collageen. Het zorgt voor de vorming van hydroxyprolines die het molecuul hydrofiel maken en voor een strakke winding zorgen. Vandaar dat zeelui vroeger scheurbuik hadden --. tekort aan vitamine C en dus een zwakke huid.

• Gast

Geplaatst op 27 maart 2005 - 13:15

een vitamine is een organische molecule. Het is dus een vrij complexe verbinding. Mineralen zijn meestal anorganische ionen.

Boas

Boas

• >25 berichten
  • 34 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 29 maart 2005 - 22:28

bedankt gast :shock: dat is al gezegd

The Don

The Don

• >1k berichten
  • 1259 berichten
  • VIP

Geplaatst op 30 maart 2005 - 11:10

een vitamine is een co-enzym en helpt andere enzymen bij het versnellen van hun functie.

Een vitamine is niet altijd een co-enzym volgens de definitie van een enzym. Vitaminen kunnen ook andere functies hebben (Vitamine C is een anti-oxidant bijvoorbeeld (ascorbinezuur)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures