[vraag] veranderende reportknop

Reageer
Berichten: 8.614

[vraag] veranderende reportknop

Ik gebruikte zojuist de Afbeelding-knop om een geval van bumping te melden. Na die melding veranderde de knop in deze knop: Afbeelding. Mijn vragen:
  • Sinds wanneer werd deze optie ingevoerd?
  • Ben ik de enige die de veranderde knop ziet of zien alle gebruikers deze?
  • Wat is het doel van het invoeren van deze knop (al kan ik me er wel iets bij voorstellen)?
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: [vraag] veranderende reportknop

Kun je misschien aangegeven waar (welke post dus) dit plaats vond? Dan kunnen anderen ook zien of deze veranderd is, en kun je daarmee uitsluiten of alleen de degene die de report-knop heeft gebruikt een verandere knop ziet, of dat ie dan voor iedereen veranderd :D
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Berichten: 8.614

Re: [vraag] veranderende reportknop

Het gaat om de tweede post van deze topic.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: [vraag] veranderende reportknop

Als ik onder een gewoon gebruikersaccount inlog zie ik de knop ook veranderd.
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Berichten: 2.746

Re: [vraag] veranderende reportknop

ik ook

Berichten: 8.614

Re: [vraag] veranderende reportknop

Zo, we weten nu dat zowel moderators als gewone gebruikers de veranderde knop zien. Dan blijven mijn twee andere vragen over.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: [vraag] veranderende reportknop

Zo, we weten nu dat zowel moderators als gewone gebruikers de veranderde knop zien. Dan blijven mijn twee andere vragen over.
Het doel van de knop mogelijke duidelijk zijn :D Het geeft aan dat een post al gerapporteerd is en niet nogmaals gerapporteerd hoeft te worden. Dit voorkomt dubbele reports bij de moderators. Sinds wanneer durf ik niet te zeggen...
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: [vraag] veranderende reportknop

Het lijkt er wel op dat die knop in de standaard Invision-stijl is, en dus (nog) niet werd omgezet naar onze phpBB-stijl.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: [vraag] veranderende reportknop

Ik denk dat dit sinds de update van de reportmanager is (onlangs). Ik vraag me af in hoeverre dat zinvol is; moderators zien toch zodra ze inloggen dat er nieuwe reports zijn, en andere gebruikers hoeven niet te weten dat andermans berichten gerapporteerd worden (vergelijk met het waarschuwingssysteem: da's ook persoonlijk). Ik heb liever wat extra reports om af te vinken dan dat de privacy van anderen wordt geschaadt.


Aangezien er nog wat andere hikjes zijn met de reportmanager, lijkt me dat iets om naar te kijken. Al zal dat wel ff met de andere moderators kortgesloten moeten worden.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.364

Re: [vraag] veranderende reportknop

Ik denk dat het het beste is dat alleen mods de verandering kunnen zien. Zelf vind ik het wel handig als ik een topic doorneem en zie dat iemand een klacht heeft.
“Quotation is a serviceable substitute for wit.” - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: [vraag] veranderende reportknop

Wellicht een idee om het huidige icoon voor een nog niet gerapporteerd bericht te kopieeren, en het uitroepteken rood te maken.


Het gaat om de tweede post van deze topic.
Rechts bovenaan ieder bericht staat "Bericht #x". Door op #x te klikken krijg je een directe link naar het bericht.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 8.614

Re: [vraag] veranderende reportknop

Wellicht een idee om het huidige icoon voor een nog niet gerapporteerd bericht te kopieeren (= kopiëren), en het uitroepteken rood te maken.
Ik zie niet in hoe dit de privacyredenen die Ger aanhaalde verhelpt (behalve misschien dat het minder opzichtig is).


Rechts bovenaan ieder bericht staat "Bericht #x". Door op #x te klikken krijg je een directe link naar het bericht.
Ik ben op de hoogte van deze functie (als ik me niet vergis heb ik het betreffende helpitem zelfs geschreven), maar ik had twee redenen om het niet op die manier te doen:
  • Wanneer ik op het berichtnummer klik krijg ik de melding dat er een pop-up geblokkeerd wordt. Ik moet dan steeds eerst die blokkering opheffen om van die functie gebruik te maken en soms is dat ook niet nodig;
  • Aangezien het om een overtreding ging wist ik dat de post verwijderd zou worden en de link bijgevolg dood zou lopen. Het leek me dus beter om naar de topic in kwestie te linken.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Reageer