Springen naar inhoud

Productie van waterstofgas

• Log in om te kunnen reageren

Ensiferum

Ensiferum

• >250 berichten
  • 662 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 februari 2008 - 20:01

Ik ben op zoek naar een (min of meer) natuurlijk productieproces van waterstofgas (H2). Daar bedoel ik een proces mee waar waterstofgas mee kan worden geproduceerd in normale omstandigheden, dus zonder een te hoge temperatuur (zoals bij de verbranding van methaan), elektrische stroom (elektrolyse van water) of de nood aan een element dat in de vrije natuur amper voorkomt (zink). Ik weet al dat er algen bestaan die hiertoe, in bepaalde omstandigheden, in staat zijn, door een soort speciale fotosynthese. Bestaan er nog anderen?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

stoker

stoker

• >1k berichten
  • 2746 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 februari 2008 - 20:04

in de vrije natuur komt bijna geen enkele (zuivere) stof voor. ik denk dat er geen methoden bestaan die jij bedoelt.

Ensiferum

Ensiferum

• >250 berichten
  • 662 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 februari 2008 - 23:40

Ik heb na nog wat zoeken wat informatie gevonden over bepaalde anaŽrobe bacteriŽn, die suikers kunnen omzetten tot, onder meer, waterstofgas. De omstandigheden waarin dit gebeurt zijn me echter niet helemaal duidelijk. Weet iemand hier wat meer over?

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8248 berichten
  • VIP

Geplaatst op 21 februari 2008 - 00:12

Kort in publicaties neuzen levert me onder ander al het volgende op http://www.pubmedcen...mp;blobtype=pdf

Zoeken in pubmed op 'hydrogen bacteria' zou een schier onuitputtelijke bron aan informatie op moeten leveren.
"Meep meep meep." Beaker

Ensiferum

Ensiferum

• >250 berichten
  • 662 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 februari 2008 - 00:26

Die site is werkelijk fantastisch. Zeker bedankt!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures