Liefdeshormoon bestrijdt schizofrenie

Moderator: Astro

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Liefdeshormoon bestrijdt schizofrenie

Op Valentijnsdag, de dag van de liefde, het laatste nieuws over oxytoxine, het ‘liefdeshormoon’. Onderzoekers denken dat deze stof kan helpen bij de behandeling van schizofrenie.


Lees meer... Kijk

Lees meer... Universiteit van Californië

Lees meer... PhysOrg
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 773

Re: Liefdeshormoon bestrijdt schizofrenie

[...] hormoon oxytoxine, dat vrijkomt bij aanrakingen, knuffels en wanneer mensen een band krijgen met elkaar. Daarnaast komt het hormoon vrij wanneer we mensen recht in de ogen kijken. Doordat oxytoxine zo’n belangrijke rol speelt bij gevoelens en binding, wordt het ook wel het 'liefdeshormoon' genoemd. [...]


De onderzoekers vermoeden dat het hormoon van groot belang kan zijn bij de behandeling van mensen met schizofrenie en andere stoornissen. Mensen die daar last van hebben, vermijden direct oogcontact en hebben vaak moeite met het verwerken van hun emoties. Uit eerdere testen bleek dat mensen die oxytoxine toegediend kregen, inderdaad andere mensen meer gingen vertrouwen en minder angstig voor hun omgeving werden.

Dus, als we mensen meer in de ogen kijken vertrouwen we die personen meer, en worden we misschien zelfs wel verliefder?
To boldly go where I`ve never been before



Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one

Berichten: 8.614

Re: Liefdeshormoon bestrijdt schizofrenie

Als ik me niet vergis is het juist zo dat oxytocine oogcontact bevordert en in stand houdt.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 286

Re: Liefdeshormoon bestrijdt schizofrenie

Als ik me niet vergis is het juist zo dat oxytoxine oogcontact bevordert en in stand houdt.
Verdere benodigdheden: een frisse welgeschapen mond om met mondcontact het oxytoxinepeil in stand te houden en een goede oog-handcoördinatie voor het vervolgtraject. Maar dat wisten we toch al?
Hoedt u voor de afgoden der kuisheid, dankbaarheid en gehoorzaamheid

Reageer