Winedt

Moderators: jkien, Xilvo

Berichten: 394

Winedt

Ik heb winedt geinstalleerd via deze website http://www.winedt.com/, en ik heb al miktex 2.7 geinstalleerd. Maar ik kan geen dvi bestand maken, als ik vb een file maak met alleen \begin{document} ... \end{document} dan krijg ik zo dat zwarte commandoscherm of hoe da ook heet met daarop dat het "\begin{document}" niet kan identigiceren.

Misschien moet ik nog iets doen om de installatie te voltooien, maar kheb geen idee.

I need help : p

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Winedt

Je moet miktex installeren voordat je winedt installeert. Verder moet een latex bestand beginnen met \documentclass
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Winedt

Heb je wel een dvi-viewer geïnstalleerd? Zoals acrobat reader voor pdf.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 394

Re: Winedt

Ja, maar ik heb nog iets vreemds opgemerkt: als ik winedt open zie ik op de bovenste balk naast "winedt" "unregistered" staan.
jan_alleman schreef:Ik heb winedt geinstalleerd via deze website http://www.winedt.com/, en ik heb al miktex 2.7 geinstalleerd. Maar ik kan geen dvi bestand maken, als ik vb een file maak met alleen \begin{document} ... \end{document} dan krijg ik zo dat zwarte commandoscherm of hoe da ook heet met daarop dat het "\begin{document}" niet kan identigiceren.

Misschien moet ik nog iets doen om de installatie te voltooien, maar kheb geen idee.

I need help : p
Dus ik moet miktex verwijderen enz en dan opnieuw beginnen met andere volgorde ?

En in de les hadden we het zonder \documentclass gedaan ...

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Winedt

Je kan MiKTeX later installeren, maar dan zal je zelf WinEdt handmatig moeten configureren om met MiKTeX te werken (hoe je dat moet doen is waarschijnlijk wel in de help-files te vinden). Als je WinEdt installeert wanneer MiKTeX er al is, zal WinEdt dit herkennen en die configuratie automatisch doen.
Ja, maar ik heb nog iets vreemds opgemerkt: als ik winedt open zie ik op de bovenste balk naast "winedt" "unregistered" staan.
Dan heb je je versie nog niet geregistreerd - dat kan geen kwaad.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 394

Re: Winedt

Ik kan echt niet wachten om met latex te spelen :D pfff

Misschien moet ik prullen aan options ofzo, maar dat is veel te ingewikkeld. Wat is mijn fout eigenlijk ?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Winedt

Verborgen inhoud
overigens zou je voor je winedt aanschaft TexNicCenter kunnen overwegen
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 394

Re: Winedt

Verborgen inhoud
overigens zou je voor je winedt aanschaft TexNicCenter kunnen overwegen


We gebruiken winedt bij het vak, en ik heb schrik als ...

Maar ik had al eraan gedacht : )

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Winedt

jan_alleman schreef:Ik kan echt niet wachten om met latex te spelen :D pfff

Misschien moet ik prullen aan options ofzo, maar dat is veel te ingewikkeld. Wat is mijn fout eigenlijk ?
Als je niet wil prullen is het voorstel van Bart misschien het beste. Volgens mij hoef je daar MiKTeX niet voor te verwijderen, enkel WinEdt deïnstalleren en opnieuw installeren (let eens op of je bij de installatie of eerste opstart van WinEdt dan een automatische configuratie krijgt).
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 394

Re: Winedt

Ik had miktex verwijderd en probeerde het dan te installeren, ik moest daarvoor eerst een server kiezen in een bepaald land, terwijl het "bezig' was zich te installeren krijg ik : windows API 1816 error: Onvoldoende quotom beschrikbaar om deze opdracht te verwerken.

m.a.w mijn installatie is mislukt :s

Weet iemand waarom ? of beter gezegd wat bedoelen ze metdie error ?

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Winedt

Waarom heb je MiKTeX verwijderd? Heb je het correct verwijderd (via deïnstalleren of configuratiescherm < software)?
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Winedt

Waarom haal je miktex er nu af? Zoals anderen al hebben gezegd, hoef je alleen winedt opnieuw te installeren.

Computer opnieuw opstarten en je krijgt als het goed is die error niet meer.

edit: TD was sneller.
"microsoft" schreef:System memory is divided into paged pool and nonpaged pool. Paged pool can be paged to disk, whereas nonpaged pool is never paged to disk. In Windows NT 3.1, the default amount of nonpaged pool also depends on whether your machine is considered small, medium, or large. In other words, you will have X amount of nonpaged pool on a 16 MB machine, Y amount of nonpaged pool on a 20 MB machine, and Z amount of nonpaged pool on a machine with more than 20 MB (the exact values for X, Y, and Z were not made public).

Important system data is stored in nonpaged pool. For example, each Windows NT object created requires a block of nonpaged pool. In fact, it is the availability of nonpaged pool that determines how many processes, threads, and other such objects can be created. The error that you will receive if you have too many object handles open is:

1816 (ERROR_NOT_ENOUGH_QUOTA)
http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;108449
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Berichten: 394

Re: Winedt

Het installeren enz is allemaal gelukt. Maar ik heb een paar probleempjes nog.

als ik

\documentclass{article}

\begin{document}

hallo

\end{document}

op mn editor typ en dan op "tex" druk krijg ik dat \documentclass{...} enz undefined is. Maar ik negeer dit door telkens op enter te toetsen, daarna wil ik het zien dus toets ik op dvi-"toets"

maar ik krijg dan niet alleen "hallo" te zien, ook "article" en "document".

Hoe kan ik dit oplossen ?

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Winedt

Je moet op 'LaTeX' drukken en niet op "Tex". Dat laatste is iets heel anders.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Berichten: 85

Re: Winedt

Ik gebruik zelf gewoon altijd de PDF Latex knop en daarna bekijk ik het document met de Acrobat Reader knop, die staat er gelijk onder.

Reageer