Springen naar inhoud

Nazi's

• Log in om te kunnen reageren

oktagon

oktagon

• >1k berichten
  • 4502 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 16 februari 2008 - 08:29

De Nazi's hadden als partij-ideoloog Alfred Rosenberg met zijn boekwerk "Der Mythos des 20.Jahrhundert" (A.H. was de schrijver van "Mein Kampf"!)

De meest in de publiciteit tredende figuur was echter Reichsminister Dr.Joseph Goebbels,die minister was voor cultuur (?) en vooral van propaganda;hij hield altijd zeer opzwepende redevoeringen,ik herinner me zijn kreet:"Wollt ihr den totalen Krieg?",waarop het publiek in (massahysterie) enthousiasme uitbarstte.

Het zesde leger zat in de knoop bij Stalingrad!

Ik vraag me af welke rol de eerste figuur speelde in de oorlogstijd en welke invloed hij had naast die van Goebbels?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Klintersaas

Klintersaas

• >5k berichten
  • 8614 berichten
  • VIP

Geplaatst op 17 februari 2008 - 12:32

Heb je al op Wikipedia gekeken?

Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Johan_vd

Johan_vd

• >100 berichten
  • 245 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 februari 2008 - 22:55

Heb je al op Wikipedia gekeken?

: Geloof niet alles wat je leest.

oktagon

oktagon

• >1k berichten
  • 4502 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 20 februari 2008 - 09:26

Ik las het verhaal over Rosenberg in Wiki en vind het wel geloofwaardig.

Hitlers beoordeling over de "weakness"van Rosenberg en later gebruik maken van Goebbels met zijn sterke invloed op de massa past wel in het beeld,dat Rosenberg publiekelijk naar de achtergrond verdween.

Goebbels pleegde dan ook zelfmoord (net als de ex-oorlogspiloot Goering),maar Rosenberg had niet de moed om dat te doen,maar werd wel opgehangen!

Ike

Ike

• >100 berichten
  • 189 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 juli 2008 - 19:06

Goebbels kůn toespraken geven, Rosenberg hoogstwaarschijnlijk niet (of alleszins niet zo goed als Goebbels). Goebbels' uitspraken waren gebaseed op Rosenbergs ideeŽn.

Lathander

Lathander

• >1k berichten
  • 2501 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 juli 2008 - 01:22

: Geloof niet alles wat je leest.

Als we niet kunnen geloven wat we lezen zonder dat we weten hoe te filteren, weten we niks.

Dus in plaats van een one-liner te plaatsen, aub wat onderbouwing voor die statement

"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

Klintersaas

Klintersaas

• >5k berichten
  • 8614 berichten
  • VIP

Geplaatst op 16 juli 2008 - 17:21

Volgens mij doelde Johan_vd op mijn onderschrift, dat aansluit bij mijn overtuiging dat je kritisch moet omgaan met informatie en niet alles klakkeloos moet aanvaarden.

Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures