Product verzinnen en nooit laten maken

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 215

Product verzinnen en nooit laten maken

Wat ik mij afvraag is, of het toegestaan is om een vals product uit te vinden om mensen beet te nemen (groot publiek).

Bijvoorbeeld, Je zit in een zaal met 10.000 mensen. En je gaat vanvoor staan en zegt dat je een nieuw product aan het maken bent, en dat het in 2015 ofzo op de markt zal zijn:-$

product: Bijvoorbeeld een robotje die honden dood bijt als ze in de buurt komen.

Is het illigaal om zo een product te verzinnen, tegen veel mensen zeggen dat het ooit op de mark zal zijn met allemaal uitleg over het product maar toch zal het nooit bestaan :D ?

// Beetje raar topic, maar ik heb namelijk een zeer goeie grap in gedachten...

Gebruikersavatar
Berichten: 17.660

Re: Product verzinnen en nooit laten maken

Kan me niet indenken dat het verboden is. De wet zegt niet veel over grappen. Aangezien het dus ook geen wettelijke aspecten heeft, gaat dit naar het café (de plaats voor grappen en grollen).
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 215

Re: Product verzinnen en nooit laten maken

Kan me niet indenken dat het verboden is. De wet zegt niet veel over grappen. Aangezien het dus ook geen wettelijke aspecten heeft, gaat dit naar het café (de plaats voor grappen en grollen).


Nee nee, het zou een grap zijn met 10.000 mensen proffecionele mensen, ze zouden er allemaal inlopen. Maar de vraag is eigelijk het product, Iets dat er voor zorgt dat honden dood gaan. En dat kan je zomaar in de supermarkt kopen, ookal zal het nooit uitkomen, kan daar geen protest ofzo tegen komen?

Berichten: 8.614

Re: Product verzinnen en nooit laten maken

Als je het goed brengt zal dat waarschijnlijk een storm van protest losmaken. Als je achteraf vertelt dat het een grap is zou dat door veel mensen als wansmakelijk of flauw gezien kunnen worden. Of het echter strafbaar is? Ik denk net zoals Ger van niet (in ieder geval toch niet inde Benelux).
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 954

Re: Product verzinnen en nooit laten maken

Het klinkt nu al als een slechte grap. Jammer genoeg staat daar in Nederland geen straf op. Was het maar zo.

Gebruikersavatar
Berichten: 691

Re: Product verzinnen en nooit laten maken

The World of Dubai-investment...

Pensioen-lease...

Rendementor-concept (een nieuw produkt van de Aabeen, rente tot wel 15 %)

Biertje?

(lekker gezamelijk afspraken gemaakt over een hogere prijs...)

Je wordt beduveld door zowel bedrijven en de Regering.

Die zeggen dat rekeningrijden plus de autobelasting een gelijkblijvende kostenpost is...

Nou.. ik geloof daar niets van...

Hebben alle Nederlanders geld bekomen op hun rekening doordat ZIJ teveel betaald hebben voor het biertje???

Geen ene cent, en mijn moeder zit nog steeds te wachten op haar kalkarpieken teruggave....

Want die centrale heeft nooit een cent aan stroom opgeleverd.

Veel beloven en weinig geven, (denk vooral aan de banken zoals .... en de politieke partijen zoals de .......) doet gekken in vreugde leven...
Een computertaal is voor mensen, niet voor de computer.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Product verzinnen en nooit laten maken

Nee nee, het zou een grap zijn met 10.000 mensen proffecionele mensen, ze zouden er allemaal inlopen. Maar de vraag is eigelijk het product, Iets dat er voor zorgt dat honden dood gaan. En dat kan je zomaar in de supermarkt kopen, ookal zal het nooit uitkomen, kan daar geen protest ofzo tegen komen?
Hangt denk ik van de clou af. Ik kan me nog de een of andere donorshow herinneren.....

Maar zolang je mensen niet oplicht is er niet snel iets aan de hand...
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Gebruikersavatar
Berichten: 310

Re: Product verzinnen en nooit laten maken

Haha, een robot die honden dood bijt :D Nu dat is nog eens handig. De volgende keer dat er een hond een grote bek heeft haal ik mijn nieuwe vriend te voorschijn :D

Ahum, ik denk dat het een beetje afhangt waar je zoiets aankondigt. Als het heel officieel en met allerlei belangrijke lui gebeurt zou er misschien een boete aan kleven. Maar dat zou ik nogal stom vinden (ook al is het een domme grap). Zakelui verliezen niet graag tijd.
Niet weten is geen schande, niet willen weten wél, en persé beter willen weten ook!

(quotatie van Jan van de Velde)

Reageer