Zoutgehalte van water

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 48

Zoutgehalte van water

Ik wil de zoutgehalte in zeewater van 3 verschillende gebieden beplaen, ik zou nu graag weten welke methode hier best van toepassing kan komen?

ik denk niet dat dat gaat door neerslagvorming met zilvernitraat omdat je dan nog andere Cl ionen gaat neerslagen die in het water al zaten buiten het zout.

zou dat kunnen dat ik gewoon de staal moet wegen, dan verhitten en de water laten verdampen en terugwegen?

alvast bedankt

Berichten: 199

Re: Zoutgehalte van water

Wat bedoel je precies met "zoutgehalte"? Het gehalte aan natriumchloride of het totaal aan zouten?

Met de door jou genoemde indampmethode bepaal je het totaal aan zouten (wel eerst filtreren, voor de zekerheid, om alle vaste deeltjes kwijt te raken).

Zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Zeewater
Elektrochemici doen het vol spanning

Berichten: 48

Re: Zoutgehalte van water

Wat bedoel je precies met "zoutgehalte"? Het gehalte aan natriumchloride of het totaal aan zouten?


dat wordt precies gevraagd of het wel gaat om Nacl te bepalen zonder uitgebereide apparaturen!! zoniet dan hoe kan men met een simpel en toepasbare methode de totale zoutgehalte bepalen?

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.168

Re: Zoutgehalte van water

.... hoe kan men met een simpel en toepasbare methode de totale zoutgehalte bepalen?
Zoals je zelf al eerder zei: door simpel droog te dampen en terug te wegen.
Hydrogen economy is a Hype.

Reageer