[Natuurkunde] Warmte vasthouden

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer

[Natuurkunde] Warmte vasthouden

ik moet met natuurkunde een ellermeyer met kokend water een kwartier lang zo warm mogelijk houden en daarvoor moet ik zelf iets maken.(dus iets wat ik in max een uur kan maken)

maar ik kom er niet uit :D

moet ik het met iets isoleren en zoja met wat?

of is er een andere manier want ik lette niet helemaal op maar volgens mij zijn mijn leraar iets over vacuum.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: [Natuurkunde] Warmte vasthouden

of is er een andere manier want ik lette niet helemaal op
Ik dacht dat alleen mijn leerlingen dat hadden en dat dat aan mij lag, maar dit is een hele geruststelling :D

Er zijn drie manieren van warmtetransport: stroming, straling en geleiding.

Verlies door stroming voorkomen is zorgen dat er zo weinig mogelijk moleculen uit je erlenmeyer ontsnappen

Verlies door straling voorkomen doe je met iets reflecterends.

Verlies door geleiding voorkomen doe je door je erlenmeyer te omgeven met een zo min mogelijk geleidend materiaal.
(dus iets wat ik in max een uur kan maken)...//..volgens mij zijn mijn leraar iets over vacuüm
Een vacuüm (géén materiaal) is inderdaad de beste methode om geleiding te voorkomen. Maar ik vind het niet aanbevelenswaard om even gauw een vacuümtoestandje in elkaar te flanzen rondom een gesloten erlenmeyer. Da's vragen om ongelukken. Ik zou zeggen, zoek een stof met een zo klein mogelijke warmtegeleidingscoëfficiënt.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 4.502

Re: [Natuurkunde] Warmte vasthouden

En zo dik mogelijk en met een smeltpunt dat hoger ligt als dat van kokend water;brandt je vingeren niet.

Je kunt het ook rekenkundig benaderen,is niet zo moeilijk!

Reageer