Stalen pijp uit een berg

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 2

Stalen pijp uit een berg

Hele gekke vraag, ik ga al een paar jaar op rij naar les trois vallees. daar heb je vaak vlak onder de toppen van de bergen van die stalen pijpen die 'uit de berg komen' lijkt het wel. (je zal ze ook wel ergens anders hebben...) en ieder jaar vraag ik me weer af wat die dingen nou zijn of wat ze doen....

zoiets ongeveer:

Afbeelding

het is een betonnen basis, met los van de berg (zit een cm of 10 tussen de pijp en de betonnen basis) een stalen pijp van een meter of 5 lang met een gebogen uiteinde.

heeft iemand enig idee wat deze zingen zouden kunnen zijn?

alvast dank!

Berichten: 16

Re: Stalen pijp uit een berg

sneeuwkanonnen misschien?

Berichten: 32

Re: Stalen pijp uit een berg

misschien zijn ze daar onder een tunnel aan het graven en zijn dat pijpen om frisse lucht er naar toe te zuigen....??

Berichten: 5

Re: Stalen pijp uit een berg

jobje schreef:Hele gekke vraag, ik ga al een paar jaar op rij naar les trois vallees. daar heb je vaak vlak onder de toppen van de bergen van die stalen pijpen die 'uit de berg komen' lijkt het wel. (je zal ze ook wel ergens anders hebben...) en ieder jaar vraag ik me weer af wat die dingen nou zijn of wat ze doen....

zoiets ongeveer:

Hele gekke vraag, ik ga al een paar jaar op rij naar les trois vallees. daar heb je vaak vlak onder de toppen van de bergen van die stalen pijpen die 'uit de berg komen' lijkt het wel. (je zal ze ook wel ergens anders hebben...) en ieder jaar vraag ik me weer af wat die dingen nou zijn of wat ze doen....

zoiets ongeveer:

Afbeelding

het is een betonnen basis, met los van de berg (zit een cm of 10 tussen de pijp en de betonnen basis) een stalen pijp van een meter of 5 lang met een gebogen uiteinde.

heeft iemand enig idee wat deze zingen zouden kunnen zijn?

alvast dank!

Berichten: 1

Re: Stalen pijp uit een berg

Dit is alemaal grote onzin.

Deze buizen zijn er voor bedoeld om lawines te veroorzaken.

Op de volgende site staat dit in het engel uitgelegd.

http://www.latania.co.uk/other/Gazex/gazex.htm

Ik hoop dat het zo duidelijk is voor iedereen.

Reageer