Springen naar inhoud

ziel en miskraam

• Log in om te kunnen reageren

• Gast

Geplaatst op 28 maart 2005 - 18:52

Laatst had ik een gesprek met mijn zoontje en hij vertelde mij dat hij zich nog kon herinneren dat hij ons als ouders heeft gekozen en dat hij meerdere keuzes had en dat die toen in mijn buik ging. ik ben gaan nadenken en zoek nu dus het antwoord vanaf wanneer trekt de ziel in het ongeboren kind? volgens mij is dit rond de derde of vierde maand en dat kan betekenen dat wanneer een lichaampje geen ziel krijgt, er dan door de natuur een miskraam komt? dit verklaart waarom er in de eerste 4 maanden de meeste miskramen voorkomt? graag zou ik jullie mening hierover willen weten en natuurlijk meer info

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Cassanne

Cassanne

• >1k berichten
  • 1349 berichten
  • VIP

Geplaatst op 28 maart 2005 - 19:09

Miskramen ontstaan meestal omdat er een ontwikkelingsfout zit in het embryo. (Je zou natuurlijk kunnen zeggen dat er daardoor geen ziel in kan komen, maar dat is een beetje dubbelop...)
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

• Gast

Geplaatst op 28 maart 2005 - 19:35

Ik denk dat je hier http://www.mysterie-...nschapsforum.nl meer succes hebt met jouw vraag.

Een horoscoop word bepaalt op je geboorte datum, tijd en plaats.
De uitkomsten zijn ronduit verbazend te noemen, is mijn ervaring.

In dat geval zal het voor mij logischer zijn als de ziel rond de geboorte het lichaam betreed.

janos

janos

• >100 berichten
  • 217 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 maart 2005 - 20:35

Een ziel wordt aangetrokken (hij/zij voelt waar heen) door de ouders.
het gevoel en bewustzijn kan een reden zijn maar ook andere redenen zoals evaring juist bij die ouders of door gevoels banden uit vorige levens.
Het gebeurt ook dat een vrucht wordt afgedreven door het zieltje zelf omdat het enkel die ervaring (moet) (wil) ondergaan.
Natuurlijk zijn ook lichamelijke stoornissen wel eens de oorzaak en die kunnen door artsen soms worden verholpen.
Dat is wat ik er overdenk maar ja, hoe bewijs je dat?
Er is geen dood maar voor ik het check eet ik normaal mijn brood.

janos

janos

• >100 berichten
  • 217 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 maart 2005 - 20:44

nog even, hele jonge kinderen kunnen je soms verhalen vertellen waar ze vandaan zijn gekomen of wat ze gezien hebben. Omdat zij nog maar kort in het wereldse leven zijn ,is soms de herinnering er nog vaag. Op later leeftijd wordt het meestal verdrongen door leerprocessen die een kind nu eenmaal moet doen. Meeste ouders durven daar niet over praten met anderen want dan ben je iets afwijkend van de standaardmens.
Ik vind het heel leuk het verhaal van het zoontje te lezen.
Er is geen dood maar voor ik het check eet ik normaal mijn brood.

peterdevis

peterdevis

• >1k berichten
  • 1393 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 maart 2005 - 12:20

Beste Janos,

Ik vrees dat de ziel niet bestaat. Bewustzijn ontwikkeld zich samen met de hersenen van een baby.
het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd
"Blauw"

JanMeut

JanMeut

• >1k berichten
  • 2116 berichten
  • VIP

Geplaatst op 29 maart 2005 - 12:25

Definieer ziel.

Is dat blijvend bewustzijn? Dan treed deze pas rond het tweede levensjaar het lichaam in. Herinneringen aan gebeurtenissen voor dit tijdstip komen niet voor, hoewel dit bij de ene eerder ligt dan bij de ander.

Rogier

Rogier

• >5k berichten
  • 5679 berichten
  • VIP

Geplaatst op 29 maart 2005 - 12:48

Er wordt hier gesproken over "de ziel" alsof het iets aparts is, iets dat los van het lichaam staat en op een bepaald moment "erin trekt". Dat lijkt me een beetje vergezocht, ik zie de ziel eerder als resultaat van alle stoffelijke processen en niet als losse entiteit die op zichzelf kan bestaan.

Bij een miskraam is volgens mij sprake van een fout in de lichamelijke ontwikkeling, een fysiek gebrek, waardoor (bijvoorbeeld) bepaalde hersenfuncties niet mogelijk zijn. Hierdoor kan de functie die we de ziel noemen niet gemanifesteerd worden.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

• Gast

Geplaatst op 29 maart 2005 - 15:53

De ziel is hoe dan ook geen illusie, het is een werkelijkheid in of buiten de hersenen (ze zijn er nog niet helemaal over uit).

peterdevis

peterdevis

• >1k berichten
  • 1393 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 maart 2005 - 16:40

De ziel is hoe dan ook geen illusie, het is een werkelijkheid in of buiten de hersenen (ze zijn er nog niet helemaal over uit).

Jap je desinformatie hier op dit forum begint ergerlijk te worden.

Het bovenstaande statement kan dan wel jou mening zijn (en wat is de mening van een leek waard op dit gebied?). Maar de wetenschap reikt meer en meer gegevens aan die doen vermoeden dat de ziel (of het bewustzijn) louter een manifestatie is van de (chemische) werking van de hersenen.

Jij laat echter uitschijnen dat ze (wie het ook moge zijn) wel eens zijn over het bestaan van een ziel en dat enkel nog wat details moeten worden ingevuld.
"Blauw"

Rogier

Rogier

• >5k berichten
  • 5679 berichten
  • VIP

Geplaatst op 29 maart 2005 - 17:19

Waar haal je dit vandaan? :shock:
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

• Gast

Geplaatst op 29 maart 2005 - 17:47

Ik zal het anders formuleren.

Het bestaan van de ziel is geen illusie, het bestaat wel degelijk, in het verstand of daarbuiten. (daar zijn de meningen wel over verdeeld)

• Gast

Geplaatst op 29 maart 2005 - 18:29

Ik zal het anders formuleren.

Het bestaan van de ziel is geen illusie, het bestaat wel degelijk, in het verstand of daarbuiten. (daar zijn de meningen wel over verdeeld)

Ik bedoel dus de ziel(bewustzijn) waar jij het over hebt en de ziel van de topicstarter. Kwestie van interpretatie.

Toch vraag ik me af hoe dat kind erbij komt om dat te vertellen.
Was ze aan het halucineren? (word vaak als verweer gegeven aangaande de ziel geesten ufo's noem maar op)
Iemand anders heeft het haar eerder verteld,(dat had de moeder dan toch ook wel geweten)
Ik kom men hele leven al dit soort bijzonderheden tegen en dan ga je toch anders denken , in de zin van ik sluit niets uit tenzij het tegendeel bewezen is.
Onomstotelijk bewijs dat de mens geen ziel zou hebben is er niet.

Ik dwaal nu misschien af maar bijv. piramide energie kan scheermesjes scherp maken....daar is een patent op maar een verklaring kan niemand ons geven (meer details http://www.wetenscha...?showtopic=6990 ) dit soort dingen verdwijnen in de kast en voor het gemak denken we er niet meer aan, in mijn optiek het toppunt van kortzichtigheid. En bewijs dat we nog maar erg weinig weten.

Bewustzijn is dat niet ook een illusie of toch een gegeven, niemand kan je dat met zekerheid vertellen!

peterdevis

peterdevis

• >1k berichten
  • 1393 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 maart 2005 - 20:31

Ik dwaal nu misschien af maar bijv. piramide energie kan scheermesjes scherp maken....daar is een patent op maar een verklaring kan niemand ons geven (meer details

Stop met onzin te vertellen. Geen enkele piramide scherpt mesjes. Piramide energie bestaat niet. Indien je mij niet geloofd zoek dan maar eens een serieuze studie waarin het tegendeel beweerd wordt. Wel die vindt je niet
"Blauw"

Veertje

Veertje

• >5k berichten
  • 6713 berichten
  • VIP

Geplaatst op 29 maart 2005 - 21:27

Laatst had ik een gesprek met mijn zoontje en hij vertelde mij dat hij zich nog kon herinneren dat hij ons als ouders heeft gekozen en dat hij meerdere keuzes had en dat die toen in mijn buik ging.

Grappig......... mijn zoon zei pas ook zoiets. De zielen staan volgens hem in een rij ergens te wachten totdat er een geboorte plaatsvindt. Dan mag de ziel in het lichaampje. Mocht het kindje het niet redden, dan mag het zieltje weer vooraan in de rij, anders zou het zo oneerlijk zijn dat het weer helemaal achteraan in de rij moet staan. Als volwassenen vroeg sterven mogen ze ergens terug midden in de rij, enz. enz. Iemand die lang geleefd heeft moet gewoon weer achteraan sluiten. :shock:

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures