Springen naar inhoud

Uitschrijven

• Log in om te kunnen reageren

• Gast

Geplaatst op 19 februari 2008 - 10:10

Ik heb al 5 verschillende moderatoren verzocht mij te vertellen hoe ik mij kan uitschrijven, maar niemand reageert en nu probeer ik het dus op deze manier. Wat moet ik doen om uitgeschreven te worden van dit forum? Nergens is daar iets over te vinden. Ik wil geen lid meer zijn van dit forum!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Miels

Miels

• >5k berichten
  • 14506 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 19 februari 2008 - 10:14

Geduld is een schone zaak lady. Ook is het voldoende om 1 moderator een pb te sturen. Deze legt het voor aan het team, en als er een beslissing is genomen dan lees je dat vanzelf. We hebben een pb echter niet binnen 2 uur met z'n allen besproken.

Hoe dan ook: we hebben je verzoek ontvangen en we kijken ernaar. Normaal gesproken verwijderen we geen accounts, maar dat bekijken we per geval. Je krijgt binnenkort een reactie via mail of pb.

[edit]Als je in je e-mailinstellingen het vinkje bij "Ontvang berichten verstuurd door het beheer" weghaalt lees je waarschijnlijk nooit meer iets van Wetenschapsforum, wellicht ben je daarmee al voldoende geholpen.

Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

• Gast

Geplaatst op 19 februari 2008 - 12:18

Dat kan best wezen, maar ik wil gewoon niet meer in dit forum staan en daarom wil ik helemaal verwijderd worden.

Miels

Miels

• >5k berichten
  • 14506 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 19 februari 2008 - 12:35

Dat kan best wezen, maar ik wil gewoon niet meer in dit forum staan en daarom wil ik helemaal verwijderd worden.

Als je iets van ons wil dan lijkt het me beter dat je dat gewoon netjes vraagt, en ook even op een reactie wacht. We hebben nu eenmaal als regel dat er geen berichten worden verwijderd van het forum (zie voor de redenen de regels). Ook het verwijderen van een account zorgt ervoor dat discussies moeilijker te volgen worden.

Dat jij iets wil is heel interessant, maar voor ons is het alleen maar extra werk, zonder dat het ons iets oplevert. Een beetje respect en geduld is het minste wat je daarvoor op kunt brengen ons inziens.

Maar zoals gezegd: we kijken ernaar. Binnen 48 uur hebben we zeker een reactie geformuleerd.

Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

zpidermen

zpidermen

• >1k berichten
  • 1623 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 februari 2008 - 17:27

We hebben nu eenmaal als regel dat er geen berichten worden verwijderd van het forum (zie voor de redenen de regels). Ook het verwijderen van een account zorgt ervoor dat discussies moeilijker te volgen worden.

Als je een account wilt verwijderen, hoeven de berichten niet verwijderd te worden. Je moet er dan gewoon voor zorgen, dat dat account gewijzigd wordt naar het gast-account. Dat moet met een vrij simpele SQL opdracht geen probleem zijn. Op die manier blijven de berichten gewoon staan waar ze nu staan, maar in plaats van dat een account die betreffende berichten heeft geplaatst, zal er nu staan dat een gast die berichten heeft geplaatst. Dat moet echt geen enkel probleem zijn.
Verder ben ik van mening, dat wanneer een lid verzoekt om zijn/haar account te laten verwijderen, dat je aan dat verzoek moet voldoen. Dit in verband met de Wet Bescherming Persoonsgegevens/privacy-wetgeving. Maar mogelijk is dat niet van toepassing wanneer het alleen om een username gaat. Ik heb in mijn profiel bijvoorbeeld ook geen persoonsgegevens ingevuld, dus in dat geval is die Wet Bescherming Persoonsgegevens/privacywet waarschijnlijk niet van toepassing.

Veranderd door zpidermen, 19 februari 2008 - 17:28

Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Miels

Miels

• >5k berichten
  • 14506 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 19 februari 2008 - 17:57

Als je een account wilt verwijderen, hoeven de berichten niet verwijderd te worden.

Ik zei ook niet dat de berichten dan verloren zouden gaan, alleen dat de discussie dan moeilijker te volgen is. In posts verwijzen gebruikers immers naar eerdere posts van bepaalde gebruikers. Als men zegt "Ik snap de argumentatie van Pietje niet", maar op de hele pagina is niemand te zien die Pietje heet, dan snap je niet meer waar de post op slaat. Dat is het idee achter ons beleid om kritisch om te gaan met dergelijke verzoeken.

Wat betreft de WBP: Het gebruik van persoonsgegevens is sowieso toegestaan voor "gerechtvaardigd bedrijfsbelang". Dat zou in ons geval een e-mailadres zijn. Voor gebruik van overige gegevens moet (vaak) toestemming zijn gegeven, maar aangezien je inderdaad zelf kan bepalen wat je prijsgeeft impliceert invullen ook dat je accoord gaat met het prijsgeven van die informatie.

ps: een organisatie heeft de plicht binnen 4 weken te reageren op verzoeken op dit gebied. Daarmee hebben we dus ook het recht om er 4 weken - 1 dag mee te wachten...

TD

TD

• >5k berichten
  • 24052 berichten
  • VIP

Geplaatst op 19 februari 2008 - 18:30

Verder ben ik van mening, dat wanneer een lid verzoekt om zijn/haar account te laten verwijderen, dat je aan dat verzoek moet voldoen. Dit in verband met de Wet Bescherming Persoonsgegevens/privacy-wetgeving. Maar mogelijk is dat niet van toepassing wanneer het alleen om een username gaat. Ik heb in mijn profiel bijvoorbeeld ook geen persoonsgegevens ingevuld, dus in dat geval is die Wet Bescherming Persoonsgegevens/privacywet waarschijnlijk niet van toepassing.

Je kan op elk moment je persoonlijke gegevens verwijderen uit je profiel van je account, dat lijkt me toch voldoende?
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

zpidermen

zpidermen

• >1k berichten
  • 1623 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 februari 2008 - 21:36

Ik zei ook niet dat de berichten dan verloren zouden gaan, alleen dat de discussie dan moeilijker te volgen is. In posts verwijzen gebruikers immers naar eerdere posts van bepaalde gebruikers. Als men zegt "Ik snap de argumentatie van Pietje niet", maar op de hele pagina is niemand te zien die Pietje heet, dan snap je niet meer waar de post op slaat.

Daar ben ik het niet mee eens. Een gebruiker zal, indien hij/zij de argumentatie van Pietje niet snapt, niet op deze manier reageren, maar in de meeste gevallen reageren d.m.v. een quote. Het is immers niet relevant wie de argumentatie heeft geplaatst, maar wel wat de argumentatie inhoudt. Ik vraag me serieus af, hoevaak gebruikers in de praktijk naar een persoon verwijzen; volgens mij gebeurt dat zo weinig, dat het voor het begrijpen van de betreffende discussie niet relevant is.
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

ypsilon

ypsilon

• >5k berichten
  • 11085 berichten
  • VIP

Geplaatst op 19 februari 2008 - 23:09

Dat blijft hetzelfde, want dan staat er een naam in de quotes waar geen gebruiker lijkt bij te horen. De snapbacks zijn er nog niet zo lang, en dan nog staan ze er niet steeds.

• Gast

Geplaatst op 23 februari 2008 - 13:03

De 48 uur is inmiddels allang verstreken, maar ik heb niks meer vernomen van niemand. Wat ik niet begrijp is waarom iemand tegen zijn/haar zin in een forum laten staan wat hij/zijn niet wil? Wel wordt iemand het rechtgegeven zich aan te melden, maar als ik van te voren had geweten dat ik er niet meer van af kan, was ik nooit lid geworden. Nu bepalen anderen voor mij dat ik lid MOET blijven en dat stuit me zeer tegen de borst dat ik dan gedwongen word om lid te blijven. Ik vind dit echt niet kunnen. Ik ben wel lid (geweest) van meerdere fora, maar dit heb ik nog nooit mee gemaakt.

we kijken ernaar. Binnen 48 uur hebben we zeker een reactie geformuleerd.

Veranderd door lady42, 23 februari 2008 - 13:04

Klintersaas

Klintersaas

• >5k berichten
  • 8614 berichten
  • VIP

Geplaatst op 23 februari 2008 - 16:34

Waarschijnlijk heeft het ermee te maken dat de WSF-bijeenkomst vandaag valt, waardoor het grootste deel van de crew niet aanwezig is. Merk bovendien ook het volgende op:

ps: een organisatie heeft de plicht binnen 4 weken te reageren op verzoeken op dit gebied. Daarmee hebben we dus ook het recht om er 4 weken - 1 dag mee te wachten...

Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Miels

Miels

• >5k berichten
  • 14506 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 24 februari 2008 - 13:24

We hebben ernaar gekeken, en we denken niet dat verwijderen van het account van Lady42 problemen voor leesbaarheids van topics op zal leveren. Het account zal daarom binnenkort worden verwijderd. (Lady42 is hierover ook via e-mail op de hoogte gebracht)

ps: excuses voor het niet voldoen aan de eerder genoemde termijn van 48 uur.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures