Vliegend glas door mobieltje

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 59

Vliegend glas door mobieltje

Hoi,

ik kon er geen betere plek voor vinden, dus verplaats maar indien nodig.

Ik kwam een filmpje tegen waarin iemand een glas pakt, daarin en daaronder een aantal muntjes plakt, een mobieltje erin doet een beetje aluminium folie en een aantal batterijen... en het gevaarte daarmee vliegen...

Het filmpje

Kan iemand mij verklaren waarom die golven uit het mobieltje zo'n effect hebben dat het ding vliegt?

tnx :D

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Vliegend glas door mobieltje

Waar leid je af dat dit echt is en geen truc? Ik ben wat kritischer met dat soort dingen.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Gebruikersavatar
Berichten: 10.564

Re: Vliegend glas door mobieltje

Ik geloof er ook niks van, maar het is in ieder geval geen scheikunde. Het bericht is daarom verplaatst.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Berichten: 12.262

Re: Vliegend glas door mobieltje

Hehe.. dat er nog mensen intrappen. Ik gok het op nylondraad aan die mooie punt bovenaan dat glas.

Als je dat alufolie een beetje goed om het glas legt werkt die telefoon opbellen trouwens ook niet meer - maar dat terzijde.
Victory through technology

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Vliegend glas door mobieltje

Kan iemand mij verklaren waarom die golven uit het mobieltje zo'n effect hebben dat het ding vliegt?
Wordt dat niet uitgelegd in dat filmpje? Flauw hoor, dat ze dat er nou net niet bij vertellen. :D

Berichten: 59

Re: Vliegend glas door mobieltje

mja, daar dacht ik eerst ook aan ja..

maar stel je voor dat het echt werkt he... dan wil ik dat natuurlijk wellis weten waarom dat zou werken......

Gebruikersavatar
Berichten: 450

Re: Vliegend glas door mobieltje

Ik vind het vreemd dat het ding zo'n zachte landing kan maken. Het is volgens mij niet echt.

Gebruikersavatar
Berichten: 689

Re: Vliegend glas door mobieltje

Ik ben er van overtuigd dat het nep is;

1) Het geheel stijgt langzaam op, blijft op gelijke hoogte zweven, en komt weer langzaam naar beneden. Dit moet gebeuren door er langzaam energie in te steken, deze aan te houden, en daarna weer te laten dalen. Bij bellen zendt een gsm volgens mij in een oogopslag een hoeveelheid energie uit die ongeveer constant is, m.a.w. niet langzaam op- en afbouwend zoals bij de landing.

2) Een gsm heeft geen ontvangst indien deze omringd is door aluminiumfolie, dus tot zover de theorie van onze 'Schotse geleerde'.

3) Replies van mensen die het object nabouwden beweren allen dat het niet werkt.

Denis
"Her face shown like the sun that I strived to reach."

Berichten: 7.068

Re: Vliegend glas door mobieltje

maar stel je voor dat het echt werkt he... dan wil ik dat natuurlijk wellis weten waarom dat zou werken......
En je vindt dit een redelijke gedachtegang?

Berichten: 413

Re: Vliegend glas door mobieltje

Er zijn ook veel filmpjes op you tube te vinden met zogenaamde "lifters".

oa http://www.youtube.com/watch?v=uF8otSSPgdA

Op basis van een filmpje kun je absoluut niet uitmaken of het echt is maar ook niet of het niet echt is. Door de veelheid van dit soort filmpjes met soortgelijke construkties (plus makkelijk te maken en er worden ook beschrijvingen gegeven hoe op een of andere site die ik zo gauw niet meer kan vinden) twijfel ik er niet aan dat het werkt. dat zegt overigens niet veel over het filmpje van deze topic. Theoretisch niet verklaarbaar vindt ik geen overtuigend argument hier.

Gebruikersavatar
Berichten: 689

Re: Vliegend glas door mobieltje

Theoretisch niet verklaarbaar vindt ik geen overtuigend argument hier.
Ik zeg niet dat het 'niet verklaarbaar' is, dat zou betekenen dat het mogelijk is. Ik zeg dat het nep is, en dus onmogelijk.

Dat baseer ik op het feit dat de gsm onmogelijk een reactie kan veroorzaken wanneer je er naar belt, aangezien ze geen golven kan ontvangen door de aluminiumfolie.

Verder ligt de gsm scheef in het glas, wat zou betekenen dat het zogenoemde 'magnetisch veld' niet parallel met het vlak waarin de batterijen hangen zou zijn, en dus zou het geheel gekanteld moeten vliegen.

Ik zeg het je: nep.

Maar ik wil gerust mijn mening herzien als je bereid bent eentje te bouwen voor me die werkt.

Denis
"Her face shown like the sun that I strived to reach."

Berichten: 59

Re: Vliegend glas door mobieltje

ik geloof dat het nep is :D

topic zou closed mogen worden, tenzij iemand natuurlijk een logische verklaring heft ^^

Berichten: 12.262

Re: Vliegend glas door mobieltje

Er zijn ook veel filmpjes op you tube te vinden met zogenaamde "lifters".


Lifters werken wel... en hebben ook een plausibel werkingsmechanisme - althans, zolang ze in lucht hangen. Wat er feitelijk gebeurd is dat ze wat lucht ioniseren en die ionen met een flike vaart (25 kV zoiets) naar beneden stuwen. Dat levert genoeg kracht op om de constructie omhoog te tillen. Er is overigens ook al aangetoond dat deze apparaatjes in hard vacuum helemaal niets doen, zoals verwacht.
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 689

Re: Vliegend glas door mobieltje

Lifters werken wel... en hebben ook een plausibel werkingsmechanisme - althans, zolang ze in lucht hangen. Wat er feitelijk gebeurd is dat ze wat lucht ioniseren en die ionen met een flike vaart (25 kV zoiets) naar beneden stuwen. Dat levert genoeg kracht op om de constructie omhoog te tillen. Er is overigens ook al aangetoond dat deze apparaatjes in hard vacuum helemaal niets doen, zoals verwacht.
Lifters bestaan inderdaad, maar deze uit het filmpje is je reinste onzin, en daar ging de topic over.

Denis
"Her face shown like the sun that I strived to reach."

Reageer