Springen naar inhoud

Wat vinden jullie van dit filmpje?

• Log in om te kunnen reageren

Evert

Evert

• >100 berichten
  • 142 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 februari 2008 - 22:28

Een schijf die alleen mbv magneten versnelt...

Aan de ene kant vind ik het niet heel geloofwaardig, want:

Het is te mooi om waar te zijn
Het licht is gedimt, waarom?
Het concept is simpel, dus waarom is het nog nooit eerder op de markt gekomen?
Het gaat volgens mij in tegen de wetten die ik tot nu toe bij natuurkunde heb geleerd. :D

Maar toch wil ik het geloven omdat:
Je het toch voor je ziet en het ziet er te amateuristisch uit voor trucage.
Ik wil alles geloven wat heel mooi is als het waar is. :D

Wat denken jullie?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

montcru

montcru

• 0 - 25 berichten
  • 7 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 24 februari 2008 - 03:27

Een schijf die alleen mbv magneten versnelt...

Aan de ene kant vind ik het niet heel geloofwaardig, want:

Het is te mooi om waar te zijn
Het licht is gedimt, waarom?
Het concept is simpel, dus waarom is het nog nooit eerder op de markt gekomen?
Het gaat volgens mij in tegen de wetten die ik tot nu toe bij natuurkunde heb geleerd. :D

Maar toch wil ik het geloven omdat:
Je het toch voor je ziet en het ziet er te amateuristisch uit voor trucage.
Ik wil alles geloven wat heel mooi is als het waar is. :D

Wat denken jullie?

Je bent nogal in de ban van magnetisme, ofniet? Heb je er wel eens over na gedacht dat de aarde de zon en heel het uiversum in beweging is zonder dat daar verbrandings motoren voor aan te pas komen maaaar! Juist magnetisme.
De aarde draaid en draaid met zijn noord en zuidpool maar rond, en vraag mij niet hoe het kan dat weet alleen onze schepper, maar waarom zou je geen motor kunnen maken die constant draaid? De aarde is het bewijs.
Het is te mooi om waar te zijn, daarom zijn hierom al mensen vermoord, dus pas op.
Maar ik geef je het op een briefje dat binnen 5 jaar ontzettend veel gaat veranderen, niet omdat magneten aantrekken maar juist afstoten. vriendelijke groet Robert Montcru

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44861 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 24 februari 2008 - 11:05

De aarde draait en draait met zijn noord en zuidpool maar rond, en vraag mij niet hoe het kan dat weet alleen onze schepper, maar waarom zou je geen motor kunnen maken die constant draait? De aarde is het bewijs.
Het is te mooi om waar te zijn,

en dat is het dan ook inderdaad niet:
http://pages.prodigy.../suna/earth.htm

It is a known fact that the rotation of the Earth is gradually slowing. For four and one half billion years, its entire life, it has been slowing down. As the Earth loses its kinetic energy due to all forms of friction acting on it (tides, galactic space dust, etc.) like any other flywheel, it will slow down. From time to time our timekeepers must adjust their super accurate atomic clocks to synchronize them with the Earth's slowing rotation whose day/night cycles we base our lives on.

Scientists estimate that the Earth's rotation is slowing at the rate of 2.2 seconds every 100,000 years. The time it takes the Earth to complete one rotation increases 2.2 seconds every 100,000 years. This is a very conservative figure considering the number of adjustments our timekeepers have been forced to make in recent years. If we trace this phenomenon back in time, whatever the correct figure is, at one point in time it may have taken the Earth 12 hours to complete one rotation, (depending on its initial speed of rotation when it was created.) At that time the Earth was spinning at twice the speed it is traveling at the present time.

daarom zijn hierom al mensen vermoord, dus pas op.
Maar ik geef je het op een briefje dat binnen 5 jaar ontzettend veel gaat veranderen, niet omdat magneten aantrekken maar juist afstoten.

informeer jezelf voordat je gaat proberen anderen te "informeren"
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Evert

Evert

• >100 berichten
  • 142 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 24 februari 2008 - 12:54

en dat is het dan ook inderdaad niet:
http://pages.prodigy.../suna/earth.htm

informeer jezelf voordat je gaat proberen anderen te "informeren"

Kan ik uit jouw bericht opmaken dat jij denkt dat het nep is?
Zoja, wat zou dan de trucage zijn? Stiekem een motortje aan de onderkant? :D
Het zou best kunnen hoor, maar ik vind het te amateuristisch eruit zien daarvoor.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44861 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 24 februari 2008 - 13:58

Kan ik uit jouw bericht opmaken dat jij denkt dat het nep is?

Ja.

achterliggende gedachte 1: er bestaat een wet van behoud van energie waar niemand tot heden een aantoonbaar gaatje in heeft kunnen ontdekken.
achterliggende gedachte 2: zie de vele topics over "free energy" en aanverwante onderwerpen op dit forum (gebruik zoekfunctie). Korte samenvatting van dat al: Dit soort ideeën worden al honderden jaren de wereld ingestuurd, en tot heden is er nérgens ook maar één machine die verifieerbaar en geverifieerd energie levert, hoe weinig ook.

In het flimpje waarheen je linkt kun je zien wat je wil zien.
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...

montcru

montcru

• 0 - 25 berichten
  • 7 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 24 februari 2008 - 18:17

Ja.

achterliggende gedachte 1: er bestaat een wet van behoud van energie waar niemand tot heden een aantoonbaar gaatje in heeft kunnen ontdekken.
achterliggende gedachte 2: zie de vele topics over "free energy" en aanverwante onderwerpen op dit forum (gebruik zoekfunctie). Korte samenvatting van dat al: Dit soort ideeën worden al honderden jaren de wereld ingestuurd, en tot heden is er nérgens ook maar één machine die verifieerbaar en geverifieerd energie levert, hoe weinig ook.

In het flimpje waarheen je linkt kun je zien wat je wil zien.

Weet je wat het met de meerderheid van de mensen is, is dat ze praten maar niets doen. Morgen is het maandag en dan zal ik zelf in de praktijk uitzoeken of die permanent-magneet-motor (PMM ) werkt of niet. Ik zal hier niet eerder weer verschijnen voordat ik daar zekerheid over heb, door zelf met magneten te gaan spelen. Want de mensen die zeggen dat het niet kan hebben zelf hoogstwaarschijnlijk zelf nog nooit een opstelling gemaakt.
Dus wens me sterkte, want als het wel werkt is er inderdaad een einde aan alle vervuiling in zicht.
Hopelijk gauw tot ziens Montcru

Evert

Evert

• >100 berichten
  • 142 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 24 februari 2008 - 18:20

Tja, het probleem van dat er nog nooit een machine is gekomen verifieerbaar energie levert is misschien omdat die mensen nooit serieus genoeg zijn genomen om het inderdaad proberen te verifieren...

Sterkte montcru! :D Je zal het waarschijnlijk nodig hebben, maar ik blijf hopen. ;)

Schwartz

Schwartz

• >250 berichten
  • 691 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 24 februari 2008 - 18:41

Je ziet het gehele apparaat trillen en hij staat dus op een trilplaat.
Men kan hiermee iets in beweging zetten.
Zet je mobiel maar in trilstand en bel hem op.
Bij een beetje geluk gaat ie aan de wandel...
Ik had vroeger een kleed op de vloerbedekking met haartjes 1 kant op.
Het kleed ging door de trillingen aan de wandel en trok daarbij een tafel van 15 kg gewoon met zich mee.
Ik kon na 2 maanden ofzo het gehele kleed 5 cm terugtrekken.
Een computertaal is voor mensen, niet voor de computer.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44861 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 24 februari 2008 - 18:54

Tja, het probleem van dat er nog nooit een machine is gekomen verifieerbaar energie levert is misschien omdat die mensen nooit serieus genoeg zijn genomen om het inderdaad proberen te verifieren...

persberichtje uit zomer 2004

Perendev is Tooling Up for Magnetic Motor Mass Production in Europe
All-magnet motor poised to be first to reach market. German manufacturer licensed to manufacture 20 kw unit for Europe and Russia. Estimated cost for first units: $8500 Euros.

Maar ik denk dat er "weer eens iets tussen is gekomen" want nu , 3½ jaar later, zie ik ze nog nergens te koop. Duitsers pakken zoiets normaal gesproken toch iets vlotter aan.
Dat "iets" vermoed ik simpelweg de wetten der thermodynamica te zijn. Kortom, de zoveelste oplichterijbende.

Oh nee, toch niet??

31 aug 2004
Perendev Magnetic Motor to Debut on German TV
All-magnet motor said to be emerging from first production run. News conference planned, including coverage by RTL German television.

by Sterling D. Allan
Copyright © 2004
Pure Energy Systems News EXCLUSIVE

Ach, toch wel ;) : Dit stond er ook nog tussen......

Postscript Note:
As of Dec. 9, 2004, no demo has been given.

klazon

klazon

• >5k berichten
  • 6607 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 24 februari 2008 - 19:28

Want de mensen die zeggen dat het niet kan hebben zelf hoogstwaarschijnlijk zelf nog nooit een opstelling gemaakt.

De mensen die zeggen dat het wel kan hebben ook nog nooit een werkende opstelling gemaakt.

Dalton

Dalton

• >250 berichten
  • 808 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 februari 2008 - 11:55

Want de mensen die zeggen dat het niet kan hebben zelf hoogstwaarschijnlijk zelf nog nooit een opstelling gemaakt.

Ik ben er vrij zeker van dat ik geen werkende nucleaire onderzeeer kan maken van alleen A4 printer-papier.
Als andere mensen beweren van wel dan gaan ze hun gang maar.
Ik ga daar geen tijd, geld en energie in steken en ben zeer sceptisch over de pogingen van mensen die beweren dat wel gedaan te hebben.
Misschien is het mogelijk maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Minder dan niks is onmogelijk.
De enige uitzondering op deze regel is mijn salaris.

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 25 februari 2008 - 14:42

Ik word liever over de streep getrokken door formules en een bouwpakket dan door een filmpje. Met een filmpje kun je van alles laten zien.
Maar ik vind het inderdaad wel interessant, ook al is het geen perpetuum mobile, lijkt het me toch leuk om zo'n ronddraai ding in elkaar te zetten.

Rogresalor

Rogresalor

• >25 berichten
  • 88 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 maart 2008 - 08:33

Ik word liever over de streep getrokken door formules en een bouwpakket dan door een filmpje. Met een filmpje kun je van alles laten zien.
Maar ik vind het inderdaad wel interessant, ook al is het geen perpetuum mobile, lijkt het me toch leuk om zo'n ronddraai ding in elkaar te zetten.

Ik kan niet beoordelen met mijn kennis of het waar is of niet.

Het feit is wel dat we voortdurend te maken hebben met wisselende magneetvelden omdat de aarde ronddraait. Als we dat potentiëel kunnen gebruiken kan de motor gaan draaien, maar op die toeren?

Voor het energieprobleem opper ik al heel lang een idee en daarvoor hebben we geen PPM nodig.
Het enigste zijn 2 gaten in de grond, een van 12.000 meter diep en een van 500 meter diep.
We gebruiken de hitte van de stoom (180 graden) als hevel voor het aandrijven van een enorme turbine en de afgekoelde stoom pomp je terug 500 meter diep. De pomp die je nodig hebt hoeft niet zo sterk te zijn vanwege de hoge druk op 12.000 meter en de lage druk op 500 meter.

klazon

klazon

• >5k berichten
  • 6607 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 22 maart 2008 - 09:48

Het feit is wel dat we voortdurend te maken hebben met wisselende magneetvelden omdat de aarde ronddraait.

Feit? Welke magneetvelden wisselen dan als gevolg van de draaiing van de aarde? Dat zou ik wel eens willen weten.

Je idee om de warmte in het inwendige van de aarde te benutten lijkt me op termijn wel haalbaar. Maar het zal technisch waarschijnlijk iets anders in elkaar zitten dan je hier schetst.

Rogresalor

Rogresalor

• >25 berichten
  • 88 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 maart 2008 - 19:00

Feit? Welke magneetvelden wisselen dan als gevolg van de draaiing van de aarde? Dat zou ik wel eens willen weten.

Je idee om de warmte in het inwendige van de aarde te benutten lijkt me op termijn wel haalbaar. Maar het zal technisch waarschijnlijk iets anders in elkaar zitten dan je hier schetst.

De poolas is nooit constant en we moeten het schrikkeljaar invoeren voor tijdcorrectie. Welke constante kan dat?

Ik wil daar best met je over in discussie gaan en misschien heb ik het fout, maar dit meende ik serieus begrepen te hebben. Ook het feit dat we elk etmaal aan de zonzijde staan en aan de andere zijden betekend dat er een potentiaal is van de materie. Nu zijn het fotonen, uv-starling en kosmische straling. uit elk potetiaal kan men energie halen, alleen weten we nog niet hoe. Een verandering is tijd of energie en omdat energie niet sneller kan gaan als de tijd hebben we een achterloper.

De boring kan wel degelijk. Ik heb een heel mooi artikel over de boorwedijver van de Sovjet en de VS. Het record was 12.000 km waar het 180 graden is en op 1750 meter is het 75 graden, dus een nogal groot verschil :D

Veranderd door Rogresalor, 22 maart 2008 - 19:05

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures