Springen naar inhoud

Studeren?

• Log in om te kunnen reageren

Judge

Judge

• >25 berichten
  • 32 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 23 februari 2008 - 22:45

Ik zou graag Burgerlijk Ingenieur: Toegepaste Natuurkunde willen studeren.

Mijn vraag is of er mensen zijn die deze richting hebben gevolgd, en of ze er iets over kunnen zeggen i.v.m. moeilijkheidsgraad, wat de vereiste voorkennis was e.d.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

stoker

stoker

• >1k berichten
  • 2746 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 februari 2008 - 23:54

Ik studeer dat zelf niet, maar weet er wel wat over.

Je hebt waarschijnlijk wel gehoord dat burgerlijk ingenieur niet eenvoudig is, natuurkundig ingenieur wordt geschouwd als een van de droogste en moeilijkste richtingen binnen burgerlijk. Voor burgelijk zelf is een deftige basiskennis van wetenschappen (chemie en natuurkunde) en wiskunde zeker niet overbodig. En dan voor jezelf inschatten hoeveel reserve je had in het middelbaar. Het is een zware studie, maar ik ken je capaciteiten niet.
Waar je het wil studeren is ook een belangrijke factor.

Judge

Judge

• >25 berichten
  • 32 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 24 februari 2008 - 00:04

Ik studeer dat zelf niet, maar weet er wel wat over.

Je hebt waarschijnlijk wel gehoord dat burgerlijk ingenieur niet eenvoudig is, natuurkundig ingenieur wordt geschouwd als een van de droogste en moeilijkste richtingen binnen burgerlijk. Voor burgelijk zelf is een deftige basiskennis van wetenschappen (chemie en natuurkunde) en wiskunde zeker niet overbodig. En dan voor jezelf inschatten hoeveel reserve je had in het middelbaar. Het is een zware studie, maar ik ken je capaciteiten niet.
Waar je het wil studeren is ook een belangrijke factor.

Jazeker, er is mij al verteld dat binnen de moeilijke groep Burgerlijk de moeilijkste Toegepaste Natuurkunde is.