Waarom zijn religie topics nu 'Wel' toegestaan?

Gesloten
Gebruikersavatar
Berichten: 1.166

Waarom zijn religie topics nu 'Wel' toegestaan?

Is hier iemand van 'Gedachte' veranderd?

Is hier iemand 'niet' consequent geweest?

Is hier iemand door zijn omgeving beinvloed?

wat is de reden dat meer dan 1 religie topic toegestaan is?

Het argument dat dit topic te 'vol 'werd vind ik onacceptabel, omdat dit te verwachten was.

Wat is de reden?

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Waarom zijn religie topics nu 'Wel' toegestaan?

Ja,

Nee,

Ja natuurlijk, als je "omgeving" als "forum" opvat,

en

Het feit dat op een wetenschappelijk forum de overlap met en interesse in religieuze discussies kennelijk toch groter was (en op redelijk niveau kon plaatsvinden) dan aanvankelijk gedacht werd.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Waarom zijn religie topics nu 'Wel' toegestaan?

Het komt niet door jou leuke gast.

Zoals in het feedback forum al duidelijk is gemaakt waarom filosofie is ontstaan:

Mijn opvatting over een religieus topic is dat de enige manier om er gedegen over te kunnen discusieren is als we er filosofisch over discusieren, vandaar ook de wat strengere bijsluiter bij dit forum.

Als iedereen zomaar zijn mening geeft wordt het al heel snel een schreeuw onderwerp en een draak om te moderaten.

Omdat het moeilijk te moderaten was werd het op een hoop gegooit.

Mijn gedachten is dat er best goed over gediscusieerd kan worden mits er een goede begeleiding is.

Verder ben je een beetje aan het vissen, en ik weet niet naar wat. Beslissingen worden hier groepsgewijs gemaakt, niemand doet iets alleen.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Waarom zijn religie topics nu 'Wel' toegestaan?

Verder ben je een beetje aan het vissen, en ik weet niet naar wat. Beslissingen worden hier groepsgewijs gemaakt, niemand doet iets alleen.


@ leuke gast: Het is mij geloof ik wel duidelijk: de hoop om rancuneuze gevoelens te kunnen ventileren :wink: (ik heb de voorgaande topic redelijk gevolgd en wel gezien wat je allemaal aan commentaar over je heen hebt gekregen) en de hoop dat jij, leuke gast, een of ander bekeringsproces op gang hebt gebracht. Het moge duidelijk zijn uit de antwoorden van Rogier en DePurpereWolf dat dit laatste zeker niet het geval is. Wat de rancuneuze gevoelens betreft: zet ze opzij, daar heeft niemand wat aan, jij ook niet. Geniet gewoon van de nieuwe mogelijkheden, maak er wat van. :shock:

Deze topic hoort trouwens thuis in "Wetenschapsforum: Verantwoording en feedback".

Gebruikersavatar
Berichten: 1.166

Re: Waarom zijn religie topics nu 'Wel' toegestaan?

Het komt niet door jou leuke gast.
:shock: leuk dat je dit meldt, echter heb ik deze vraag niet gesteld.

Gebruikersavatar
Berichten: 824

Re: Waarom zijn religie topics nu 'Wel' toegestaan?

:?: leuk dat je dit meldt, echter heb ik deze vraag niet gesteld.
:shock: :?: Wheuh..? Staat jouw naam nou hier bovenaan of staat ie niet bovenaan..? Last van een gespleten persoonlijkheid misschien??

My God, laten er niet nog meer Leuke Gasten zijn... ;)

(Niets persoonlijks hoor.. :?: )
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

Gebruikersavatar
Berichten: 1.166

Re: Waarom zijn religie topics nu 'Wel' toegestaan?

Het komt niet door jou leuke gast.
Ik snap dit antwoordt niet. Ik heb nergens gevraagd of het door 'mij' komt dat deze topics weer zijn toegestaan. Ik vraag alleen waarom het nu 'wel' is toegestaan.

Dat het niet door mij komt, was me ook wel duidelijk. Het komt waarschijnlijk door een 'moderator' dat het weer is toegestaan.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.166

Re: Waarom zijn religie topics nu 'Wel' toegestaan?

Het feit dat op een wetenschappelijk forum de overlap met en interesse in religieuze discussies kennelijk toch groter was (en op redelijk niveau kon plaatsvinden) dan aanvankelijk gedacht werd.
Dus als ik het goed begrijp is de reden puur een kwestie van 'vraag' en 'aanbod'?

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Waarom zijn religie topics nu 'Wel' toegestaan?

Waarde heren,

Waarom bespreken we dit? Het doet er toch niet toe waarom het is veranderd? Wat willen we bereiken met de uitkomst van die discussie? Het is Leuke Gasts' goed recht om zich dat af te vragen (al hoeft daarbij niet op iedere slak zout gelegd te worden).

Laten we elkaar geen dingen kwalijk gaan nemen en overal iets achter zoeken. Ik sluit me aan bij wat Veertje al schreef: laten we genieten van de nieuwe mogelijkheden en er het beste van maken!

Dus... Veel plezier op het forum!
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 1.166

Re: Waarom zijn religie topics nu 'Wel' toegestaan?

Omdat het moeilijk te moderaten was werd het op een hoop gegooit.
waarom dan niet alle religie verwijderen, en blokkeren, en religie naar: www.religiedebat.nl verplaatsen?

Is het nu niet meer moeilijk om het te moderaten?
DePurpereWolf schreef:Ik vindt dat die onderwerpen hier sowieso niet thuis horen. Ervaring leert dat deze discussies toch op niets uitlopen.

Er is veel niet begrepen over religie, dat is waar, maar ik vindt niet dat dat tot een discussie moet leiden. Mensen moeten

dat zelf maar voor zich zelf uitmaken, daar kan niemand bij helpen.

Ik sla zelf alles over wat maar een beetje op 'god' lijkt.

Dus van mij mag alles wel in een 'religieus geleuter' potje. Al heb ik het liever in www.religiedebat.nl dan is het helemaal uit 't zicht.
Wat is de reden?

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Waarom zijn religie topics nu 'Wel' toegestaan?

De reden is dat we hebben besloten gewoon te proberen en er samen als moderators goed op te letten. Bovendien heeft het een apart hoekje gekregen, waardoor het niet kan gebeuren dat andersoortige opmerkingen ondergesneeuwd raken. En bovendien... Als het allemaal op niets uitloopt kan het altijd weer worden stopgezet.

Ik ga ervan uit dat je vraag zo is beantwoord, en het topic dus op slot kan.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 1.166

Re: Waarom zijn religie topics nu 'Wel' toegestaan?

Uiteindelijk ben ik 'heel' blij dat religie wordt toegestaan op een wetenschapsforum.

Eigenlijk hebben 'ik' en andere gelovige, dit toch te danken aan de moderators.

Moderators zijn eigenlijk helemaal niet zo slecht, ze houden dit forum onder controle, zodat iedereen netjes blijft.

Heel veel dank voor jullie goede werk. Sorry dat ik af en toe zever.

Vriendelijke groet,

Leuke Gast.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Waarom zijn religie topics nu 'Wel' toegestaan?

Heel veel dank voor jullie goede werk. Sorry dat ik af en toe zever.
Hebben we graag gedaan. Mooi dat we eruit zijn gekomen! (dan kan dit nu op slot :shock: )
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gesloten