Springen naar inhoud

* * - - - 2 stemmen

Hoe meer je kopieert, hoe creatiever het eindproduct wordt


  • Log in om te kunnen reageren

#1

Wien Ee

    Wien Ee


  • >1k berichten
  • 3133 berichten
  • VIP

Geplaatst op 02 maart 2008 - 09:19

Het loont voor kunstenaars en ontwerpers om de creatieve producten en ideeën van anderen te kopiëren: ze leveren toch goed werk. Dit stelt Laurens Rook in zijn proefschrift Imitation in Creative Task Performance. Of iemand ook daadwerkelijk een creatief idee of product imiteert, hangt af van zijn persoonlijkheid, en van de kwaliteit en presentatie van het voorbeeld. En moet er één enkel nieuw creatief idee worden ontwikkeld, dan werkt imitatie zelfs ondermijnend. Rook promoveert donderdag 6 maart 2008 aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Hij deed zijn onderzoek in het Erasmus Behavioral Lab, een gedragslaboratorium voor psychologen, economen en bedrijfskundigen.

Lees meer ... Erasmus Universiteit Rotterdam
Heb je interesse in journalistiek? Wij zoeken versterking! Speurwerk, deel van het team, meer weten: klik.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.




0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures