Mondbacteriën

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 4

Mondbacteri

Ik doe een onderzoek naar de invloed van tandpasta op de bacteriëgroei in de mond. Tot nu toe heb ik nergens informatie kunnen vinden over de soorten bacteriën die zich in de mond bevinden. Misschien heeft iemand hier er meer informatie over voor mij?

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen,

Alvast heel erg bedankt!

Suzsca

Berichten: 8.614

Re: Mondbacteri

Je kan in de toekomst beter de zoekfunctie gebruiken voor je een topic start. Nog maar enkele dagen geleden kwam er iemand met identiek dezelfde vraag. In die topic vind je dan ook de informatie die je nodig hebt.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 4

Re: Mondbacteri

Bedankt voor de tip, de links die daar stonden zijn zeer bruikbaar voor mijn onderzoek!

Nog een vraagje: wat zijn therapeutische toevoegingen (aan bv. tandpasta's)?

Alvast bedankt!

Suzsca

Berichten: 8.614

Re: Mondbacteri

Therapeutische toevoegingen zijn stoffen die aan tandpasta's worden toegevoegd om bepaalde kwalen (zoals tandvleesontsteking, tandsteen en tandplak) tegen te gaan of te verminderen.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 4

Re: Mondbacteri

Waarom heet het dan therapeutisch? Misschien zie ik het verkeerd, maar dat klinkt als 'natuurlijk' oid.

Berichten: 8.614

Re: Mondbacteri

Dat zie je inderdaad verkeerd. 'Therapeutisch' is afgeleid van 'therapie' en dat betekent zoveel als 'behandeling van een ziekte'. Die therapeutische toevoegingen zijn dus stoffen die helpen bij het behandelen van mondaandoeningen.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Reageer