datum en tijd weergave

Moderator: Miels

Reageer
Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

datum en tijd weergave

Iedereen kan het zelf wel uitdokteren, maar voor de duidelijkheid wil ik hier even een tip geven voor de instellingen in je profiel over de datum en tijdweergave op het forum.

Deze opties zijn beschikbaar als je bent ingelogd als gebruiker. Je ziet dan helemaal bovenaan op iedere pagina een knopje "Profiel". Als je hierop klikt vindt je onderaan "Voorkeuren", hiertussen staan "Tijdszone" en "Datum weergave".

  • Tijdszone

    Mocht je het niet weten, we hebben 1 uur verschil met Greenwich Mean Time (GMT). Kies dus GMT +1
  • Datum weergave

    Hierbij kan je de link volgen naar een pagina over de date functie van PHP waarin staat uitgelegd hoe je dit kan wijzigen. Zelf vind ik een korte maar volledige weergave het handigst, bijvoorbeeld zoals dit:

    Vr 4 Mrt 05, 17:42

    Dat krijg je door in het tekstveld het volgende in te vullen:

    D j M y, G:i
Dan weet je dat. Als je er zelf wat mee wil spelen kan je even bovenstaande pagina bezoeken, wijst zichzelf.


[small]Zo, nu is daar ook wat informatie over te vinden via de zoekfunctie :shock: [/small]
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: datum en tijd weergave

Miels schreef:Tijdszone

Mocht je het niet weten, we hebben 1 uur verschil met Greenwich Mean Time (GMT). Kies dus GMT +1
Ik zou echter nu GMT +2 kiezen. (zomertijd)


Je post is een aanvulling op deze topic.
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Gebruikersavatar
Berichten: 824

Re: datum en tijd weergave

Ik zou echter nu GMT +2 kiezen. (zomertijd)
Geldt dit voor de gehele zomerperiode? Of wordt het verschil na een paar weken weer opgeheven..?


(Hoe zat het ook weer... :shock: )
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

Reageer