Springen naar inhoud

[natuurkunde] literatuurstudie over zwaartekracht of...

• Log in om te kunnen reageren

Fiesika

Fiesika

• >25 berichten
  • 85 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 maart 2008 - 07:30

Hoi,

Ik ga een literatuurstudie doen voor Na1,2 (6 VWO) en uit de beschikbare onderwerpen leken deze mij het leukst. Ik kan bij zowel zwaartekracht als 'energie uit atoomkernen' echter geen passende materie verzinnen. Ik wil iets schrijven dat op niveau is en niet oppervlakkig blijft zoals 'wat is kernenergie' of 'zwaartekracht op verschillende plaatsen op aarde'. Heeft iemand een idee waar ik over zou kunnen schrijven, dat van niveau is en veel natuurkunde bevat, maar niet tť moeilijk wordt voor een middelbare scholier?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44873 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 07 maart 2008 - 08:20

Ik wil iets schrijven dat op niveau is en niet oppervlakkig blijft zoals 'wat is kernenergie' of 'zwaartekracht op verschillende plaatsen op aarde'.

Het lijkt me lastig om een van die twee onderwerpen oppervlakkig te behandelen. Als je van kernenergie op een rijtje krijgt het hoe en wat van fusie of splitsing, en het maatschappelijke nut/technische problemen (bijv. kernafval en voorgestelde oplossingen) ervan, of bijvoorbeeld het verband tussen kernfusie en het leven van sterren, dan lijkt me dat je al heel wat mans bent.

Rondom zwaartekracht zijn ook best leuke dingen te vertellen en uit te leggen. Er bestaan van die dingen als zwaartekracht-anomaliŽn, waar mythes rond bestaan als dingen die de helling OP rollen. Of de beweringen van de Hollow Earth Society.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Fiesika

Fiesika

• >25 berichten
  • 85 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 maart 2008 - 19:05

Bedankt voor je suggesties. Het verband tussen kernfusie en het leven van sterren had ik nog niet aan gedacht en lijkt me heel interessant om te behandelen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures