Buitenaards leven

Moderator: Rhiannon

Berichten: 2

Buitenaards leven

Gegroet waarde lieden,

Ik heb een vraagje, denken jullie dat het mogelijk is dat mensen over 50 jaar naar buitenaardse planeten als mars enzo gaan? En wat zou hier een reden voor kunnen zijn :shock: . Ik moet wel zeggen dat je daarvoor niet hoeft te kijken of mensen ZIN hebben om te verhuizen. Dat is het punt niet namelijk. Het gaat me er meer om of de techniek over 50 jaar zover is dat wij kunnen verhuizen...

(Moderator (JanMeut: BrEeaZaH taal geciviliseerd, zie regels ook verplaatst naar goede forum)

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Buitenaards leven

als je nagaat hoe ver de mens in de afgelopen 60 jaar is gekomen met raketten. Beginnend bij de V1 en nu inmiddels bij de ariane V en de spaceshuttle.

Er van uitgaande dat deze ontwikkeling doorzet verwacht ik wel dat er over 50 jaar de techniek aanwezig is. Je kan hier natuurlijk niet zomaar van uitgaan. De voorgaande ontwikkeling is vooral veroorzaakt door een stroomversnelling genaamd: 'koude oorlog'.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: Buitenaards leven

Er zal vast wel eens een mens op Mars lopen, maar een verhuizing? Ik zou niet weten waarom mensen daar langere tijd zouden willen verblijven: koud, amper atmosfeer, waarschijnlijk geen of anders weinig water. Leuk voor een keertje (als je nieuwsgierig bent), maar meer ook niet.

Om te beginnen lijkt me een -permanente- maanbasis een goed idee en daarvoor de huidige ruimtestations.

Berichten: 683

Re: Buitenaards leven

Ik denk aan vier redenen voor het bereiken van Mars.
  • Grondstoffen delven voor gebruik op Aarde.
  • Eventuele overbevolking op Aarde tegengaan.
  • Criminelen op Mars plaatsen.
  • Raketbasis voor verdere vluchten.

Gebruikersavatar
Berichten: 505

Re: Buitenaards leven

Vortex29 schreef:
  • Raketbasis voor verdere vluchten.
Dat kan, maar wat wil je dan weer op die planeten verderop?
I never wanted to change the world, but the world changed me...

Berichten: 7

Re: Buitenaards leven

Vortex29 schreef:Ik denk aan vier redenen voor het bereiken van Mars.
  • Grondstoffen delven voor gebruik op Aarde.
  • Eventuele overbevolking op Aarde tegengaan.
  • Criminelen op Mars plaatsen.
  • Raketbasis voor verdere vluchten.
Wellicht als prestigeproject mocht er een tweede supermacht bijkomen :shock: (China bijvoorbeeld) voor zover ik weet was dat ook de enige echte reden om naar de maan te gaan.
Afbeelding

Berichten: 683

Re: Buitenaards leven

Dat kan, maar wat wil je dan weer op die planeten verderop?
Veel geschikte planeten als Mars zijn er niet, ik dacht aan manen die een vast oppervlak hebben. Voor altijd op Aarde blijven lijkt me gevaarlijk. Met hoe meer we op dit 'bolleke' zitten, hoe groter de kans dat er gekke dingen gebeuren waardoor we onszelf uitroeien. Kijk maar eens naar de hoeveelheid vuil die we produceren, besmettelijke ziekten, oorlogen. We zullen ons moeten verspreiden om onze overlevingskansen te vergroten.

Gebruikersavatar
Berichten: 121

Re: Buitenaards leven

Maar op een gegeven ogenblik zullen we waarschijnlijk toch ergens anders gaan wonen (overbevolking, ziektes ed.), maar mars heeft niet het geschikte klimaat en heeft geen waarschijnlijk geen vloeibaar water en atmosfeer, dus zullen we toch een verder moeten gaan kijken. Buiten het zonnenstelsel zijn al een heleboel planeten gevonden en ik denk dat er op een gegeven ogenblik ook wel een geschikte planeet zal worden gevonden. Nu is alleen nog het probleem: hoe er te komen, maar de techniek gaat zo snel vooruit dat het over 100(?) jaar ook wel mogelijk zal zijn.
Hallo, Moi, Goedendag, Bonjour, Gutentag, Hej, Konnichiwa, Hola, Ciao, Avé, Bom, Día, Eh, Dav, Tungjatjeta, Au, Ep, Saluton, Hoyr, Morn, Kítal, Sakubona, Merhaba, Nihau, Bongu, Dobre Dan, Selamat hari, Jónapot!

Re: Buitenaards leven

Een oplossing is terraforming.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Terravorming

Gebruikersavatar
Berichten: 121

Re: Buitenaards leven

Ja, alleen hoe krijg je dan al het materiaal naar zo'n maan of planeet om er een atmosfeer op te maken? Of het moet in de toekomst mogelijk zijn om met de materialen die op de planeet aanwezig zijn de benodigde aparatuur te maken en te laten werken of het lijkt mij vrijwel onmogelijk om zoiets te doen.
Hallo, Moi, Goedendag, Bonjour, Gutentag, Hej, Konnichiwa, Hola, Ciao, Avé, Bom, Día, Eh, Dav, Tungjatjeta, Au, Ep, Saluton, Hoyr, Morn, Kítal, Sakubona, Merhaba, Nihau, Bongu, Dobre Dan, Selamat hari, Jónapot!

Gebruikersavatar
Berichten: 35

Re: Buitenaards leven

Dit misschien voor sommigen iets.

http://www.spaceref.com/news/viewpr.html?pid=13917


Re: Buitenaards leven

Als iets met of op de aarde gebeurt, wat veel van jullie voorstellen, gebeurt dat toch niet binnen 100 jaar. Waarom zou je er dan iets om moeten geven? Haal gewoon het maximale uit je eigen leven en laat de volgende generaties hun eigen problemen oplossen. Dat hebben wij toch ook gedaan...

Gebruikersavatar
Berichten: 153

Re: Buitenaards leven

Als iets met of op de aarde gebeurt, wat veel van jullie voorstellen, gebeurt dat toch niet binnen 100 jaar


Waarom niet? Er is een voorspelling over een meteoriet, en die komt in 2029 onze kant op. Misschien een reden voor vertrek?
Geen touw of kabel kan zo stevig samensnoeren, zo vast binden, als liefde met één enkele draad doet - Robert Burton

Gebruikersavatar
Berichten: 2.972

Re: Buitenaards leven

Als iets met of op de aarde gebeurt, wat veel van jullie voorstellen, gebeurt dat toch niet binnen 100 jaar. Waarom zou je er dan iets om moeten geven? Haal gewoon het maximale uit je eigen leven en laat de volgende generaties hun eigen problemen oplossen. Dat hebben wij toch ook gedaan...
Wat bedoel je met 'iets met of op aarde gebeuren'?

De groenehond heeft al die meteoriet genoemd. Verder heb je waarschijnlijk wel eens van het broeikaseffect gehoord (somberste voorspellingen: binnen 25 jaar is Europa of een woestijn of ijspegel en zeespiegel 8 meter gestegen(in 2007 kan Nederland zelfs door een superstorm overstromen)). Verder kan elk moment een pandemie uitbreken. Of een Tsunami toeslaan, of een hongersnood die miljoenen levens eist, of een autoongeluk... etc. Er gebeuren elke minuut wel dingen op aarde!

De gedachte dat er niets binnen 100 jaar gebeurd klopt dus niet.

Reageer