[Scheikunde] Opdracht galvanische cellen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer

[Scheikunde] Opdracht galvanische cellen

Ik heb van school een opdracht gekregen waar ik galvanische cellen moet uitwerken. Ik mag dan wel aandachtig hebben gevolgd in de les, ik zou begod niet weten hoe ik eraan zou moeten beginnen..

:D

Hier de opgave:

Bij magnesiummetaal en een grafietelektrode in een waterige oplossing van een Fe(2+)zout en een Fe(3+)zout

-Teken de experimentele opstelling van je galvanische cel

-Kies indien nodig gepaste en oplosbare zoutoplossingen (naar keuze)

-Schrijf gepaste (opgaande) halfreacties aan beide elektroden

-Teken de elektronenstroom in de metaalbrug

-Teken de stroom in de metaalbrug

-Kies een zoutbrug en teken ze

-Teken de ionenstroom in de zoutbrug

-Bereken de spanning die je batterij kan leveren onder normale omstandigheden t.t.z. 25°C, 1013hPa en concentraties van 1mol/l

-Bereken de spanning die je batterij zou leveren bij 25°C, 1013hPa en 0,01M

-Welke is de plus, welke is de min-pool, waaruit besluit je dit?

-Welk is de kathode, welke is de anode, waaruit besluit je dit?

-Aan welke elektrode gaat de oxidatiereactie (resp. de reductiereactie) op, vindt oxidatie (resp. reductie) dus plaats?

-Welke onderdelen in deze batterij zijn eigenlijk overbodig?

Weet iemand raad? Alleszins dank bij voorbaat!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [Scheikunde] Opdracht galvanische cellen

Hier zal zeker wel iemand rondlopen die je bij zo'n vragen kan helpen maar ...
Intenties van dit forum schreef:WSF is geen antwoordenmachine, maar begeleidt met alle plezier.

Vraag dus niet om het voorschotelen van een antwoord, maar beschrijf de punten waar je tegenaan loopt.

Als je een reactie post, geef dan niet meteen de uitkomst maar laat de vraagsteller zelf tot de goede oplossing komen.
Er zal normaal gezien niemand zijn die volledig die vragen voor je gaat oplossen, dat zou ook compleet zinloos zijn want daardoor leer jij niks bij.

Als je ergens vastloopt bij een bepaalde vraag dan geef je aan waar juist en wat je al gevonden hebt dan zul je hier zeker verder geholpen worden.

Als je op school zo'n oefening als opdracht gekregen hebt dan zal er waarschijnlijk iets gelijkaardigs in je cursus of handboek staan dus ...

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: [Scheikunde] Opdracht galvanische cellen

Kortom, begin eens, ergens, doet er nog niet zo toe wáár.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer