Invulformulier website

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Invulformulier website

Hallo, ik ben op zoek naar een "eenvoudige" methode om een invulformulier te maken dat ik dan online kan plaatsen. Het formulier zou ik willen gebruiken om een "wedstrijd" te organiseren op een website. Omdat op het forum de mensen hun posts kunnen editen en ik deze functie niet wil afzetten zou ik graag dat formulier maken omdat zoiets toch wel handiger is als PB's die ik dan moet lezen en dan nog eens controleren wat men juist ingevuld heeft.

Ik weet niet goed hoe er juist aan te beginnen, kan er iemand soms wat info geven ?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Invulformulier website

Je hebt PHP/MySQL nodig (of een andere taal) en html kennis over formulieren. Dus mss kan je even vertellen wat je wel al kunt en wat nog niet?

Hier staat alleszins al de html voor forms: http://www.w3schools.com/html/html_forms.asp

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Invulformulier website

Je hebt PHP/MySQL nodig (of een andere taal) en html kennis over formulieren. Dus mss kan je even vertellen wat je wel al kunt en wat nog niet?
Die html lukt normaal wel, ie php/MySQL zal iets minder vlot gaan vrees ik.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Invulformulier website

Eigenlijk kan alles met html, maar php komt er al snel bij kijken. Als je niet een database van honderden gegadigden hebt kun je het zonder mysql doen, je schrijft het dan gewoon weg naar een text bestand.

Daar zijn een aantal erg simpele php codes voor (printf enzo).

Je zou Miels eens moeten vragen hoe hij dat doet met het registreren voor de bijeenkomsten, dat is een stukje html-php-mysql appart van het forum.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Invulformulier website

Bedankt voor de reacties.

Ik wil wel nog even het volgende verduidelijken, het gaat om een pronostiek wedstrijd die enkele keren zal doorgaan maar waar uiteindelijk iedere keer maar een goeie 10 personen aan deel zullen nemen.

Als alles in een .txt bestandje komt zou ik al tevreden zijn.

Als Miels iets wil vrijgeven mag hij mij altijd contacteren :D

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Invulformulier website

printf druk niet af naar een tekstbestand hoor.

Het probleem is natuurlijk wel een beetje dat het moeilijk is om te zeggen wat je precies moet doen. Mss kan je gewoon de html pagina maken en dan wil ik wel voor jou de php erachter in mekaar steken (stelt niet veel voor eigelijk). Je kan dan zelf nog kiezen of je alles in een database wilt of in een txt file :D

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Invulformulier website

Dankzij Cycloon ben ik aan de volgende code gekomen.

Nu zou ik nog een paar kleine aanpassingen willen doen:

1. Elke $stringData = $_POST .... op een nieuwe lijn schijven in het .txt bestand zodat iedere deelnemer met zijn keuzes op een nieuwe lijn komt te staan.

2. Als dit mogelijk is het bestand slechts uitvoer maken tot een bepaald tijdstip dat ik op voorhand kan invoeren.

Alvast bedankt !

Code: Selecteer alles

<?

if (isset($_POST['submit'])) {

$myFile = "GP.txt";

$fh = fopen($myFile, 'r') or die("can't open file");

while (!feof($fh)) {

  $contents[] = fread($fh, 8192);

}

fclose($fh);

$fh = fopen($myFile, 'w') or die("can't open file");

foreach($contents as $v)

fwrite($fh, $v."n");

$stringData = $_POST['Forumnaam'].": ".$_POST['Winnaar1']." - ".$_POST['Winnaar2']." - ".$_POST['Winnaar3'];

fwrite($fh, $stringData);

fclose($fh);

echo "Je prognose is ingevuld en opgeslagen!";

die();

}

?>

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Invulformulier website

Voor die nieuwe regel, ik heb blijkbaar een typfout gemaakt:

Code: Selecteer alles

fwrite($fh, $v."n");
moet worden:

Code: Selecteer alles

fwrite($fh, $v."\n");
En zet dit voor alle code om ook op een bepaalde datum af te kunnen sluiten:

Code: Selecteer alles

if (time()>strtotime('2008-03-13')) {

echo "<b>De prognose is afgesloten</b>";

die();

}

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Invulformulier website

Die nieuwe lijnhad ik zelf ook moeten zien (hetzelfde als in andere talen) :D

Bedankt voor de hulp Cycloon, alles werkt perfect :D

Reageer