Springen naar inhoud

[Wiskunde] Afbeeldingen in het complexe vlak

• Log in om te kunnen reageren

Micro-economie

Micro-economie

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 11 maart 2008 - 13:55

Zij A=LaTeX een reŽle 2 x 2-matrix met det A= -1 en spoor A=0. Zij S = LaTeX als c LaTeX 0 en S=LaTeX als c=0. Definieer daarbij de afbeelding LaTeX .
Hoe kan ik laten zien dat als het imaginaire deel van het complexe getal LaTeX positief is, dat dan ook het imaginaire deel van LaTeX positief is?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Safe

Safe

• >5k berichten
  • 9907 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 11 maart 2008 - 16:33

Zij A=LaTeX

een reŽle 2 x 2-matrix met det A= -1 en spoor A=0. Zij S = LaTeX als c LaTeX 0 en S=LaTeX als c=0. Definieer daarbij de afbeelding LaTeX .
Hoe kan ik laten zien dat als het imaginaire deel van het complexe getal LaTeX positief is, dat dan ook het imaginaire deel van LaTeX positief is?

Bv: door z_q=p+q≤i te stellen en het beeld hiervan te bepalen en in 't bijzonder het imaginaire deel hiervan, dat geeft tezamen met de geg det een pos imaginair deel.
Misschien zijn er directere methoden.

Micro-economie

Micro-economie

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 12 maart 2008 - 20:31

Ik begrijp niet waarom ik juist dit moet doen! Ook kom ik er niet uit... Want hoe moet je bijvoorbeeld de determinant gebruiken?

Safe

Safe

• >5k berichten
  • 9907 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 12 maart 2008 - 22:05

Om het te begrijpen, zal je het toch eerst moeten uitvoeren. Dus bepaal het beeld van z=p+q≤i. Ik hoop dat je dat ieg kan.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures