Gerelateerde topics

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Gerelateerde topics

Zojuist hebben we wat extra functionaliteit geïntegreerd: "Gerelateerde topics".


Wanneer je een topic aan het lezen bent vind je onderaan op de pagina een overzicht van topics die een titel hebben die lijkt op het topic dat je dan aan het lezen bent. Een leuke bron van inspiratie voor andere pagina's om te bezoeken!
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: Gerelateerde topics

Onderaan het topic C# best practices, OO, Design patterns staan een aantal gerelateerde links. Nouja... gerelateerd?


Paar voorbeeldjes:

- bestaat de kleinste lengte?

- Bestaat er zoiets als infiniteitsmathematica?

- Besteed aandacht aan je posts

- Beste handboek + oefenboek statistiek

- Bestaat de Oort cloud eigenlijk wel?


Zo gerelateerd zijn deze links niet... Ze mogen dan allemaal een woord in de titel hebben dat lijkt op het woord 'best' in de titel van het betreffende topic, maar al die links hebben nul komma niks met het onderwerp te maken. Dus het idee is hardstikke leuk, maar in deze vorm niet zinvol. De Google ads doen het wat dat betreft beter :D


P.S. Wordt bij deze nieuwe functionaliteit alleen het eerste woord van de titel gebruikt voor het genereren van gerelateerde topics, of wordt ook naar de rest van de titel gekeken? Dat laatste zou eigenlijk wel moeten.
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Gerelateerde topics

Zo relevant zijn deze links niet... Ze mogen dan allemaal een woord in de titel hebben dat lijkt op het woord 'best' in de titel van het betreffende topic, maar al die links hebben nul komma niks met het onderwerp te maken.
Klopt, het werkt (helaas) alleen op basis van overeenkomstige woorden in titels. Toch blijkt het in de praktijk overigens ook vaak nuttige links te geven.



PS: misschien is het duidelijker om er boven te zetten "Mogelijk gerelateerde topics"? [edit: done!]
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Gerelateerde topics

zpidermen schreef:Onderaan het topic C# best practices, OO, Design patterns staan een aantal relevante links. Nouja... relevant?


Paar voorbeeldjes:

- bestaat de kleinste lengte?

- Bestaat er zoiets als infiniteitsmathematica?

- Besteed aandacht aan je posts

- Beste handboek + oefenboek statistiek

- Bestaat de Oort cloud eigenlijk wel?


Zo relevant zijn deze links niet... Ze mogen dan allemaal een woord in de titel hebben dat lijkt op het woord 'best' in de titel van het betreffende topic, maar al die links hebben nul komma niks met het onderwerp te maken. Dus het idee is hardstikke leuk, maar in deze vorm niet zinvol.
Ik snap je punt, maar deze modificatie kiest uit alle topics uit dit forum. Als er een ander topic met in de titel 'practices' wordt gemaakt, dan zal die er waarschijnlijk bij komen te staan, om zo toch zoveel mogelijk relevantie te hebben. Er is voor de gerelateerde topics echter alleen maar de keuze uit de op dit forum aanwezige topics, in vergelijking tot:

De Google ads doen het wat dat betreft beter :D
De Google Ads kunnen het het hele internet kiezen... Dat scheelt behoorlijk...


Edit: Miels was weer eens sneller, maar goed idee!
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: Gerelateerde topics

Als er een ander topic met in de titel 'practices' wordt gemaakt, dan zal die er waarschijnlijk bij komen te staan, om zo toch zoveel mogelijk relevantie te hebben
Ja, is dat zo? Ik heb de indruk dat er vooral naar het eerste woord gekeken wordt. Maar ik kijk de kat anders wel even uit de boom.

[edit]het lijkt er op dat er idd niet alleen naar het eerste woord wordt gekeken[/edit]


P.S. Google Ads kun je toch ook zo instellen dat alleen een beperkt aantal url's gebruikt worden voor het genereren van reclame? (Nouja, is verder ook niet zo belangrijk. Het idee van gerelateerde topics vind ik in elk geval wel erg boeiend)
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Gerelateerde topics

Ja, is dat zo? Ik heb de indruk dat er vooral naar het eerste woord gekeken wordt. Maar ik kijk de kat anders wel even uit de boom.
Er wordt gekeken naar de laatste topics waarvan een woord in de titel overeenkomt met een woord in de titel van het geopende topic, en dan komen er een aantal onderaan te staan waarin het laatste is gereageerd. Uitgaande dat twee gerelateerde topics een precies dezelfde titel hebben, komt dus degene met de laatste reactie bovenaan. Deze sortering is ongeacht het overeenkomende woord (aangezien er normaal geen twee of meer topics met precies dezelfde titel zijn).


P.S. Google Ads kun je toch ook zo instellen dat alleen een beperkt aantal url's gebruikt worden voor het genereren van reclame? (Nouja, is verder ook niet zo belangrijk. Het idee van gerelateerde topics vind ik in elk geval wel erg boeiend)
Geloof van wel, maar daar ben ik niet zo into, dus....
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Gerelateerde topics

De Google ads doen het wat dat betreft beter :D
De Google Ads kunnen het het hele internet kiezen... Dat scheelt behoorlijk...
Nou, het scheelt meer dat Google "iets" meer geld heeft: om mensen snelle algoritmes te laten schrijven, om enorme servers te hebben waar al die data op kan worden opgeslagen en die ook nog eens alles in een fractie van een seconde op kunnen vragen. Maar ik wil beloven: als WSF zoveel geld heeft kan dat hier ook! Tot die tijd moeten we 't maar hier mee doen vrees ik :D


En wat off-topic:
P.S. Google Ads kun je toch ook zo instellen dat alleen een beperkt aantal url's gebruikt worden voor het genereren van reclame?
Maar nee, dat kan niet (voor zover ik weet).
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.282

Re: Gerelateerde topics

Dit nieuwe gadget viel me zojuist op. Ik vond eigenlijk best nuttige topics. Toen las ik bovenstaand commentaar. Ik denk dat de resultaten heel sterk afhangen van de eenduidigheid van de gekozen titel. Een onzintitel zal onzinrelaties opleveren.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 8.614

Re: Gerelateerde topics

Ik vind het inderdaad een interessante en nuttige functie met tal van toepassingen. Een die me net te binnen schiet: iemand die het zoveelste topic over ID en evolutie opent zal onmiddellijk zien waar hij/zij terecht kan wanneer betreffende topic gesloten wordt. Het lijkt me ook handig in 'Huiswerk en practica' om te verwijzen naar een eerdere opgave, enz.


PS: Nu komt het verbeteren van topictitels toch nog van pas.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 4.246

Re: Gerelateerde topics

PS: Nu komt het verbeteren van topictitels toch nog van pas.
En nu wordt de roep om "dekkingladende titels" te maken groter.
Quitters never win and winners never quit.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Gerelateerde topics

dekkingladend? Waar wil je die dekking op laden dan? Zullen we het ladingdekkend noemen? :D
Appareo decet nihil munditia?

Berichten: 4.246

Re: Gerelateerde topics

dekkingladend? Waar wil je die dekking op laden dan? Zullen we het ladingdekkend noemen? :P
:D
Quitters never win and winners never quit.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Gerelateerde topics

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=81842 bij deze topic loopt het ook wel wat mis
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Gerelateerde topics

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=81842 bij deze topic loopt het ook wel wat mis
Aankaarten van dergelijke zaken heeft vrees ik geen zin: de functie werkt nu eenmaal door titels te vergelijken, dus als er "bepalen" in een titel staat, krijg je ook andere topics met dat woord in de titel. Technisch gezien gaat er niets mis, het werkt zoals bedoeld. Het verbeteren hiervan zou een kapitaal kosten.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Gerelateerde topics

Ok.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Reageer