Zacht water voor kamerplanten

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 329

Zacht water voor kamerplanten

wat is de beste optie wanneer je je kamerplanten zacht water wil geven, dan wel met kalkvrij water wilt besproeien, en je dus moeilijk aan regenwater kunt komen?

water koken? hoe lang en in wat voor materiaal, maakt dat nog uit, het plastic van de waterkoker of een rsv pan?

naar kalkarm bronwater op zoek gaan in de supermarkt , weet iemand toevallig een goed merk?

of speciale apparatuur aanschaffen om het kalk uit het kraanwater te halen?

In mijn woonplaats is het water zeer rijk aan kalk zij nog even vermeld

Hartelijk dank voor het meedenken alvast

Gegroet, Curious
just curious

Berichten: 12.262

Re: Zacht water voor kamerplanten

Koken heeft geen zin, de opgeloste kalk blijft aanwezig en wordt in feite alleen maar geconcentreerd door het verdampen van water.

Als je kalkarm water wilt hebben kun je bijv gedeminerasileerd water kopen, bijvoorbeeld bij benzinepomp of halfords oid. Kraanwater ontdoen van kalk is mogelijk met een ionenwisselaar, maar ik betwijfel of dat loont tenzij je erg veel nodig hebt.
Victory through technology

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.361

Re: Zacht water voor kamerplanten

Wat ik doe is het water dat wordt opgevangen in mijn condensdroger opvangen. Dat water is zacht.

Ook het water dat bij het ontdooien van de koelkast uit het vriesgedeelte komt is zacht en kan goed voor waterplanten worden gebruikt.
Contra principia negantem disputari non potest.

Berichten: 329

Re: Zacht water voor kamerplanten

oke bedankt voor jullie reacties.

Dat het kalk uit water op het materiaal van de waterhouder zou neerslaan bij het koken waardoor je dat wat je er vervolgens uit kunt schenken zacht water is geworden, dat is dus een bakerpraatje begrijp ik Benm?

Rhiannon, ik denk dat het ietsjes makkelijker zal zijn om kraanwater op te vangen. Dat ga ik nu maar doen. Een paar emmers in de dakgoot plaatsen ofzo.

Groetjes
just curious

Reageer