Springen naar inhoud

[fout] quote-plusknop

• Log in om te kunnen reageren

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44889 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 16 maart 2008 - 22:20

Ik kreeg het zojuist niet voor elkaar om uit een ouder topic twee berichten te quoten om die vervolgens te verbouwen tot een nieuw bericht in een recent topic.

De gewraakte berichten komen uit topic 49670, en moesten naar http://www.wetenscha...showtopic=81832

ik heb het met wat speelse omwegen overigens wel opgelost
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24052 berichten
  • VIP

Geplaatst op 16 maart 2008 - 22:33

Wat is precies het probleem?

De quote-plus knop is enkel bedoeld om binnen een bepaalde topic, bij het geven van een reply daar, quotes uit verschillende posts van die topic te kunnen invoegen. Het aantikken van een quote-plus topic in een bepaalde topic, heeft geen invloed op het reageren in een andere topic.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44889 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 16 maart 2008 - 22:35

mag niet uitmaken.

uit de help mbt de quoteplus. :

Het maakt niet uit of de berichten die je wilt quoten in de topic staan waar je gaat antwoorden. Je kunt dus ook berichten uit andere topics quoten. Je quotes komen uiteindelijk te staan in de topic waar je drukt. N.B.: dit werkt NIET met de knop.

en die klopt, dat heb ik destijds zelf getest.
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...

TD

TD

• >5k berichten
  • 24052 berichten
  • VIP

Geplaatst op 16 maart 2008 - 22:38

Je hebt gelijk, dat blijkt inderdaad te werken.

Wat lukte er dan niet met de betreffende topics? Ik heb even twee berichten uit die oude topic aangetikt (14 en 16), deze verschijnen netjes bij het starten van een reply in de nieuwe topic.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44889 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 16 maart 2008 - 22:46

kręgnouwa..... :D

nou doet 'ie het wel...

afijn tijdelijk serverprobleempje of zo geweest zeker .....

TD

TD

• >5k berichten
  • 24052 berichten
  • VIP

Geplaatst op 16 maart 2008 - 22:46

Ach, dat is typisch zeker? Hopelijk een enkele storing en geen periodiek verschijnsel...

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44889 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 16 maart 2008 - 22:54

Laat maar, nog eens goed mijn acties nagebootst en ik snap het al denk ik:

Ik had het topic waarin ik wilde reageren openstaan, maar wilde een oud topic zoeken, daarvoor zette ik wsf via een tweede verbinding ernaast open. Eenmaal het oude topic gevonden daaruit twee berichten met quoteplus gequote.

Nu ik dit zó wéér probeer krijg ik net als daarnet slechts de eerste van de twee gekozen berichten te zien, en wel zonder quote-tags.
Typisch effect..... :D

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 17 maart 2008 - 09:07

Kan het misschien zijn dat je twee verschillende vensters/tabbladen open had, 1 waaruit je quote en een ander waarin je een nieuw antwoord plaatst? In dat geval werkt het namelijk niet (daar de quote+ aan de kant van de browser wordt geregeld en niet aan de kant van de server).
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44889 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 17 maart 2008 - 09:53

Kan het misschien zijn ...............

Dat probeerde ik hierboven uit te leggen ja. En ik denk dat je bedoelt dat het aan de kant van de server wordt geregeld en niet aan de kant van de browser?

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 17 maart 2008 - 10:21

Nee, het wordt aan de browserkant geregeld (Javascript, een puur client-side script). Wat je eigenlijk zegt is "Neem dat stukje data mee als ik op nieuw antwoord klik". Daarom gaat het waarschijnlijk ook verkeerd als je dat met twee verschillende vensters doet. Heel erg consequent is het echter niet zie ik hier. Waar 'm dat precies in zit, geen idee.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Klintersaas

Klintersaas

• >5k berichten
  • 8614 berichten
  • VIP

Geplaatst op 17 maart 2008 - 16:49

Ik heb dit ook al enkele keren meegemaakt, maar ik dacht dat het algemeen bekend was bij de technische dienst. Is het de moeite om dit op te nemen in het helpitem over quoten?

Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Miels

Miels

• >5k berichten
  • 14507 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 17 maart 2008 - 17:20

Ik heb dit ook al enkele keren meegemaakt, maar ik dacht dat het algemeen bekend was bij de technische dienst.

Ik weet niet of je erop doelt, maar het is technisch onmogelijk om deze werking te veranderen.

Het lijkt mij niet verstandig om deze "uitzondering" in een helpitem op te nemen: deze items worden met name gelezen door mensen die de functie niet kennen of er weinig ervaren mee zijn. Het toevoegen van een dergelijke beschrijving maakt het geheel denk ik alleen maar onduidelijker/onoverzichtelijker.
Verborgen inhoud
Een optie zou eventueel kunnen zijn om het binnen hide-tags toch in te voegen, vooraf gegaan door de tekst "Voor de gevorderde gebruiker:". Overigens weet ik niet 100% zeker of hide-tags werken in help-items.

Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Klintersaas

Klintersaas

• >5k berichten
  • 8614 berichten
  • VIP

Geplaatst op 17 maart 2008 - 18:47

Ik weet niet of je erop doelt, maar het is technisch onmogelijk om deze werking te veranderen.

Daar doelde ik ook niet op en het lijkt me ook niet belangrijk mocht het wel kunnen.

Een optie zou eventueel kunnen zijn om het binnen hide-tags toch in te voegen, vooraf gegaan door de tekst "Voor de gevorderde gebruiker:". Overigens weet ik niet 100% zeker of hide-tags werken in help-items.

Lijkt mij een goed idee. De hidefunctie werkt ook binnen de helpitems, aangezien het helpitem over tekst verbergen reeds geplaatst is en de hidefunctie die er uitgelegd wordt perfect werkt.

Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Veertje

Veertje

• >5k berichten
  • 6713 berichten
  • VIP

Geplaatst op 17 maart 2008 - 21:38

Kan het misschien zijn dat je twee verschillende vensters/tabbladen open had, 1 waaruit je quote en een ander waarin je een nieuw antwoord plaatst? In dat geval werkt het namelijk niet (daar de quote+ aan de kant van de browser wordt geregeld en niet aan de kant van de server).

Het hangt ervan af of je binnen 1 sessie op WSF werkt of in twee verschillende sessies:

Binnen 1 sessie werken verschillende tabbladen bij mij prima (Firefox).

Wat ik heb gedaan:

Ik had Tabblad 1 openstaan waarbij ik in deze topic twee berichten heb gemerkt om te quoten (rood).

Stap 1. Nieuw Tabblad 2 geopend met CTRL+klik op directorylink "wetenschapsforum" bovenin (in: Wetenschapsforum>Algemeen>Over dit forum> Site en softwaregerelateerd> etc.) Een andere topic opgezocht en op "nieuw antwoord" gedrukt. Quotes verschijnen braaf.

Stap 2. Met Ctrl+klik op directorylink een derde tabblad geopend. Ook daar een topic opgezocht en op "nieuw antwoord" gedrukt. Dat werkte natuurlijk niet want de eerste quote "opdracht" was al verwerkt in tabblad 2 (stap 1). Naar tabblad 1 teruggegaan (waar nog steeds 2 berichten "gemerkt" stonden) en nog een extra bericht gemerkt. Terug naar tabblad 3, nogmaals "nieuw antwoord". Nu kreeg ik daar braaf alle drie de quotes.

Jan had denk ik 2x zijn browser geopend (en WSF nogmaals opgevraagd), of via de bladwijzers (favourites) WSF nogmaals "geopend" in een nieuw tabblad/venster. Daarmee had hij twee verschillende sessies lopen en werkte het bij hem niet, terwijl ik alles binnen dezelfde sessie deed.

P.S: (voor wie het begrip "sessie" niets zegt): http://en.wikipedia....wiki/Session_ID
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures