Methode van cross

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Methode van cross

Weet er iemand een goed boek (liefst zo recent mogelijk) waarin de methode van Cross duidelijk aan bod komt met uitgewerkte voorbeelden? (Goede website mag ook, maar ik vind niet direct wat ik zoek)
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 8.614

Re: Methode van cross

Bedoel je de zgn. moment distribution method?
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 4.502

Re: Methode van cross

Ik scande 10 bladz. met de CROSS-methode met wat voorbeelden,ik hoop dat het overkomt en dat je er wat aan hebt.

Voor mij was het destijds heel duidelijk,dus..

Nb.Ik kan op mijn programma de blaadjes omslaan en ze dus per 2 stuks bladz.zien;hier direct op WSF lukt me dat niet;

alle tien bladz.staan dus in 1 bestand!

(De opname is bij mij te lezen via Adobe,hier zijn de bladen om te slaan!)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Methode van cross

Klintersaas schreef:Bedoel je de zgn. Nb.Ik kan op mijn programma de blaadjes omslaan en ze dus per 2 stuks bladz.zien;hier direct op WSF lukt me dat niet;

alle tien bladz.staan dus in 1 bestand!
Bedankt voor deze pagina's, ik kan enkel de eerste twee zien. Enig idee hoe ik de andere pagina's kan zien?
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 4.502

Re: Methode van cross

Mijn bijdrage in Cross komt nog steeds niet volledig over, ik bekeek dus het boekwerk van VANDEPITTE,die het heel uitvoerig maar niet bepaald makkelijk uitlegt en kun je die uitleg vinden bij het onderdeel (als ik me niet vergis) index op de site

http://www.berekeningvanconstructies.be/

Als ik de geest krijg zal ik pogingen aanwenden om mijn eenvoudiger uitleg te produceren (uit leerboek Romijn/Horseling)

Berichten: 4.502

Re: Methode van cross

Dus,als het nu lukt via kleiner maken (elke blad 1500 kB ipv 11.500 kB) komt hier de volledige uitleg van de Cross-methode uit Romijn/Horseling:

Bladvolgorde uitzoeken via bladnummering van boek,operatie gelukt!
;) :P :P ;) :P :P :D

Berichten: 1

Re: Methode van cross

Oktagon,

Kan ik die pagina's uit dat boek nog ergens terug vinden? Ben nog op zoek naar een makkelijkere uitleg van de cross methode.

Berichten: 4.502

Re: Methode van cross

Onder voorbehoud van goedkeuring moderatum:

Ga naar: http://oktagonfreeware.spaces.live.com/

,heb je die site,dan icoon freeware etc,dan icoon mechanica uitleg ,icoon Statica en je ziet de totale Cross-methode uitgelegd (boek Romijn -Horselink!)

Reageer