[mechanica] statisch en dynamisch

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 2

[mechanica] statisch en dynamisch

Hallo,

Ik ben op zoek naar iemand die me kan helpen bij het doorrekenen van een constructie.

Het betreft een systeem dat wordt gebruikt in een vrachtwagen.

Het zal moeten worden doorgerekend, zowel statisch als dynamisch, rekening houdend met acceleratie, remmen, nemen van een bocht, ruwe ondergrond,...

Het systeem zal eveneens worden vervaardigt uit kunststof (PP en ABS) en aluminium.

Berichten: 2

Re: [mechanica] statisch en dynamisch

Ik ben bezig met het doorrekenen van een simpele constructie die wordt toegepast in een bestelwagen/vrachtwagen.

Er moet een voorwerp worden geklemd, gaan uit van een doos van 100 N. ( 50 x 50 x 30 cm)

Acceleratie van voertuig is 0,4 G

remmen is 1 G

F rem = 981 N

F wrijving = 35 N

F res = 946 N

Het probleem zit hem in het net... ik ken niet de wrijving tussen het net en het voorwerp. ( kan om het even welk voorwerp zijn, het zwaartepunt is dus ook moeilijk vast te stellen) EN het net is elastisch!

Elasticiteit van het net is ook (nog) niet gekend... maar kan wel iets aannemen mss



Hoe neemt punt 1 en 2 dan de kracht op?

Heeft er iemand een idee? Of ben ik verkeerd op weg...?

http://cid-d59bcb7f3cabee72.spaces.live.co...auseSlideshow=0

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: [mechanica] statisch en dynamisch

Je hoeft je topic maar op een plaats te starten. Omdat er in je andere post extra informatie stond, heb ik je bericht hierbij gevoegd. Het plaatsen van e-mailadressen in je topic is niet toegelaten, dat heb ik weggehaald. Lees even de regels van het forum door.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Reageer