chemicalien winkel?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

chemicalien winkel?

wie weet er of er in de omgeving van Amsterdam een winkel zit waar ze chemicalien verkopen :shock:

Berichten: 2

Re: chemicalien winkel?

Heel veel chemicaliene (stoffen), kun je gewoon bij de apotheek verkrijgen, hebben ze het daar niet, dan moet je het maybe aan hun ff vragen.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: chemicalien winkel?

Niks apotheek!

Er zijn vrijwel geen apotheken of drogisten te vinden waar ze je meer dan de twintig meest gangbare stoffen kunnen of willen verkopen. Je kan door creatief shoppen bij winkels voor kunstenaars, doe het zelf zaken en dergelijke nog wat bij elkaar sprokkelen, maar dan is het einde oefening.

Op het internet kan je het proberen bij:

http://www.hekserij.nl

Maar aangezien veel stoffen niet per post verstuurd mogen worden is ook daar het aanbod beperkt.

Berichten: 10

Re: chemicalien winkel?

Ze maken het in Nederland idd erg moeilijk voor de amateur chemie/pyrotechniek :shock: .

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: chemicalien winkel?

dat is ook met reden! Chemische stoffen zijn geen spellgoed en het lijkt allemaal wel leuk om eens wat stofjes bij elkaar te mengen, maar soms weet je zelf niet wat je juist aan het doen bent!
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: chemicalien winkel?

dat is ook met reden! Chemische stoffen zijn geen spellgoed en het lijkt allemaal wel leuk om eens wat stofjes bij elkaar te mengen, maar soms weet je zelf niet wat je juist aan het doen bent!
Daar wil ik me als kleinhandelaar in chemicaliën volmondig bij aansluiten :shock:

Iemand die echt weet wat hij doet (en dus geen vragen hoeft te stellen op dit of een ander forum) weet ook wel hoe hij de basisgrondstoffen moet maken uit zaken die wel eenvoudig verkrijgbaar zijn.

Voor de amateur chemicus die zich niet met pyrotechniek bezighoudt is er nog veel mogelijk.

Voor wie wel vuurwerk wil maken: zorg in elk geval dat je een gedegen kennis hebt van de chemie van redoxreacties voordat je begint en besef dat er zelfs van de meest suffe explosieve mengsels vaak maar een gram of tien nodig is om een hand af te rukken. Verder dat zelfs het wat linkere vuurwerk (strijkers en andere chloraat explosieven) meestal vele malen veiliger is dan zelfgemaakt spul.

Laat je niet ver®assen !

Re: chemicalien winkel?

dat is ook met reden! Chemische stoffen zijn geen spellgoed en het lijkt allemaal wel leuk om eens wat stofjes bij elkaar te mengen, maar soms weet je zelf niet wat je juist aan het doen bent!


Ik zeg niet dat het de bedoeling is dat je zomaar naar een winkeltje gaat en een kilo kaliumchloraat kan kopen, maar net als met de schietspot. Dat je eerst een soort van examen moet afleggen en dat er controle over gehouden wordt.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: chemicalien winkel?

door er een examen van af te leggen, kan je het nog verkeerd gebruiken. Mensen hebben nogal eens de neiging om "van buiten te blokken" en dan onthou je het eigenlijk niet.

Een kind van 12 kan gemakkelijk slagen voor zo'n examen, maar niet noodzakelijk omgaan met dergelijke producten.
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Re: chemicalien winkel?

wie weet er of er in de omgeving van Amsterdam een winkel zit waar ze chemicalien verkopen :shock:


Geef me je email adres even dan stuur ik je wat info

Re: chemicalien winkel?

Starrlingresearch Zou je mij de info ook naar onderstaand email adres,kunnen sturen.Alvast bedankt :shock:

Edit moderator: geen e-mail in berichten plaatsen!

Re: chemicalien winkel?

dat is ook met reden! Chemische stoffen zijn geen spellgoed en het lijkt allemaal wel leuk om eens wat stofjes bij elkaar te mengen, maar soms weet je zelf niet wat je juist aan het doen bent!


Er moet een mogelijkheid zijn voor mensen die geen crimineel zijn,weten wat ze doen en de volle verantwoordelijkheid nemen voor wat ze thuis hebben en wat ze doen.Ik wil steeds mijn handtekening plaatsen voor gelijk wat, dat ik koop.Auto's en moto's zijn ook geen speelgoed,worden vrij verkocht en iedere week begraaft men enkele weekend idioten.

Reageer