Springen naar inhoud

Zuurstofgehalte in lucht bepalen

• Log in om te kunnen reageren

gijsvanhorn

gijsvanhorn

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 19 maart 2008 - 20:40

Hallo,
Ik ga voor mijn profielwerkstuk onderzoek doen in peru, mischien hebben jullie al een eerdere post hierover gelezen, en moet hiervoor een test doen waarmee ik het zuurstofgehalte in de lucht kan bepalen. Ik zoek suggesties voor mijn proef en enkele eisen zijn: het moet niet te ingewikkeld zijn, niet te veel spullen vereisen en de spullen moeten mee mogen in het vliegtuig. Ik heb al een proef gezien op internet maar ik kan me nog niet echt iets bij voorstellen.
Hier is deze proef:

Bepaling van het zuurstofgehalte:
Een afgemeten volume lucht wordt samengebracht met dunne pijpjes fosfor. Deze dunne pijpjes bevinden zich in een fosforpipet. De zuurstof wordt gebonden tot fosforoxyde, wat dan weer in het water oplost. Hierna wordt de overgebleven gas gemeten en is het zuurstofgehalte bekend.

zou dit kunnen of is het niet praktisch?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44893 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 19 maart 2008 - 23:23

Lijkt me wel praktisch te doen, alleen, of je fosforpijpjes in het vliegtuig meekrijgt, resp. door de douane heenloodst? Geen idee, ik zou er op het eerste gezicht als vliegmaatschappij of als douane niet happig op zijn.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

thermo1945

thermo1945

• >1k berichten
  • 3112 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 20 maart 2008 - 11:34

In de Vietnam oorlog werd (witte) fosfor als smerig wapen door de Amerikanen gebruikt. Veel te gevaarlijk spul.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures